برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

از خواص جادویی آب قلم غافل نشوید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
از خواص جادویی آب قلم غافل نشوید

باشگاه خبرنگاران/ در يک دسته بندي مي‌توان گفت استخوان‌ها وقتي به مدت طولاني در آب مي‌جوشند تمامي مواد مغذي آن گرفته که به اين عصاره آب قلم هم گفته مي‌شود.

از جمله خواص کلي آب قلم مي توان به محکم‌تر و سالم‌تر کردن ناخن‌ها، ضد پيري، ضد تومور، تسکين ورم و درد مفاصل، محافظت از سلول‌ها، کاهش ديابت و قند خون، بهبود روند خواب و همچنين تنظيم خونريزي بيني، قاعدگي سنگين، زخم، بواسير و خونريزي مثانه اشاره کرد.

 مطالعات انجام شده بر روي قلم و آب قلم نشان داده اند که درد مفاصل را تسکين مي‌دهد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشد. به طور کلي سلامت شما را به هزاران روش بهبود مي بخشد.

عملکرد مغز را بهبود مي‌بخشد

ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در اين ماده غذايي به توليد خون، بهبود کيفيت و جريان خون کمک مي‌کند و در نهايت عملکرد مغز را بهبود مي‌بخشد. گليسين نوعي اسيدآمينه است که در عملکرد سيستم مرکزي اعصاب نقش مهمي ايفا مي‌کند. خلق و خو را تنظيم مي‌کند و حافظه را بهبود مي‌دهد. با ايجاد آرامش، خواب آرام را تضمين مي‌کند. پرولين، نوعي اسيد آمينه است که کلسترول‌هاي کوچک و چسبيده به ديواره‌هاي رگ‌هاي خون را رها مي‌کند؛ بنابراين احتمال گرفتگي قلب و رگ‌هاي خون را کاهش مي‌دهد.

حفظ سلامت پوست

خوردن عصاره قلم گاو به دليل تحريک توليد کلاژن ميتواند به جوان ماندن پوست شما کمک کند. اين ماده حاوي مواد معدني بيشماري است که وقتي با سبزيجات ترکيب شود کربوهيدارت‌هاي لازم را نيز به غذا مي‌افزايد.

تقويت سيستم ايمني بدن

يکي از مهمترين خواص قلم گاو کمک به تقويت سيستم ايمني بدن است. اين ماده غذايي ارزشمند به دليل دارا بودن آمينواسيد‌هاي حياتي مانند آرژنين، گلوتامين و سيستنين تاثير مهمي بر تقويت سيستم ايمني بدن ما خواهد داشت.آب قلم

حفاظت از مفاصل

مصرف مکمل‌هاي گلوکوزامين از مدت‌ها قبل به عنوان نخستين درمان افراد مبتلا به درد مفصلي، توصيه شده است، اما آب استخوان هم گلوکوزامين دارد. برخلاف داروها، آب استخوان خواص تغذيه‌اي و بهداشتي دارد که مي‌تواند به کاهش درد کمک کند. سولفات کوندروتين که در غضروف‌ها يافت مي‌شود از مفاصل حفاظت مي‌کند به عنوان مثال به پيشگيري از پوکي استخوان کمک مي‌کند.

تقويت استخوان

فسفر، منيزيم و کلسيم موجود در آب قلم، مواد معدني ضروري براي سلامت استخوان‌ها را تامين مي‌کند.

کمک به کاهش وزن

افراد مي‌توانند براي کاهش وزن خود از عصاره قلم گاو استفاده کنند زيرا اين ماده غذايي کالري پاييني دارد و مي‌تواند اثر فوق العاده ايي در کاهش وزن داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره