برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سلامت

این ویتامین شما را از ابتلا به کرونا نجات می‌دهد

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
این ویتامین شما را از ابتلا به کرونا نجات می‌دهد

بهداشت نيوز/ همان روزهاي نخست شيوع جهاني ويروس کرونا، محققان اعلام کردند که مصرف ويتامين D مي تواند خطر ابتلا به کوويد- 19 را کاهش دهد. اما پس از آن، خبرهاي ضد و نقيض ديگري هم به گوش رسيد که مصرف اين ويتامين تأثير چنداني روي ابتلا به اين ويروس ندارد.
محققان با مطالعه روي کارکنان مراکز درماني که مدت زمان زيادي در معرض نور آفتاب قرار نداشتند و تست کروناي آنها نيز مثبت شده بود، دريافتند که 51 درصد از آنها که دچار کمبود ويتامين D بوده اند، به کرونا مبتلا شده اند.
 يافته ها حاکي از آن است که اين مسئله حتي در افرادي با تفاوت هاي نژادي هم تأثير گذار است به طوري که سياهپوستان به دليل اين که به دليل تيرگي پوست کم تر ويتامين D را از نور آفتاب دريافت مي کنند، بيشتر از سفيدپوستان به کرونا مبتلا مي شوند.

با توجه به اين يافته ها، محققان توصيه کرده اند که بهتر است مردم جهان به جاي اين که چشم انتظار واکسن کرونا باشند، سعي کنند از مکمل هاي ويتامين D استفاده کنند تا کمبود بدن آنها تأمين شود و به دنبال آن، خطر ابتلا به کوويد- 19 به طور چشمگيري کاهش يابد. مصرف اين ويتامين اگر تحت نظر پزشک و به اندازه نياز بدن صورت گيرد، هيچ عوارض جانبي به دنبال ندارد.
دانشمندان هنوز به درستي به ارتباط ميان کمبود ويتامين D و ابتلا به کرونا دست نيافته اند. گزارش ها حاکي از آن است که از هر 5 انگليسي، يک نفر به کمبود ويتامين D مبتلاست که اين تعداد، 13 ميليون انگليسي را دربرمي گيرد. اما اين آمار در سياهپوستان به بالاي 90 درصد مي رسد و از اين رو بيشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.


ويتامين D به تقويت سيستم ايمني بدن و محافظت از بدن در برابر سرماخوردگي معمولي کمک مي کند. مقدار کافي ويتامين D در بدن معمولا بالاي 50 نانوگرم در ميلي ليتر است که پايين تر از اين مي تواند اهميت داشته باشد. اگر ويتامين D فردي پايين تر از 30 نانوگرم در ميلي ليتر باشد، مي توان گفت که فرد دچار کمبود ويتامين D شده و بايد آن را جبران کند. مصرف روزانه 10 ميکروگرم اين کمبود را برطرف خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar