مجله پزشکی دکتر سلام/فعال ماندن افراد در هر سنی فعالیت های زیادی دارد ، از جمله کودکان ، بزرگسالان و افراد مسن. برخی از فواید سبک زندگی فعال شامل آمادگی جسمانی ، هوشیاری ذهنی و نگرش مثبت است. گاهی اوقات ورزش باعث افزایش مقاومت بدن در مبارزه با بیماری ها می شود. در ایالات متحده تخمین زده می شود که فقط ۳۰ درصد بزرگسالان به طور منظم ورزش می کنند و تقریباً ۴۰ درصد ممکن است به هیچ وجه ورزش نکنند. فعال ماندن از طریق فعالیت هایی مانند پیاده روی می تواند در زندگی روزمره فرد گنجانده شود.

فواید تحرک بدنی
تحرک بدنی ممکن است منجر به سطح استقامت و انعطاف پذیری بالاتری شود. فعالیت بدنی گاهی اوقات باعث می شود وزن متناسبی داشته باشند و به آنها کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. برخی معتقدند که ممکن است با افزایش ورزش بدنی ، سطح چاقی کودکان کاهش یابد. فعالیت بدنی معمولا به تقویت عضلات کمک می کند و می تواند وضعیت را بهبود بخشد. شهروندان سالخورده ای که فعال می مانند ممکن است تعادل خود را بهبود بخشند ، این امر می تواند خطر سقوط و آسیب دیدگی آنها را کاهش دهد.

تحرک بدنی غالباً منجر به انرژی بیشتر ، کاهش استرس و احساس رفاه می شود. همچنین ممکن است افسردگی و احساس اضطراب را کاهش دهد. فعالیت بدنی می تواند مواد شیمیایی مختلف مغزی را تحریک کند که باعث می شود فرد احساس شادی و آرامش بیشتری نسبت به قبل از ورزش داشته باشد. کسانی که فعال می مانند از زندگی سالم و طولانی تری برخوردار هستند.
ورزش هوازی که ضربان قلب را افزایش می دهد ، می تواند در پیشگیری از بیماری موثر باشد. فعال ماندن ممکن است به جلوگیری یا کاهش سرعت شیوع بیماری آلزایمر کمک کند. یک سبک زندگی فعال ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی ، دیابت و پوکی استخوان نیز کمک کند. فشار خون بالا و کلسترول بالا گاهی اوقات کمتر در بین افراد فعال می ماند. تحقیقات نشان می دهد که با فعال ماندن ممکن است از بروز سرطان روده بزرگ و پستان کاسته شود.
فعال ماندن فقط شامل ورزش بدن نمی شود. درگیر شدن در فعالیت هایی که مغز را تحریک می کنند نیز می تواند برای سلامت کلی فرد مفید باشد. حل جدول کلمات متقاطع و بازی های کلمه یاب می تواند به تیز نگه داشتن ذهن کمک کند. به چالش کشیدن مغز با خواندن منظم همچنین ممکن است عملکرد شناختی و درک مطلب را افزایش دهد. داشتن یک زندگی اجتماعی فعال و تعامل با دیگران در تمام سنین می تواند به تیز نگه داشتن مغز و بهبود خلق و خو کمک کند

پیاده روی و فعالیت بدنی
علی رغم مزایای فعال ماندن ، بسیاری از افراد سبک زندگی کم تحرکی دارند. هر چیزی که نیاز به حرکت داشته باشد و حتی باعث افزایش ناچیز ضربان قلب شود می تواند مفید باشد. برای اکثر افراد ، پیاده روی با سرعت ۵ بار در هفته می تواند به آنها کمک کند تا از فواید سلامتی مرتبط با تحرک موثر باشند. پیاده روی ممکن است تقریباً در هر جایی انجام شود ، به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و معمولاً برای بیشتر افراد بی خطر است. هنگام خرید ، انجام کارهای خانه و حتی بیرون بردن زباله می توان آن را در برنامه روزمره قرار داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar