برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

درمان‌های خانگی برای رهایی از کمردرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
درمان‌های خانگی برای رهایی از کمردرد

باشگاه خبرنگاران/ امروزه کمردرد يکي از شايع‌ترين امراض ميان مردم است. همگام با شهري شدن و تغيير سبک زندگي انسان‌ها به دليل پيشرفت فناوري، کمردرد نيز به يکي از بيماري‌هاي مزمن و رايج در ميان مردم تبديل شده است. با اين حال، مي‌تواند با رعايت چند روش ساده در طول روز موجب تسکين کمردرد شد.

در اين گزارش سه عادت روزانه  را که مي‌تواند براي افراد در کنترل کمردرد مفيد باشد، معرفي مي‌کنيم.

حفظ حالت درست در زمان نشستن

مرکز ملي سلامت انگليس توصيه مي‌کند در زمان نشستن حتماً حالت درست را رعايت کنيد. براي آنکه درد کمر کمتري را تجربه کنيد اطمينان يابيد زماني که مي‌نشينيد زانوهايتان اندکي پايين‌تر از لگن قرار گيرد.

همچنين به ياد داشته باشيد زماني که پشت ميز در حال انجام کار هستيد، پاهايتان را دراز نکنيد، زيرا اين کار باعث بهم خوردن حالت استاندارد نشستن مي‌شود همچنين صفحه نمايش رايانه نيز بايد مستقيما و به اندازه يک دست از شما فاصله داشته باشد. بهترين حالت اين است که صفحه نمايش به صورت کاملا مستقيم با سطح ديد شما قرار داشته باشد.

در زماني که پشت ميز کار مي‌نشينيد اطمينان يابيد هر زمان که تغييري در وضعيت نشستن شما ايجاد شد، بتوانيد به راحتي وضعيت ساير وسايل مانند رايانه را با آن مطابقت و تغيير دهيد همچنين هر يک ساعت که پشت ميز نشستيد، براي چند دقيقه از جاي خود برخيزيد و قدم بزنيد.

نشستن

حرکات کششي

ماندن طولاني مدت در يک مکان چه شما ايستاده باشيد، چه نشسته يا خوابيده، براي کمردردتان مناسب نيست. بهترين حالت براي تسکين کمردرد در اين حالت، انجام حرکات کششي است.

براي انجام حرکات کششي مناسب بر روي زمين يا صندلي بنشينيد و پاهايتان را رو به جلو صاف کنيد. خود را به سمت جلو خم کنيد و بکوشيد با دست، پاهايتان را لمس کنيد. اين حرکت را براي ۳۰ ثانيه انجام دهيد و سپس خود را صاف کنيد.

کمردرد

 انجام ورزش روزانه

تحقيقات نشان داده است انجام ورزش‌هاي استقامتي روزانه مي‌تواند به ميزان بالايي خطر ابتلا به کمردرد را در افراد کاهش دهد.

سازمان جهاني بهداشت به مردم توصيه مي‌کند براي سلامت جسماني روزانه ورزش کنند. اين سازمان به افراد بالغ ۱۸ تا ۶۴ سال پيشنهاد مي‌کند دستکم ۱۵۰ دقيقه در طول هفته فعاليت‌هاي هوازي متوسط تا سنگين انجام دهند. هر بار ورزش هوازي بايد دستکم ده دقيقه به طور بيانجامد.

انجام ورزش مستمر مي‌تواند با کاهش وزن افراد، فشار بر ستون فقرات را کاهش دهد همچنين ورزش مي‌تواند با تقويت عضلات کمر، از شدت گرفتن کمردرد در فرد جلوگيري کند.

ورزش

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره