برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

مواد غذایی که ۴۰ ساله‌ها باید بخورند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مواد غذایی که ۴۰ ساله‌ها باید بخورند

باشگاه خبرنگاران/ زماني که شما شمع ۳۹ سالگي تان را فوت مي‌کنيد و وارد سن ۴۰ سالگي مي‌شويد شايد در حين فوت کردن شمع با خودتان فکر مي‌کنيد که حال با ورود به سن ۴۰ سالگي لازم است تا يک سري فعاليت‌ها و مواد غذايي را در برنامه زندگي تان قرار دهيد  يا برعکس بايد به ترک برخي از عادت هايتان بپردازيد.

زماني که شما در آستانه ۴۰ سالگي قرار بگيريد به مرور زمان کم کم عضلاتتان تحليل مي‌رود و در نهايت در اين سن شما با کاهش و تحليل عضلات مواجه هستيد يا در طول زندگي تان، چون از برخي مواد معدني و ويتامين‌ها استفاده نکرده ايد اين امر مي‌تواند سبب بروز بسياري از بيماري‌ها در شما باشد. به همين خاطر لازم است تا در اين سن شما به مصرف ويتامين‌ها و مواد معدني بپردازيد تا از ابتلاء به بيماري‌ها رايج در اين سن در امان باشيد.

ويتامين ب ۱۲
با افزايش سن تا حدي کارکرد و سيستم بدن دچار تغيراتي خواهد شد که يکي از اين تغيرات کاهش جذب انواع ويتامين‌ها از طريق مصرف مواد غذايي است . زماني که شما در آستانه ۴۰ سالگي قرار مي‌گيريد بدنتان به صورت طبيعي نسبت به قبل ميزان کمتري از ويتامين ب ۱۲ موجود در مواد غذايي را جذب مي‌کند به همين خاطر شما در اين سن احتياج پيدا مي‌کنيد تا به مصرف قرص ويتامين ب ۱۲ بپردازيد زيرا زماني که شما با کمبود اين ويتامين روبه رو شويد خستگي مفرط، ناتواني در تمرکز، مشکلات معده، سرگيجه و ... از علائم کمبود اين ويتامين است اما مصرف موادي از قبيل تخم مرغ، گوشت، سويا و قارچ مي‌تواند مکمل مناسب و طبيعي براي جذب ويتامين ب ۱۲ باشد.

کلسيم
هرچه سن افراد بالاتر مي‌رود بروز پوکي استخوان در افراد نيز افزايش مي‌بايد هرچند که امروزه به دليل عدم تمايل کودکان و نوجوانان به شير و ديگر فراورده‌هاي لبني سن ابتلاء به پوکي استخوان نيز در حال کاهش است، اما معمولا زماني که افراد در سن ۴۰ سالگي و در آستانه ۵۰ سالگي قرار مي گيرند، استخوان هايشان تا حد قابل توجهي پوک شده است که خطر شکستگي استخوان نيز به همان ميزان افزايش مي‌يابد. در بين انواع محصولات لبني کشک از ميزان کلسيم بسيار بالاي برخوردار است که مي‌تواند جايگزين مناسبي به جاي شير و ديگر فراورده‌هاي لبني باشد.

همچنين لازم است بدانيد که نيابد در مصرف قرص‌هاي کلسيم زياد رويي کرد، زيرا در اين سن فقط مقدار کمي از قرص کلسيم جذب مي‌شود و عوارض زياده روي در مصرف اين دارو حتي مي‌تواند سبب شود تا شما به سنگ کليه دچار شويد.

منيزيم
همانطور که گفته شد در سنين ۴۰ تا ۵۰ سالگي ميزان کمي از قرص‌هاي کلسيم جذب بدن مي‌شوند بنابراين شما مي‌توانيد براي جذب هرچه بيشتر کلسيم طبيعي از قرص منيزيم استفاده کنيد، زيرا وجود اين ويتامين در بدن شما باعث مي‌شود تا کلسيم موجود در موادغذايي و انواع خوراکي‌ها به ميزان بيشتري جذب شود همچنين منيزيم به تنهايي به کنترل فشار خون مي‌پردازد، زيرا فشار خون يکي از رايج‌ترين بيماري‌هاي است که معمولا افراد در اين سنين با آن مواجه هستند. شما مي‌توانيد در کنار استفاده از قرص منيزيم به طور طبيعي ميزان مشخصي از اين ويتامين را به وسيله مصرف حبوبات، بادام، غلات و موز دريافت کنيد.

پروبيوتيک‌ها


با افزايش سن معمولا افراد از تحرک کمتري برخوردار هستند و به همين خاطر با افزايش وزن مواجه خواهند شد که مي‌توان گفت کاهش وزن در اين سنين کار بسيار سختي به شمار مي‌آيد. مصرف روزانه مواد غذايي حاوي پروبيوتيک‌ها که شامل محصولات لبني است و يا مي‌توانيد از مکمل‌هاي دارويي پروبيوتيک نيز استفاده کنيد تا از درگير شدن و ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي و به تبع آن سکته قلبي نيز در امان باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره