برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با این نوشیدنی سرطان روده بزرگ را درمان کنید!

منبع
شفقنا
بروزرسانی
با این نوشیدنی سرطان روده بزرگ را درمان کنید!

شفقنا/ براي افرادي که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند، يک فنجان قهوه ممکن است فوايد غير منتظره اي داشته باشد.

بر اساس مطالعه اي که اخيرا منتشر شده است، نوشيدن قهوه بيشتر، حداکثر چهار فنجان در روز، با نتايج بهتر در بيماران سرطاني روده بزرگ ارتباط دارد.

محققان چندين موسسه پزشکي در يک مطالعه مشاهده اي، ۱۱۷۱ بيمار مبتلا به سرطان روده بزرگ را به عنوان بخشي از يک آزمايش باليني بررسي کردند.

صرف نظر از متغيرهايي مانند نژاد، مصرف الکل و حتي مواد افزودني قهوه مانند شير و شکر، آنها دريافتند که هرکسي که روزانه دو يا سه فنجان قهوه بنوشد، بقاي کلي آن بهتر از بيماراني است که هيچ قهوه اي نمي نوشند.

آنها دريافتند که سرطان قهوه خوران با کندي پيشرفت مي کند و احتمال بدتر شدن آن کمتر است.

 هرچه بيماران قهوه بيشتر مصرف کنند، مزاياي مربوط به آن نيز بيشتر خواهد بود. بيماراني که چهار فنجان يا بيشتر قهوه در روز مي نوشيدند، بهترين ميزان بقا و کمترين خطر ابتلا به عوارض ناشي از بيماري را داشتند. 

نتايج سالها تحقيق نشان مي دهد که قهوه به افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ کمک مي کند

تحقيقات قبلي نشان داده است که قهوه نه تنها در مقادير متوسط (حداکثر پنج فنجان در روز) بي خطر است بلکه با کاهش خطر ابتلا به برخي سرطان ها، متابوليسم سالم و موارد کمتر بيماري هاي قلبي عروقي نيز ارتباط دارد.

و محققان مدتهاست که مزاياي خاصي را براي بيماران مبتلا به سرطان روده بزرگ پيدا کرده اند. دو مطالعه قبلي در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ نشان داد که نوشيدن قهوه در بيماران مبتلا به سرطان روده بزرگ غيرمتاستاتيک در مراحل اوليه نيز با نتايج بهتري همراه است.

دانشمندان فرض مي کنند که قهوه مي تواند به دليل داشتن محتواي آنتي اکسيدان بالا تا حدودي اثرات محافظتي در بيماران سرطاني داشته باشد زيرا به ميزان متوسط انسولين کمک مي کند.

در صورت تأييد اين مطلب، اين مي تواند يک موفقيت بزرگ در نتايج بيماران باشد، زيرا تحقيقات نشان داده است که سرطان روده بزرگ در دهه گذشته به ويژه در افراد جوان در حال افزايش است. بزرگسالان بالاي ۵۰ سال همچنان بيشتر در معرض خطر هستند، همانطور که افراد با سابقه خانوادگي سرطان يا عوامل خطر در زندگي مانند رژيم غذايي نامناسب يا عدم دسترسي به مراقبت، در معرض خطر هستند.

براي درک اينکه چگونه قهوه ممکن است در نتايج سرطان نقش داشته باشد، تحقيقات بيشتري لازم است. در عين حال، طبق گفته محققان، قهوه نبايد وسيله اي براي بهبود يا پيشگيري از سرطان محسوب شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره