برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

جایگزین ‌های مناسب واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
جایگزین ‌های مناسب واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان

خبرآنلاين/ سبک زندگي درست، تغذيه مناسب و تقويت بدن و همچنين دوري از اضطراب منجر به سلامتي ميشود و ديگر نيازي به تزريق واکسن آنفلوآنزا نيست.

 ناصر رضايي پور،  متخصص طب سنتي اظهار داشت: به افراد توصيه مي‌شود به جاي اضطراب زياد و تزريق بيهوده واکسن آنفلوانزا، موارد ديگري را براي تقويت قواي بدن و حفظ سلامتي، مدنظر قرار دهيد، چراکه سبک زندگي درست، ايمني غذايي و آرامش، سلامت فردي و اجتماعي را به ارمغان مي‌آورد.

 وي افزود: اصلاح الگوي خواب يکي از اين روش‌ها است به طوري که بهترين زمان خواب از حدود ۱۱-۱۰ شب تا حدود ۶-۵ صبح است.
 
اين متخصص طب سنتي اظهار داشت: انجام ورزش هوازي «انفرادي»، صبح اول وقت يا پيش‌از غروب در روز، دوري از اضطراب و دل‌شوره بيهوده، اندوه و تنش عصبي، خشم و افکار منفي، مصرف نان برشته سبوس‌دار، کره و مرباهاي انجير، سيب، به، بالنگ، شقاقل يا عسل در وعده صبحانه نيز توصيه مي‌شود.
 
وي گفت: استفاده از آب ليموترش در وعده‌هاي غذايي به عنوان چاشني و همچنين جعفري، ريحان و نعنا در کنار غذا، افزودن پياز و سير به خورش‌ها و سوپ در وعده‌هاي غذايي مفيد است.
 

رضايي پور به مواد غذايي که نبايد مصرف شود نيز اشاره کرد و افزود: پرهيز از گوشت گاو و گوساله، فست‌فودها، نوشابه‌ها، انواع کمپوت و کنسرو، سس سفيد و قرمز، پنير پيتزا و ترشي‌جات به‌ويژه سرکه و کاهش مصرف تخم‌مرغ به‌ويژه سفيده آن، ماکاروني و لازانيا، قارچ، سيب‌زميني، ماست و دوغ ترش توصيه مي‌شود.
 
به گفته وي، مصرف روزانه ۱۰ عدد مغز بادام، ۱۰ عدد عناب و ۲۰ عدد مويز، همچنين مصرف روزانه پرتقال شيرين، ليموشيرين، انار ملس، به و سيب مفيد است.
 
اين متخصص طب ايراني، ادامه داد: خوردن يک عدد شلغم پخته، هر شب در تمام طول پاييز و زمستان و بخور دادن با بخار آن و مصرف دم‌نوش‌هاي عناب و آويشن، نعنا، بابونه، ختمي، به و گل محمدي، به‌ليمو، دارچين و زنجبيل، به‌تناوب و نوشيدن هرروزه شربت تخم بالنگو با زعفران يا بدون زعفران، حدود ۳-۲ ساعت پس‌از ناهار توصيه مي‌شود.
 
وي افزود: پرهيز از سفرهاي درون‌شهري غيرضروري و استفاده از ماسک در مواجهه نزديک با افراد و شست‌وشوي دست‌ها با آب گرم و صابون، پس‌از تماس با سطوح مشکوک نيز ضروري است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره