برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

شنا در ترسناک ترین استخر دنیا!

منبع
بروزرسانی
الي گشت/ استخر شيطان آبشار ويکتوريا بدون شک، نهايت ترسناک ترين استخر هاي دنياست! شنا کردن بر لبه ي يکي از بزرگترين آبشارهاي جهان، ترسناک ترين، هيجان انگيزترين و ديوانه وارترين و البته بهترين تجربه اي است که هر کسي در زندگي مي تواند داشته باشد. جايي که هم مي توانيد شنا کنيد و هم بر لبه ي آبشار راه برويد. احتمالا بسيار کنجکاو شديد تا با اين آبشار بيشتر آشنا شويد و اطلاعات بهتري از آن به دست بياوريد. پس با ما همراه شويد:
يکي از ديدني ترين کشورهاي جنوب آفريقا کشور زامبيا است که از زيباترين طبيعت ها و چشم اندازهاي دنيا را هم دارد و به همين دليل گردشگران زيادي را مجذوب خود کرده است. آبشارهاي ويکتوريا که در اين کشور قرار دارند تقريبا معروف ترين جاذبه ي آن هستند و دليل اصلي سفر به زامبيا براي خيلي از گردشگران اين کشور هم ديدن اين آبشار است، آبشاري که در قسمتي از آن، آن هم درست بر لبه آن مي توانيد شنا کنيد، فقط کافيست تصور کنيد که شنا بر لبه ي يکي از بزرگترين آبشارهاي دنيا چه طعمي دارد… اما با ديدن اين آبشار احتمالا سوال هاي زيادي در ذهنتان به وجود مي آيد مثلا اينکه استخر شيطان چقدر امن است و يا اينکه چطور ممکن است بر لبه ي آبشار شنا کرد اما زنده ماند و…
اگر چه ويدئو هاي زيادي از آبشارهاي ويکتوريا در اينترنت وجود دارد اما هيچ کدام از آن ها نمي تواند به طور کامل جواب سوالات شما را بدهد. اولين سوالي که معمولا در ذهن مخاطب به وجود مي آيد اين است که آيا استخر شيطان در آبشار ويکتوريا امن است؟ شايد فکر کنيد که بله اما جواب اين است که در صورتي که ريسک هاي آن را قبل از رفتن ندانيد، اصلا امن نيست. در استخر شيطان يک تخته سنگ بزرگ و برآمده وجود دارد که شما را از افتادن از بالاي آبشار حفاظت مي کند. در شرايطي که سطح آب پايين باشد شما مي توانيد با خيال راحت وارد اين آبشار شويد و حتي با تلاش خيلي زياد هم نمي توانيد خودتان را به بالاي آن تخته سنگ برسانيد اما آيا ممکن است روزي تخريب شود؟ جواب، شايد است.
البته اين اصلا به آن معناي نيست که بايد اين يکي از بهترين تجربه هاي دنيا را، از دست بدهيد. يکي ديگر از خطراتي که در مورد شنا در اين منطقه وجود دارد، ليز خوردن روي تخته سنگ هاي خيس است و به همين دليل بايد حواستان را جمع کنيد. بايد مراقب خطر وجود کروکوديل باشيد چرا که در بالاي آب هاي ويکتوريا کروکوديل ها زندگي مي کنند که البته راهنماهايي که در آنجا وجود دارند، قبل از ورود شما به داخل آب، آب را چک مي کنند. راهنماهاي آبشار ويکتوريا گفته اند که هيچ وقت تا حالا کروکوديلي را در استخر شيطان نديده اند و از آنجا که آب اين آبشار هم کم عمق است، در صورتي که موجود بزرگي مثل کروکوديل در آب ها باشد حتما ديده مي شود و بنابراين منطقي به نطر مي رسد که کروکوديلي در آن نباشد. پس در جواب اين سوال که آيا استخر شيطان کاملا براي شنا امن است بايد گفت که نه چون شما داريد بر لبه ي يکي از بزرگترين آبشارهاي جهان و احتمالا در کنار کروکوديل ها شنا مي کنيد! فقط بايد عمق ماجراجويي و ريسک پذيريتان را در يک کفه ي ترازو و راحتي تان را در يک کفه ي ديگر قرار دهيد تا بتوانيد تصميم بگيريد.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره