logo

اثر گریپ فروت بر کبد

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
اثر گریپ فروت بر کبد

بهداشت نيوز/ گريپ فروت ميوه اي است که خواص بسيار زيادي براي آن ذکر کرده اند اما در ايران مصرف زيادي ندارد. ما در اين مطلب برآن شديم تا ۹ فايده گريپ فروت را براي شما بيان کنيم تا به معجزه اين ميوه پي ببريد.
اين ميوه در خوشه‌هايي شبيه انگور رشد ميکند. اولين بار در آمريکاي جنوبي کشف شد. اين ميوه پيوند طبيعي بين پرتقال و دارابي است به همين دليل انقدر بزرگ مي باشد و مزه‌ تندي نيز دارد.
به يک دليل، گريپ‌فرووت تا خرخره سرشار از ويتامين سي است. ويتامين سي به طرز چشم‌گيري سيستم ايمني را تقويت مي‌کند و طول دوره‌ي سرماخوردگي را کوتاه مي‌کند. پوستش را بکنيد، اما قشر گوشتي سفيدش را برنداريد زيرا سرشار از مواد مغذي است. براي اطلاع از فوايد بسيار گريپ‌فروت ادامه‌ي مطلب را بخوانيد.
 
1- جلوگيري از سنگ کليه
سنگ‌هاي کليه معمولا از کلسيم تشکيل مي‌شوند، و به محض ايجاد بايد از مجراي ادراري بگذرند و يا بلافاصله به صورت پزشکي شکسته شوند. هرکسي که سنگ کليه داشته است مي‌تواند شرايط بسيار دردناک آن را درک کند. سودمندترين گزينه نوشيدن روزانه‌ي يک ليتر آب گريپ‌فروت است.

 
2- تقويت فوق‌العاده‌ي سيستم ايمني
مقادير زياد ويتامين سي به جلوگيري يا مبارزه با سرماخوردگي معمولي کمک مي‌کند. نشانه‌هايي مبني بر آن وجود دارد که ويتامين سي در برابر سرطان‌هاي دهان و معده نيز از بدن محافظت مي‌کند. گريپ‌فروت با راديکال‌هاي آزاد مبارزه مي‌کند که مي‌توانند براي بدن آسيب‌زا باشند. سرطان، سکته، و حمله‌ي قلبي ممکن است به راديکال‌هاي آزاد کنترل نشده مربوط باشد.
 
3- چربي‌سوز طبيعي
چربي‌سوزي گريپ‌فروت يک شايعه‌ي ساده نيست. تحقيقات علمي قدرت خارق‌العاده‌ي اين ميوه را در صبحانه يا هروقت ديگر نشان مي‌دهد. فقط کافي است پيش از هر وعده يک ليوان آب گريپ‌فروت يا نصف يک گريپ‌فروت را بخوريد تا از فوايد آن بهره‌مند شويدکساني که در اين آزمايش شرکت کردند، طي ۱۲ هفته چيزي حدود ۲ کيلوگرم وزن کم کردند.
 
4- سوخت‌وسازتان را بالا مي‌برد
گريپ‌فروت سرعت سوخت‌وسازتان را هم بالا مي‌برد، و به کاهش وزن کمک مي‌کند. افزايش سوخت‌وساز در کنار رژيم مناسب و ورزش مي‌تواند کمک کند تا ۱ کيلوگرم در هفته وزن کم کنيد. يکي ديگر از فوايد سوخت وساز بالا آن است که حتي در حالت استراحت هم چربي به سوختن خود ادامه مي‌دهد. وزن سريع‌تر از دست مي‌رود و وزن مناسب خيلي راحت‌تر حفظ مي‌شود.
 
5- پاک‌کننده‌ي کبد
با پاک کردن سموم ناسالم بدن به کبد کمک مي‌کند. نوشيدن يا خوردن گريپ‌فروت باعث مي‌شود احساس بهتري داشته باشيد. گفته مي‌شود سم‌زدايي کبد سلامت عمومي را بهبود بخشيده و و علائم شرايط مزمني از جمله افسردگي، سفتي عضلات و سردردهاي مزمن را تسکين مي‌دهد. ما در احاطه‌ي سموم خطرناکي هستيم که مي‌توانند روي بدن‌مان اثر بگذارند و پاک کردن آن‌ها مي‌تواند به حذف برخي از اين سموم کشنده کمک کند.

 
6- کمک به محافظت دربرابر سرطان پروستات
يکي ديگر از خواص گريپ فروت، آنتي‌اکسيدان‌هاي فراواني است که دارد و به مواد سرطان‌زاي کمين کرده در پروستات حمله مي‌کنند. تحقيقات نشان مي‌دهد گريپ‌فروت حتي سلول‌هاي تخريب شده در سطح دي‌ان‌اي را بازسازي مي‌کند.سرطان پروستات رايج ترين نوع سرطان در بين مردان است و پس از سرطان ريه دومين دليل اصلي مرگ‌ومير به شمار مي‌رود. به طور منظم در کنار يک رژيم سالم از گريپ فروت استفاده کنيد تا با اين بيماري مبارزه و از آن پيشگيري کنيد.
 
7-پيشگيري از سرطان ريه
تحقيقات نشان مي دهد گريپ‌فروت از سرطان ريه جلوگيري کرده و با آن مبارزه مي‌کند. مصرف روزانه‌‌ي ۳ ليوان ۱۷۰ گرمي آب گريپ‌فروت در افراد سيگاري، مي‌تواند آسيب ايجاد شده توسط سيگار را را معکوس کند. گريپ فروت آنزيم هايي را فعال مي‌کند که با بيماري‌هاي کشنده مبارزه مي‌کنند. در جلوگيري از سرطان ريه، گريپ فروت صورتي به طرز خاصي موثر است.
 
8- بيماري‌هاي لثه
دانشمندان دريافتند که مصرف دو عدد گريپ‌فروت در روز از بيماري‌هاي لثه جلوگيري کرده و مي‌تواند آن‌ها را معکوس کند. نتيجه آن بود که با اضافه شدن گريپ‌فروت به رژيم غذايي راديکال‌هاي آزاد تشکيل نمي‌شدند.بيماري لثه‌ي درمان‌نشده يا تشخيص داده نشده مي‌تواند منجر به سرطان دهان شود. هم‌چنين بيماري لثه مي‌تواند منجر به توليد باکتري‌هايي شود که براي قلب مضر هستند.

 
9- کاهش کلسترول بد
مطالعات نشان مي‌دهد ال‌دي‌ال، يا کلسترول بد، به وسيله‌ي مصرف منظم گريپ‌فروت ۱۵٪ کاهش يافت. در اين مورد، گريپ‌فروت زرد موثرتر از گريپ‌فروت قرمز بود. تري‌گليسريد، شکل ديگري از کلسترول بد، تا ۱۷٪ کاهش يافت. فوايد گريپ فروت در کاهش کلسترول بد، تنها يک ماه پس از افزودن آن به رژيم بيماران در معرض خطر، قابل مشاهده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره