برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چگونه پول پس‌انداز کنیم؟

منبع
روزياتو
بروزرسانی
چگونه پول پس‌انداز کنیم؟
روزياتو/ مديريت کردن هزينه‌ها شايد در ظاهر بسيار آسان به نظر برسد اما هنگام اجرائي نمودن برنامه‌ها، نمي‌توان به آن‌ها وفادار بوده و هر آنچه روي کاغذ نوشته‌شده را در زندگي واقعي نيز پياده‌سازي نمود. اما اين امر را مي‌توان به دوچرخه‌سواري تشبيه کرد؛ در ابتدا تا توان راندن اين وسيله نقليه را پيدا کنيد بارها و بارها زمين خواهيد خورد. اما با تمرين و ممارست مي‌توان به هدف نهائي دست پيدا نمود. تنها فردي که نگران پول‌هاي شماست، خودتان هستيد. بنابراين، در اين رابطه خودتان بايد ببينيد که چه مي‌خواهيد و چه مسائلي مي‌تواند شما را خوشحال نمايد. با برنامه‌ريزي و يادداشت نمودن نيازمندي‌ها، علاقه‌ها و مواردي که موجب خوشحالي‌تان مي‌شوند و درعين‌حال هزينه هم دارند، قادر خواهيد بود تا حدي روي مخارجتان مديريت داشته باشيد.
براي خودتان يک هدف مالي هيجان‌انگيز تعريف نماييد. فرقي نمي‌کند که گرفتن وام باشد يا پس‌انداز پول براي خريد خانه يا دوران بازنشستگي، فقط هدفي را دنبال کنيد و تا تحقق آن نيز از تلاش خود دست برنداريد. پس از تحقق يکي از خواسته‌ها، اين روند را ادامه داده و هدفي ديگر براي خود تعريف نموده و براي به دست آوردنش تلاش کنيد. ( اگر زماني هم از تصميمات خود پشيمان شديد، هيچ اشکالي ندارد زيرا هيچ‌کسي شما را تحت نظر ندارد و از قوانيني که براي خود تعريف نموده‌اند نيز آگاهي نخواهد داشت که اجرا کردن يا نکردن آن برايش اهميتي داشته باشد.)
اگر قرار است براي يک خريد بزرگ پول پس‌انداز نماييد، بهتر است يک حساب بانکي جداگانه براي اين امر افتتاح کنيد و به‌طورکلي آن را ناديده بگيريد. هيچ لذتي بالاتر از بالا رفتن رقم حساب پس‌انداز نيست، مخصوصا اگر براي يک هدف مشخص جمع‌آوري گردد. از زمان به نفع خود استفاده نماييد. مهم نيست که چقدر سخت کار مي‌کنيد، فقط اين را هميشه به خاطر داشته باشيد که به‌هيچ‌عنوان نمي‌توان زمان را متوقف کرد. بنابراين، به هر ميزان که مي‌توانيد بخشي از درآمد را کنار گذاشته و آن را ناديده بگيريد تا همين پس‌اندازهاي کوچک به مبلغي قابل‌توجه تبديل گردند. هميشه اين را به خاطر داشته باشيد که هدف نهائي آرامش و رهايي است نه پول. در بيشتر مواقع انسان براي داشتن زندگي راحت به پول نياز دارد. اما براي اين امر قرار نيست بقيه بخش‌هاي زندگي خود را فراموش کرده و به دنبال جمع‌آوري پول باشيد، بلکه بيشتر در پي خريد زمان باشيد تا بتوانيد از زمان حال خود در کنار خانواده بهره بگيريد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد