برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آبرسانی به بدن با طالبی!

منبع
انتخاب
بروزرسانی
آبرسانی به بدن با طالبی!

انتخاب/ طالبي از خوشمزه‌هاي تابستاني است که براي بسياري از افراد يک خوراکي محبوب محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد طالبي را به انواع خوراکي‌هاي تابستاني مثل اسموتي و بستني بيفزاييد.خانواده طالبي‌ها بسيار گسترده اند و با رنگبندي‌هاي متنوعي نيز به فروش مي‌رسد، اما اين خوراکي چه خواصي دارد؟

بتاکاروتن
وقتي نوبت به بتاکاروتن مي‌رسد، انواع زرد و نارنجي طالبي داراي بتاکاروتن قابل توجهي است. بتاکاروتن طالبي از بتاکاروتن زردآلو، گريپ فروت، پرتقال ها، هلو، نارنگي، شليل و انبه بيشتر است. بتاکاروتن نوعي کاروتنوئيد است. کاروتنوئيد‌ها رنگدانه‌هايي هستند که به ميوه‌ها و سبزيجات رنگ روشن مي‌دهند. پس از خوردن غذا، بتاکاروتن يا به ويتامين A. تبديل مي‌شود يا به عنوان يک آنتي اکسيدان قدرتمند عمل مي‌کند تا در مبارزه با راديکال‌هاي آزاد که به سلول‌هاي بدن شما حمله مي‌کنند، عمل کند.

ويتامين C

طالبي سرشار از ويتامين C است. اين ويتامين براي رگ‌هاي خوني، غضروف، ماهيچه، کلاژن در استخوان‌ها و مواردي مشابه بسيار مفيد است. اين ويتامين با بيماري‌هايي مانند آسم، سرطان و ديابت مبارزه مي‌کند. افزون بر اين‌ها ويتامين c مي‌تواند با سرماخوردگي مبارزه کند

فولات
فولات به عنوان ويتامين B-۹ نيز شناخته مي‌شود. اسيد فوليک اصطلاحي است که براي مکمل‌ها و غذا‌هاي غني شده به کار مي‌رود. فولات براي جلوگيري از نقص عصبي هنگام تولد مشهور است. همچنين ممکن است به شما کمک کند: خطر ابتلا به برخي سرطان‌ها را کاهش دهيد، از بين رفتن حافظه به دليل پيري را کاهش مي‌دهد و فوايد متعددي براي سلامت پوست زنان و مردان خواهد داشت.

آب
مانند اکثر ميوه‌ها، طالبي تقريبا ۹۰ درصد از آب برخوردار است. خوردن طالبي به شما کمک مي‌کند که در طول روز هيدراته بمانيد، که اين براي سلامتي قلب بسيار مهم است. وقتي بدن شما آبرساني شود، لازم نيست قلب شما براي پمپ کردن خون سخت کار کند. هيدراتاسيون خوب به گوارش، کليه‌هاي سالم، فشار خون سالم و کاهش سرگيجه، و يبوست کمک مي‌کند.

فيبر
فوايد سلامتي فيبر فراتر از جلوگيري از يبوست است. رژيم غذايي با فيبر بالا ممکن است: خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديابت را کاهش دهد، به شما در کاهش وزن کمک مي‌کند تا احساس سيري طولاني تري داشته باشيد.

پتاسيم

پتاسيم يک ماده معدني مهم الکتروليت است. طبق گزارش انجمن قلب آمريکا، پتاسيم به حفظ تعادل مناسب آب بين سلول‌ها و مايعات بدن کمک مي‌کند. پتاسيم همچنين براي سلامتي عصب و انقباض مناسب ماهيچه‌ها بسيار حياتي است. خوردن يک ميان وعده سرشار از پتاسيم مانند طالبي بعد از ورزش به دوباره پر شدن الکتروليت‌هاي کاهش يافته کمک مي‌کند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره