برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جهان نما/ راه و چاه سفر به سرزمین چین

منبع
فوت و فن
بروزرسانی
جهان نما/ راه و چاه سفر به سرزمین چین
فوت و فن/ به چشم خيلي از ما چين سرزمين اسرار است بناهاي تاريخي، آثار هنري و فرهنگ و تاريخ غني چين همه را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اما نفهميدن زبان و شايعه‌هاي بدي که درمورد چين شنيده ايم ما را درمورد سفر به اين کشور دو به شک مي‌کند. در مطلب امروز ليستي از کارهايي که بايد براي سفر در سرزمين چين انجام دهيد آمده است تا اين روياتان را تحقق بخشيد و از سختي‌هايي که زبان ايجاد مي‌کند نترسيد. اقتصادي باشيد. براي سفري مفصل و اقتصادي آماده شويد. نحوه سفرتان بستگي به سليقه‌تان و ميزان پولي که داريد دارد. اگر پولداريد و تنها مي‌خواهيد سفري ريلکس کننده به چين داشته باشيد، تنها چيزهايي که نياز داريد پاسپورت، ويزا و کارت اعتباري‌تان هستند. اما با اين نوع سفر تنها چيزي که از چين دستگيرتان مي‌شود اين است که کشوري است متشکل از چند شهر! براي آنکه چين را واقعا ببينيد و با تاريخ، فرهنگ و روش زندگي مردم آن آشنا شويد بايد سفري اقتصادي و مفصل داشته باشيد. پس از هتل‌هاي شيک و گران قيمت و رستوران‌هاي لوکس فاصله بگيريد و خودتان را براي چين واقعي و يک ماجراجوي به ياد ماندني آماده کنيد. وسايل مخصوصي برداريد. به غير از چيزهايي که بايد براي هر سفري به همراه ببريد، اين‌ها وسايلي هستند که بايد براي اين سفر مشخص به همراه داشته باشيد. يک کتاب راهنماي گردشگري کامل. شما هميشه مي‌توانيد اطلاعات جسته و گريخته‌اي از اينترنت يا افراد را به دست آوريد اما يک کتاب راهنماي گردشگري کامل به شما اين امکان را مي‌دهد که تمام اطلاعاتي که راجع به چين، غذاهاي چيني، مکان‌هاي ديدني، آثار باستاني و هر چيز ديگري که به آن نياز داشته باشيد را يک جا و سازمان دهي شده داشته باشيد. همچنين اطلاعاتي راجع به شماره اتوبوس‌ها و روش‌هاي حمل و نقل هم خواهيد داشت. با خودتان پولي بيشتر از آنچه فکر مي‌کنيد خرج مي‌شود به همراه ببريد. اگر کارت اعتباري بين المللي داريد پول‌تان را در آن بريزيد اما اگر نداريد آن را به صوت نقد با خود به همراه ببريد. يک راهنماي خوب. اگر چيني بلديد خب چه بهتر اگر خير در همه جاهاي توريستي راهنمايي پيدا خواهيد کرد که به زبان انگليسي صحبت کند و براي شما راجع به چيزي که از آن بازديد مي‌کنيد توضيح دهد. اين راهنماها، مطمئنا، از شما پول مي‌گيرند اما افرادي هم هستند که بدون گرفتن هزينه‌اي به صورت داوطلب راهنماي شما مي‌شوند. براي آنکه جاهايي بکر که ديگر توريست‌ها به آنجا نمي‌روند را پيدا کنيد از افراد محلي کمک بخواهيد. سعي کنيد قبل از سفرتان از طريق از برنامه‌هايي مانند اينستاگرام، کوچ سرفينگ، فيسبوک و غيره چند دوست چيني پيدا کنيد و از آنها راجع به مکان‌هاي ديدني خاص بپرسيد. همچنين در چين با آنها ملاقات کنيد تا يک سفر به ياد ماندني داشته باشيد.
هتل‌تان را هوشمندانه انتخاب کنيد. مي‌توانيد چند هتل رزرو کنيد و بعد از پيدا کردن هتل مورد نظرتان رزرو هتل‌هاي ديگر را کنسل کنيد. اين کار به صورا اينترنتي امکان پذير است و کنسل کردن رزرو چيز معمولي است. مطمئن شويد در هتلي که انتخاب مي‌کنيد حداقل يک نفر به زبان انگليسي مسلط است تا بتواند منظور شما را متوجه شود و هماهنگي‌ها را با او انجام دهيد. لازم نيست به دنبال هتلي ۵ ستاره بگرديد تا بتوانيد فردي را پيدا کنيد که در هتل انگليسي بلد باشد. اکثر هتل‌هايي که در شهرهاي بزرگ قرار دارند هول و هوش شبي ۳۰ تا ۵۰ دلار هستند. سعي کنيد در هتل‌هاي مخصوص بک پکرها اقامت نکنيد چرا که اين هتل‌ها ممکن است ارزان باشند (مثلا حدود شبي ۱۰ دلار) اما بر خلاف کشورهاي ديگر، امکان اينکه بتوانيد در آنها شخصي را پيدا کنيد که بتواند انگليسي صحبت کند و با شما دوست شود کم است. پول‌تان را عوض کنيد. قبل از اينکه زمان سفرتان برسد مقداري يوان تهيه کنيد و بعد از اينکه به مقصد رسيديد همه پولي که مي‌خواهيد خرج کنيد را يوان کنيد. روش حمل و نقل‌تان را انتخاب کنيد. بهترين راه براي سفر بين شهري قطارهاي پرسرعت است. اگر نمي‌توانيد براي شهري که مي‌خواهيد قطار پرسرعت پيدا کنيد، از هواپيما استفاده کنيد. براي حمل و نقل در شهر از مترو استفاده کنيد. اگر حمل و نقل با مترو مقدور نبود از تاکسي استفاده کنيد. از کارمند هتل که انگليسي صحبت مي‌کند بخواهيد نام محلي که مي‌خواهيد به آن برويد را به چيني روي کاغد بنويسد و آن کاغذ را به راننده تاکسي نشان دهيد تا شما را به مقصد ببرد. اتوبوس سوار نشويد چرا که نام ايستگاه‌ها مي‌توانند گيج‌تان کنند.
ذهن‌تان را مثبت نگه داريد. ۹۰ درصد مردم چين خونگرم و مهمان نواز هستند و ۹۵ درصد آنها نمي‌توانند انگليسي صحبت کنند. پس اگر در شهر مشاهده کرديد که مردم از برقراري ارتباط چشمي با شما خودداري مي‌کنند و يا دوست ندارند با شما صحبت کنند، اين را به خودتان نگيريد، اين به خاطر ضعف آنها در زبان است. براي پرسيدن مسير، به سمت افراد جوان برويد و با آنها صحبت کنيد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره