برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ترس از موفقیت در زندگی

منبع
آرمان امروز
بروزرسانی
ترس از موفقیت در زندگی
آرمان امروز/ رسيدن به موفقيت براي همه مردم خوشايند و لذت‌بخش است اما به هرحال افرادي هم هستند که با قرارگرفتن در موقعيت‌هاي جديد و حتي با رسيدن به موفقيت دچار اضطراب مي‌شوند و ترس از آنچه در آينده به سراغشان مي‌آيد، سدي در مقابل پيشرفت‌هايشان خواهد بود. همه ما در لحظه‌لحظه‌ زندگي‌مان در شرايطي قرار مي‌گيريم که بايد براي ادامه راه، دست به انتخاب‌هاي کاملا‌ آگاهانه بزنيم؛ انتخاب‌هايي که ريشه در حال دارند اما ثمره و ميوه آنها در آينده به دست مي‌آيد. اين ديد نه‌تنها مي‌تواند منبع خوبي براي ايجاد انگيزه باشد، بلکه به شما کمک مي‌کند تا موانعي را که تاکنون بر سر راه وجود داشته و شما را به عقب رانده،‌ تشخيص دهيد و از سر راه برداريد. اين موانع مي‌تواند ترس از شکست و شک داشتن نسبت به شايستگي خود براي موفقيت و مواردي اين‌چنيني را در برگيرد. ترس از شکست به اندازه آينده‌اي که ما به سمت آن گام برمي‌داريم واقعيت دارد، چراکه اين قانون زندگي است که هرآنچه را که تصور کنيد، روزي اتفاق خواهد افتاد، پس از تاثيرات بزرگي که افکار شما مي‌تواند بر آينده‌تان داشته باشد غافل نشويد. اما اگر واقعا مي‌خواهيد بازيگر نقشي باشيد که دوست داريد در زندگي داشته باشيد بايد سعي کنيد تصوير دقيقي از آنچه توقع داريد در ذهن خود ايجاد نماييد. تصويري با تمام جزئيات. ريشه‌يابي اين ترس و برطرف‌کردن آن لازمه ايجاد و تقويت موفقيت خواهد بود. 
شايد يکي از اين دلايل، ترس از تنهايي ناخواسته‌اي است که ممکن است پس از نائل‌شدن به موفقيت به سراغ شما بيايد. دليل ديگر اين است که هر‌چقدر که کارهاي انجام نشده و عقب‌افتاده را بيشتر روي هم تلمبار کنيد، نگراني از عدم موفقيت، بيشتر و بيشتر درون شما را تسخير کرده و کنترل‌تان را به دست مي‌گيرد. دليل ديگر ترس از موفقيت مي‌تواند ترس از اذيت‌شدن توسط مخالفان و دشمنان احتمالي باشد که پس از آن در اطراف شما ايجاد خواهند شد. اما خوشبختانه بعضي از اين نگراني‌ها به دليل اينکه هيچ‌وقت به وقوع نمي‌پيوندند، به‌راحتي برطرف مي‌شوند، چراکه ذاتا احتمال موفقيت در زمينه مورد نظر بسيار کمرنگ خواهد بود. شايد اصلي‌ترين دليل ترس از موفقيت نگراني از عدم توانايي براي تغيير مسائلي باشد که در گذشته نتوانسته‌ايم به درستي آنها را تغيير دهيم.بخشش خود هيچ‌وقت توسط عوامل خارجي به شما القا نمي‌شود و شما بايد از درون خود دست به‌کار شويد و تصميم بگيريد که چگونه با خودتان رفتار کنيد. بخشش خودتان به‌عنوان يک تصميم و انتخاب اختياري منجر به ايجاد حس تکاملي مي‌شود که در پي آن مي‌توانيد احساس شکست را بهتر به عقب برانيد. اين حق طبيعي شماست که بدانيد چرا براي مدتي است قوايتان تحليل رفته است. شايد با پرسيدن چند سوال ساده از خودتان بتوانيد به نتيجه قابل قبولي برسيد. سوال‌هايي از قبيل چه چيزي باعث شده که از انجام کارهاي مورد علاقه‌تان اجتناب کنيد؟ 
دوست داريد در کدام حس دروني‌تان تغييري ايجاد نشده و از ميزان آن کاسته نشود؟ چه چيزي موقعيت من را پس از رسيدن به موفقيت تضمين مي‌کند؟ آيا پس از آن احساس بهتري خواهم داشت؟ در صورت دستيابي به موفقيت از دست دادن چه چيزهايي من را نگران مي‌کند؟ پس از پاسخ صادقانه به اين سوالات و يافتن ترس‌ها و نگراني‌هاي‌تان به ريشه‌يابي آنها بپردازيد، سپس با مشخص‌شدن نتيجه راحت‌تر خود را ببخشيد. براي اينکه به‌سادگي بتوانيد از اين ترس‌ها رهايي يابيد، در ذهن خود آينده پس از کسب موفقيت را با تمام جزئيات تصور کنيد و در کنار آن نگراني‌هايتان را به‌صورت واقعي شبيه‌سازي نماييد، سپس با کمک خلاقيت‌هاي ذهني خود به تخريب آنها بپردازيد. روش ديگر اين است که هر آنچه که ذهن‌تان را به خود مشغول کرده روي کاغذ يادداشت کنيد، سپس آن کاغذ را پاره کنيد. اين کار به منزله دور ريختن تمام تشويش‌ها و نگراني‌هايي است که ذهن شما را به خود مشغول کرده بود و با نوشتن به روي کاغذ منتقل شده و حالا کاملا از صفحه روزگار محو شده‌اند.حالا چشمان‌تان را ببنديد و با خيال راحت آينده درخشان و سرشار از موفقيت خود را که هيچ تشويش و ترسي بر آن سايه نينداخته است در ذهنتان تجسم کنيد. طبق قانون شکار بايد از مخفي‌گاه بيرون آييد و خودتان به دنبال طعمه برويد.
 در مسائل کاري نيز وضع به همين منوال است. منتظر تکليف نمانيد. خودتان به دنبال کار باشيد. در خود انگيزه ايجاد کنيد و به دنبال پروژه‌هاي جديد باشيد و از هيچ‌چيز هراسي به دل راه ندهيد. هميشه کارها را طوري انجام دهيد که انتظار داريد ديگران انجام دهند. اين کار بسيار تاثيرگذار است و در کل محيط انعکاس پيدا مي‌کند. اگر هميشه کارهايتان را به بهترين نحو انجام دهيد، در کارتان نمونه خواهيد شد و ديگران نيز به‌عنوان يک سرمشق از شما پيروي مي‌کنند.سعي کنيد هميشه در زمينه کاري‌تان از اطلاعات روز باخبر شويد و علوم جديد مربوطه را ياد بگيريد. هميشه سطح دانش خود را بالاتر از ديگران نگاه داريد و اين چنين موفق خواهيد شد. ممکن است تصور کنيد که شما راهتان با آن دسته افراد موفقي که پيوسته کاميابي‌هاي تازه حاصل مي‌کنند يکي نباشد. البته ممکن است آنها توانايي‌هايي داشته باشند که شما فاقد آن هستيد، اما هميشه به ياد داشته باشيد: موفقيت آموختني است و تنها تفاوت شما با آنها اين است که آنها هميشه يک‌سري عادات خاص را به کار مي‌بندند و اين باعث کاميابي‌شان مي‌شود. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره