برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

رکوردشکنی شیرهای دریایی در بندر سانفرانسیسکو

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ یک دسته بزرگ از ماهی‌های آنچوی که معمولا در نزدیکی جزایر فارالون (در سواحل سانفرانسیسکو) هستند، در حال حاضر به اینجا آمده‌اند. دلیل اصلی تجمع شیر‌های دریایی وجود همین ماهی‌ها و غذا برایشان است.

اسکله ماهیگیری معروف سانفرانسیسکو طی روز‌های اخیر شاهد رکورد بیشترین تعداد شیر‌های دریایی شده است.

 این پستانداران آبزی از زمانی که برای اولین‌بار پس از زلزله سال ۱۹۸۹ ظاهر شدند به یک جاذبه محبوب در این نقطه توریستی کالیفرنیا تبدیل شده‌اند.

بازدیدکنندگان معمولاً می‌توانند حدود صد شیر دریایی را در اسکله شماره ۳۹ ببینند، اما مقامات بندر می‌گویند که در روز‌های اخیر بیش از هزار شیردریایی را شمارش کرده‌اند.

آن‌ها در حال آفتاب گرفتن، بازی کردن و مهمتر از همه چاق شدن با ماهی آنچوی هستند.

شیلا چاندور، مسئول بندر می‌گوید ماهی‌های کوچک شیر‌های دریایی را به اسکله جذب کرده‌اند. دلیل آمدن آن‌ها این است که یک دسته بزرگ از ماهی‌های آنچوی که معمولا در نزدیکی جزایر فارالون (در سواحل سانفرانسیسکو) هستند، در حال حاضر به اینجا آمده‌اند. دلیل اصلی تجمع شیر‌های دریایی وجود همین ماهی‌ها و غذا برایشان است.

خانم چاندور می‌گوید در فصل بهار بسیاری از این شیر‌های دریایی در راه آب‌های جنوبی‌تر برای جفتگیری هستند و این توقفی کوتاه برای لذت بردن از غذا‌های دریایی محبوب‌شان است.

مقامات می‌گویند وزن شیر‌های دریایی که به حدود نیم تن (۵۰۰ کیلوگرم) می‌رسد، و اسکله‌هایی که آن‌ها مشغول استراحت روی آن هستند در حال حاضر وزن بسیار بالایی را تحمل می‌کنند.

اما آن‌ها امیدوارند اقامت شیر‌های دریایی در اینجا موقتی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar