بهداشت نیوز/ نیاز به مواد مغذی در رژیم غذایی زنان و مردان متفاوت است، زیرا مردان دارای توده عضلانی بیشتری نسبت به زنان هستند و همچنین میزان متابولیک بالاتری نسبت به زنان دارند. از طرف دیگر، زنان ماهانه دچار تغییراتی از قبیل: چرخه قاعدگی می‌شوند، به این معنی که به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری احتیاج دارند. به این ترتیب، در اینجا غذا‌های برتری مطرح می‌شود که هر زن سالمی باید در رژیم غذایی خود بگنجاند:

برای خانم‌ها، خوردن ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا یا ساردین حداقل یک یا دو بار در هفته از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این ماهی‌ها سرشار از آهن و امگا ۳ هستند که به حفظ قدرت کافی بدن در مقابله با مسائل بهداشتی متعدد کمک می‌کند. گذشته از این، امگا ۳ همچنین به جلوگیری از افسردگی، فشار خون بالا، درد مفاصل و حتی مشکلات قلبی کمک می‌کند.

یکی دیگر از نگرانی‌های عمده بهداشتی که زنان در سراسر جهان تجربه می‌کنند، کمبود کلسیم است. به همین ترتیب، زنان نباید از شیر و ماست در رژیم غذایی خود صرف نظر کنند، زیرا هر دو منبع عالی کلسیم هستند که می‌توانند به رشد استحکام استخوان کمک کنند. علاوه بر این، ماست همچنین به نفع سلامت روده و هضم مناسب غذا عمل می‌کند. حتی حاوی مقادیر مناسبی از پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

لوبیا از ترکیباتی برخوردار است که به جلوگیری از سرطان و سایر انواع بیماری کمک می‌کند، لوبیا نیز باید در رژیم غذایی یک خانم قرار بگیرد، زیرا در تثبیت هورمون‌های ما نقش مهمی دارند. لوبیا همچنین منابع عالی پروتئین و فیبر است که می‌تواند به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند.

بذر کتان منبع امگا ۳ است و مصرف منظم آن می‌تواند به دوره قاعدگی زنان کمک کرده و حتی درد‌های قاعدگی را کاهش دهد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و به محافظت از زنان در برابر سرطان سینه کمک می‌کند. همچنین مملو از آنتی اکسیدان‌ها است که به جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و به جوان‌تر شدن سلول‌های شما نیز کمک می‌کند.