برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

اشتباهات ناسالم صبحانه با اثراتی ماندگار در طول روز!

منبع
نمناک
بروزرسانی
اشتباهات ناسالم صبحانه با اثراتی ماندگار در طول روز!

نمناک/ صبحانه يک وعده غذايي است که افراد در مورد خوردن يا نخوردن آن نظرات متفاوتي دارند. برخي از مردم بر اين باور هستند که صبحانه مهم ترين وعده غذايي در روز است و برخي ديگر فکر مي کنند که خيلي بهتر است آن را بطور کامل کنار بگذارند اما چه بخواهيد روزتان را با يک وعده غذايي مفصل شروع کنيد و چه با يک لقمه مختصر، بايد به يک سري نکات توجه کنيد تا روز خوبي را آغاز کنيد زيرا ممکن است که دچار برخي عادات اشتباه در وعده صبحانه خود شويد.

به اين منظور در اين قسمت از بهداشت و سلامت نمناک بدترين عادات صبحانه که وعده غذايي را به يک غذاي ناسالم تبديل کرده و باعث اضافه وزن مي شوند، جمع آوري کرده ايم که بايد از آن ها دوري کنيد.

1- در ابتدا آب نمي نوشيد:
براي شروع يک روز خوب لازم است در ابتدا يک ليوان آب بنوشيد زيرا مطالعاتي که در طي 12 هفته بر روي افراد مختلف انجام شد نشان مي دهد که نوشيدن آب در اول صبح سبب کاهش وزن آنان شده است.


آب، معده را پر کرده و افرادي که در اين مطالعه حضور داشتند احساس سيري بيشتري داشته و در نتيجه در طول وعده هاي غذايي خود کم تر غذا مي خوردند. علاوه بر اين، آب به افزايش سوخت و ساز بدن کمک کرده و به شما انرژي مي بخشد زيرا به عملکرد بدن در بهترين حالت کمک خواهد کرد.

2- به دنبال سريع ترين و آسان ترين وعده غذايي مي رويد:
خوردن غلات صبحانه که به راحتي در فروشگاه ها خريداري مي کنيد، سبب مي شود تا ساعت ها قبل از ناهار مجددا گرسنه شويد.

3- آب ميوه مي نوشيد:
ميوه به خودي خود کاملا شيرين است بنابراين بسياري از آب ميوه ها اغلب کالري زيادي دارند و سرشار از قند هاي اضافي هستند پس جاي تعجبي نيست که نوشيدن آبميوه در صبح کار صحيحي نيست.

4- نوع ماستي که خريداري مي کنيد اشتباه است:
در صورتي که نوع مناسبي از ماست را خريداري کنيد يک غذاي سالم محسوب مي شود. خريدن ماست هاي ميوه اي و يا ماست هايي که با مواد افزودني ترکيب شده اند چيزي جز فاجعه نيست زيرا اين ماست ها سرشار از قند مي باشند.

بهتر است هميشه به دنبال ماست يوناني ساده، ماست خانگي و يا گزينه اي باشيد که داراي مقدار کمي قند و سرشار از پروتئين است تا در طول روز احساس سيري داشته و تمرکز خود را حفظ کنيد.

5- تنها سفيده تخم مرغ را مي خوريد:
اگر سفيده و زرده تخم مرغ را جدا کرده ايد تا براي صبحانه ميل کنيد، فورا اين عادت خود را کنار بگذاريد.

زرده تخم مرغ سرشار از ويتامين دي است و حتي در يک مطالعه ارتباط بين کمبود ويتامين دي و چربي بيش از حد شکمي در افرادي که داراي اضافه وزن هستند، مشاهده شد.

بنابراين اساسا سطح جامد ويتامين دي مي تواند به کاهش چربي کمک کند. علاوه بر اين زرده تخم مرغ داراي کولين ( ماده مغذي که به تنظيم متابوليسم - عملکرد عصب و رشد مغز کمک مي کند ) است و حذف زرده تخم مرغ ايده جالبي نيست.

6- به جودوسر مواد ناسالم اضافه مي کنيد:
براي طعم دار کردن جو دوسر به محتوياتي نياز داريد، اما اگر بسته هاي آماده و طعم دار را انتخاب مي کنيد و ميوه هاي خشک به آن اضافه مي نماييد، اين صبحانه را سرشار از قند و مشکل ساز خواهيد کرد.

در عوض جو دو سر ساده را انتخاب کرده و به آن دانه کتان يا توت اضافه کنيد. به منظور يک وعده غذايي کاملا متعادل، جو دو سر و تخم مرغ را ترکيب کنيد تا از پروتئين دريافتي خود اطمينان حاصل کنيد.

7- تصور مي کنيد گرانولا انتخاب خوبي است:
گرانولا يکي از آن غذاهايي است که تصور مي کنيد سالم است اما چنين نيست زيرا سرشار از قند بوده و به عنوان مثال اگر آن را به ماست اضافه کنيد احتمال اين که در نهايت قند بيشتري مصرف کنيد، نسبت به خوردن يک دونات کرم دار بسيار بيشتر است.

8- قهوه مي نوشيد:
قهوه فوايد زيادي براي سلامتي دارد اما هنگامي که خامه هاي طعم دار و ساير شيرين کننده ها را به يک فنجان از آن اضافه مي کنيد تمام مزاياي آن را از بين مي بريد.

9- هيچ سبزيجاتي مصرف نمي کنيد:
صبحانه اولين وعده غذايي روز است و معمولا هنگام صبحانه، سبزيجات ناديده گرفته مي شوند. سبزيجات سرشار از ويتامين ها، مواد معدني، آنتي اکسيدان ها و فيبر هستند بنابراين از آن ها نترسيد.

به املت هاي خود اسفناج، آووکادو و گوجه فرنگي اضافه کنيد يا حتي مقداري سبزيجات برگ دار به اسموتي هايي که در منزل تهيه مي کنيد اضافه نماييد. مصرف سبزيجات در صبح بهترين گزينه اي است که مي توانند احساس خوبي را در طول روز برايتان فراهم کنند.

10- به اندازه ها توجهي نمي کنيد:
خوردن کلوچه يا کروساني که به آن خامه يا کره ماليده ايد بسيار آسان است اما درنهايت باعث مي شويد که کالري و کربوهيدراتي بيش از حد لازم مصرف کنيد بنابراين احتمال زيادي وجود دارد که قند خون شما سريعا کاهش يافته و مجددا گرسنه شويد.

چنانچه مي خواهيد يک نان شيريني را مصرف کنيد آن را نصف کرده و مقداري کره بادام زميني يا يک تخم مرغ به آن اضافه کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar