باشگاه خبرنگاران/ نخستین چیزی که به هنگام نام بردن از کالری‌ها به ذهن متبادر می‌شود، اضافه وزن است. اما حتی برای اینکه وزن از بین برود و زندگی به طور عادی ادامه یابد، مقدار مشخصی از این کالری مورد نیاز است.

پایگاه «healthline» در گزارشی با پرداختن به این موضوع، اعلام کرد این امر نیازمند معادله‌ ریاضی مبتنی بر محاسبه مؤلفه‌های «جنسیت فرد»، «سن»، «قد»، «وزن» و فعالیت بدنی است. برای مثال فردی ۹۰ کیلوگرم وزن و دارای قد ۱۷۰ سانتی متر باشد، در صورتی که می‌خواهد وزن کم کند، باید غذایی به میزان ۱۵۰۰ کالری مصرف کند.

این فرمول «Mifflin-St Jeor» نام دارد و چندین پژوهش ثابت کرده که نتایج این فرمول در محاسبه کالزی مورد نیاز بدن دقیق است.

برای نزدیک‌تر شدن میزان کالری‌های مورد نیاز به ذهن، از همبرگر به عنوان یک نمونه استفاده کنید. یک همبرگر معمولی ساده در حالت طبیعی ۲۹۵ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم دارد اما جدا از این معادله، ارقام دیگری نیز وجود دارد که به شناخت کالری مورد نیازی که انسان برای حفظ وزن خود و یا کاهش وزن به آن نیاز دارد، کمک می‌کند.

قاعده کلی در کاهش وزن، کاهش کالری‌هایی است که بدن شما به آن نیاز دارد، تا حدود ۵۰۰ کالری است که این مسأله به شما کمک می‌کند، هفته‌ای نیم کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. برای مثال، زنان بین ۲۶ تا ۵۰ سال که فعالیت‌های بدنی متوسط دارند، اگر می‌خواهند همان وزن معمول خود را حفظ کنند باید ۲ هزار کالری مصرف کنند، در صورتی که می‌خواهند بخشی از وزن خود کاهش دهند (هفته‌ای نیم کیلوگرم) باید ۱۵۰۰ کالری مصرف کنند.

همچنین مردانی که سنی بین ۲۶ تا ۴۵ سال دارند و فعالیت متوسطی نیز دارند، اگر می‌خواهند وزن خود را حفظ کنند، باید ۲۶۰۰ کالری مصرف کنند و در صورتی که می‌خواهند هفته‌ای نیم کیلو وزن کم کنند، باید ۲۱۰۰ کالری مصرف کنند.

اما جوانانی که سنینی ما بین ۱۹ تا ۲۵ سال دارند، به انرژی بیشتری نیازمند هستند. آن‌ها باید در صورتی که می‌خواهند وزنشان را حفظ کنند، ۲۸۰۰ کالری مصرف کرده و در صورتی که می‌خواهند هفتگی نیم کیلو وزن کم کنند، ما بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar