درخواست های عجیبی که می توانید از مهماندار هواپیما داشته باشید!
کجارو/ در طول سفر هوايي مهماندار از شما پذيرايي ميکند و وسيلهاي را که نياز داشته باشيد، براي شما فراهم ميکند. درخواستهايي وجود دارد که شما ميتوانيد از مهماندار داشته باشيد، ولي بدون شک با آنها آَشنايي نداريد، چون درخواستهاي معمولي نيستند! فرض کنيد در سفري طولاني با هواپيما هستيد و کمي دلدرد داريد، چه ميکنيد؟ صبر ميکنيد تا به مقصد برسيد تا قرصي پيدا کنيد؟ شما ميتوانيد در طول پرواز از مهماندار بخواهيد تا قرص مورد نظر شمارا برايتان بياورد و تا انتهاي مسير درد نکشيد! اين تنها يکي از خدماتي است که در طول پرواز مهمانداران به مسافران ارائه ميدهند، ولي کمتر کسي از آنها اطلاع دارد. در واقع، مهماندار هواپيما بودن مسئوليتهاي مهم و وظايف فراواني را بهدنبال دارد و فقط به پوشيدن لباسهاي فرم شيک محدود نميشود! ۱. دارو در تمام هواپيماها جعبه کمکهاي اوليه وجود دارد و هر مشکلي براي شما پيش آيد، ميتوانيد از مهماندار بخواهيد براي شما داروي مورد نظرتان را بياورد. بدون شک اين بسته کمکهاي اوليه شامل داروهاي خاص نميشود و اگر داروي خاصي مصرف ميکنيد، بايد قبل از پرواز آن را مصرف کنيد، يا اگر فرودگاهي که از آن سفر ميکنيد اجازه ميدهد، دارو را با خود به داخل هواپيما ببريد. منظور از داروهايي که در طول سفر ارائه ميشود، داروهايي است که بهراحتي ميتوان آنها را تهيه کرد و براي تهيه آنها نياز به نسخه پزشک نيست. ۲. وعده غذايي دوم در هر سفر هوايي، هميشه غذاي اضافه داخل هواپيما در نظر گرفته ميشود و در اين ميان افرادي هستند که از دريافت ميان وعده يا غذا امتناع ميکنند. شما ميتوانيد پس از صرف وعده غذايي اول، دوباره از مهماندار درخواست غذا کنيد و او موظف است براي شما غذا بياورد، البته بسيار مودبانه درخواست کنيد! ۳. درخواست کمک در سفر با کودکان اگر شما با چند کودک سفر ميکنيد، ميتوانيد از مهماندار بخواهيد تا در سفر به شما کمک کند. در بسياري از خطوط هوايي مثل خطوط هوايي امارات، بستههايي در سفر مخصوص کودکان ارائه ميشود که شامل جورچين و دفترهاي رنگآميزي است تا کودک در طول سفر راحت باشد. اگر در غذا خوردن يا استفاده از سرويس بهداشتي با کودکان با مشکل مواجه شديد، ميتوانيد از مهماندار درخواست کمک کنيد. ۴. پزشک اگرچه اين اتفاق خيلي کم رخ ميدهد، ولي اگر مسافري در طول پرواز به حمله قلبي يا تشنج دچار شود، کادر آموزشديدهاي در هواپيما وجود دارد که ميتوانند رسيدگيهاي اوليهاي را که هر پزشکي انجام ميدهد، براي مسافر انجام دهد. در برخي از خطوط هوايي برخي از دانشجويان پزشکي در سفر همراه مسافران ميشوند تا در صورت بروز مشکل آن را حل کنند. ۵. دستمال مرطوب ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد، زماني که در هواپيما مينشينيد متوجه ميشويد که هواپيما تميز نيست يا ميز پلاستيکي جلوي شما کمي چرب يا کثيف است و به علت فاصله کم ميان پروازها، هواپيما به خوبي تميز نشده است. در اين شرايط کافي است از مهمان دارد درخواست دستمال مرطوب يا دستمالي حاوي مواد شوينده کنيد تا براي شما فراهم شود.حتي مي توانيد از مهماندار درخواست کنيد تا محل مورد نظر شما را دوباره با مواد شوينده تميز کند؛ چون در اين موضوع حق شما است و هواپيما قبل از ورود شما بايد کاملا تميز شده باشد.اگر فردي وسواسي هستيد، بايد بدانيد که در اين موضوع حق کاملا با شما است و مهماندار نميتواند هيچ اعتراضي داشته باشد. ۶. پر کردن مجدد بطري آب بسياري از افراد عادت دارند در طول پروازهاي هوايي طولاني آب زيادي بنوشند. اگر شما هم از اين دسته از افراد هستيد، ميتوانيد بطري آب خود را به داخل هواپيما ببريد و از مهماندار درخواست کنيد تا بطري آب شما را پر کند. ۷. وصيتنامه بله بسيار عجيب است، ولي درست شنيدهايد، وصيتنامه! اگر در طول سفر احساس کرديد که ديگر از هواپيما پياده نميشويد، ميتوانيد از مهماندار بخواهيد تا براي شما وصيتنامه بنويسد! و از نظر قانوني شما حق اين کار را داريد تا آخرين کلماتتان را به دست مهماندار ثبت کنيد! ۸. کيک تولد بله کيک تولد! شايد براي شما بسيار عجيب باشد، ولي اين خدمت در تمام خطوط هوايي ارائه نميشد. اگر قصد داريد همسر يا فرزند خود را در طول سفر هيجانزده کنيد، ميتوانيد از ۲۴ ساعت قبل با فرودگاه تماس داشته باشيد و از آنها بخواهيد براي پرواز شما يک کيک تولد تهيه کنند. اين خدمت در خطوط هوايي سنگاپور و امارات عرضه ميشود. حالا ديگر با درخواستهاي عجيب و غريبي که در طول سفر ميتوانيد از مهماندار داشته باشيد، آشنا شديد و ميتوانيد با خيال راحت در طول سفر از مهماندار بخواهيد تا نيازهاي شما را فراهم کند. اگر قصد خريد بليط هواپيما را داريد، با استفاده از کجارو ميتوانيد بليط هواپيما چارتر يا سيستمي ارزان به مقصد مورد نظر خود را يافته و از فروشندههاي معتبر خريداري کنيد.