مشرق/ امام مهدي عليهالسلام ـ در توصيف اوصيا ـ :
خداوند، دين خود را با آنها احيا کرده و با آنها نورش را به کمال رسانده و ميان آنها و برادرانشان و پسرعموهاشان و خويشان نزديک و نزديکترشان فرقاني آشکار قرار داده است که با آن حجّت از آن که حجّت براي او آورده شده و امام از مأموم شناسايي ميشود.
و اين از آن روست که خداوند آنها را از هر گونه پلشتي مصون داشته و از عيوب مبرّايشان کرده و از ناپاکي پاکشان گردانده و از درهم شدگي منزّهشان داشته است و آنها را گنجوران علم خود و مخزن حکمتش و جايگاه سرّش قرار داده است.
خداوند آنها را با دلايل خود تأييد کرده و اگر چنين نميبود مردم همه يکسان بودند و هر کس مدّعي امر [ منصوب شدن از سوي ] خداوند عزّوجل ميشد و ديگر حقّ از باطل و دانا از نادان شناخته نميشد.
متن حديث:
الإمام المهديّ عليه السلام ـ في صِفَةِ الأَوصِياءِ ـ : أحيي بِهِم دينَهُ، وأتَمَّ بِهِم نورَهُ، وجَعَلَ بَينَهُم وبَينَ إخوانِهِم و بَني عَمِّهِم و الأَدنَينَ فَالأَدنَينَ مِن ذَوي أرحامِهِم فُرقانًا بَيِّنًا، يُعرَفُ بِهِ الحُجَّةُ مِنَ المَحجوجِ، والإِمامُ مِنَ المَأمومِ، بِأَن عَصَمَهُم مِنَ الذُّنوبِ، وبَرَّأَهُم مِنَ العُيوبِ، وطَهَّرَهُم مِنَ الدَّنَسِ، ونَزَّهَهُم مِنَ اللَّبسِ، وجَعَلَهُم خُزّانَ عِلمِهِ، ومُستَودَعَ حِکمَتِهِ، ومَوضِعَ سِرِّهِ، وأيَّدَهُم بِالدَّلائِلِ، ولَولا ذلِکَ لَکانَ النّاسُ عَلي سَواءٍ، ولاَدَّعي أمرَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ کُلُّ أحَدٍ، ولَما عُرِفَ الحَقُّ مِنَ الباطِلِ، ولا العالِمُ مِنَ الجاهِلِ.
«غيبة طوسي،ص 288 - احتجاج، 2 ،ص 540»
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار