بهداشت نیوز/ کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره میزان مصرف میوه جات در طول روز اظهار کرد: یکی از گروه‌های مهم غذایی، مصرف میوه جات است که در برنامه غذایی روزانه افراد باید مورد توجه قرار بگیرد.
او افزود: مصرف میوه جات در طول روز باید به میزان کافی صورت پذیرد و از آن جایی که در ابتدای فصل تابستان هستیم، برای تامین آب روزانه در بدن باید از میوه جاتی که حاوی آب فراوان مانند هندوانه، طالبی و ... هستند، استفاده کنیم.

توجه به مصرف روزانه میوه بر اساس رنگ آنها
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: افراد حتما از رنگ‌های متفاوت میوه استفاده کنند؛ چرا که هر رنگی حاوی آنتی اکسیدان‌های مخصوص به خود بوده و خواص آن برای مصرف و تامین انرژی روزانه لازم است، برای مثال توت فرنگی یکی از مهم‌ترین منابع برای تامین ویتامین A، هندوانه منبع خوب پتاسیم و تامین کننده آب مورد نیاز در بدن خواهد بود و به همین ترتیب بهتر است تا برنامه روزانه مصرف میوه، در طول روز متغیر باشد.

کودکان خود را به مصرف میوه عادت دهید
صمدپور با بیان اینکه کودکان باید مصرف میوه را جایگزین میان وعده‌های ناسالم کنند و آن را عادت روزانه خود قرار دهند، تاکید کرد: افراد به خصوص کودکان باید حداقل روزی ۳ واحد میوه در طول روز مصرف کنند. بهترین زمان برای مصرف، در میان وعده‌های غذایی است. این تصور که مصرف میوه بعد از غذا باعث فاسد شدن معده می‌شود از نظر علمی پذیرفته نیست.

بی اهمیت بودن زمان مصرف میوه
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: زمان مصرف میوه مهم نیست و نکته حائز اهمیت این است که میوه حتما باید سالم و بهداشتی باشد. خوشبختانه در ایران تنوع میوه وجود دارد و برای افراد به راحتی قابل دسترس است.
او با بیان اینکه شباهت ظاهری میوه با اعضای بدن، تاثیری در عملکرد بهتر آن ندارد، گفت: از آن جایی که گردو شبیه مغز انسان است، آن را به نام غذای مغز می شناسند. برخی افراد مدعی هستند که برای مغز عملکرد بهتری دارد اما این فرضیه از نظر علمی کاملا نادرست است. گردو امگا ۳ فراوان دارد. مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز، اسید چرب ضروری امگا ۳ را در بدن افزایش می‌دهد.
صمدپور درپایان یادآوری کرد: مصرف گوجه فرنگی به خصوص نوع پخته آن به علت حاوی مقدار زیادی نیکوتین در خود برای پیشگیری از سرطان مثانه و پروستات تاثیر زیادی دارد.