logo

راهکارهایی برای رهایی از بدهی های سبک و سنگین

منبع
بيتوته
بروزرسانی
راهکارهایی برای رهایی از بدهی های سبک و سنگین
بيتوته/ رهايي از بدهکاري دشوار است زيرا چاله هاي بدهي از اتفاقات ساده مانند نخواندن دخل و خرج يا شکست اقتصادي يا اتفاقات غيرمنتظره مانند بيماري و هزينه هاي آن و ده ها علت ديگر بوجود مي آيند ولي آنچه مطمئن هستيم بدهي ها بايد پرداخت شوند. ولي چگونه ؟ با ما همراه باشيد.
- توقف کنيد افراد بده کار لحظه اي نمي ايستند و با خودشان فکر نمي کنند که تمام اين کارهايي که در حال انجامش هستند فقط و فقط شرايط را بدتر مي کند و بس. فکر نمي کنند که با اين اعمال و رفتار در حال اضافه کردن به بدهکاري خويش هستند. در حال انباشت کردن بدهي و قرض به مبالغ قبلي هستند. لطفا اندکي تامل کنيد. از الان هيچ بدهي و قرض جديدي ايجاد نکنيد. شايد بايد بگويم که اصلاً هيچ کاري نکنيد. بلکه بايد توقف کامل کنيد. مسير پيش روي خويش را بررسي کنيد. درستي مقصد خويش را تشخيص دهيد. بعد به ادامه مسير بپردازيد. - با واقعيت رو به رو شويد هنگامي که با چند نفر در خصوص بدهي هاي تان صحبت مي کنيد( اشخاص قابل اطمينان ) مي بينيد که بدهي داشتن، چيز غير عادي اي نيست و شما تنها شخصي نيستيد که بدهکاريد. اين کار سبب مي شود، حس بهتري پيدا کنيد. مخصوصا به اعضاي خانواده تان بگوييد و برايشان توضيح دهيد که ميخواهيد با کمک آن ها از پس بدهي هاي تان برآييد. - داشته ها و دانسته هاي خودتان را معلوم کنيد بايد طبق نقاط قوت و مهارتهاي موجودم و در عين حال باتوجه به موقعيتها و فرصت هاي بازار بهترين تصميم را مي گرفتم. به هر حال هر انساني تواناييها و استعدادهاي خاص خودش را دارد. همين توانايي ها باعث مي شود که آدم هاي موفق طبق فرصت موجود در بازار به موفقيت دست پيدا کنند. - هزينه هايتان را يادداشت کنيد بدانيد حقوق ماهانه تان صرف چه چيزهايي مي شود. شما نخست بايد مشکل را شناسايي کنيد تا بتوانيد راهکار و درمان مطلوب را براي آن بيابيد. تهيه يک فهرست کمک زيادي به شما خواهد کرد. تلاش کنيد فهرست با صداقت تهيه شود. بعد با دقت به فهرست نگاه کنيد. آيا قسمت اعظم فهرست به خواربار اختصاص يافته؟ آيا اغلب مواقع ميزان زيادي هله هوله خريداري مي کنيد؟ خيلي از آژانس استفاده مي کنيد؟ آيا هر ماه شهريه کلاس ورزشي مي پردازيد؟ شايد بتوانيد تغييراتي اساسي در برخي هزينه ها بوجود بياوريد. اگر چه اين فکر در شروع خوب بنظر نمي رسد، ولي بخاطر داشته باشيد اين امر در طولاني مدت به شما کمک مي کند تا سختي هاي مالي خويش را کاهش دهيد. - بيش از موجودي تان خرج نکنيد درصورتي که براي خريد چيزي پول کافي نداريد، بابت آن وام نگيريد. البته اين بستگي به اين مسئله دارد که ميخواهيد اين وام را صرف چه کاري بکنيد. چنانچه ميخواهيد در شرکت تان سرمايه گذاري کنيد يا خانه اي بخريد، وام گرفتن اشکالي ندارد. چراکه که سودي که دربرابر اين کار به دست مي آيد به گرفتن آن وام مي ارزد. اما کار عاقلانه اي نيست که براي سفر رفتن يا خريد يک دست مبلمان وام بگيريد. حتي وام ماشين که طرفداران زيادي هم دارد، ممکن است خطرناک باشد. چرا‌که خودرو بعد از خريد، ارزش خويش را از دست مي دهد، و چنانچه نتوانيد قسط خودرو را بپردازيد و ناچار به فروشش شويد، زيان زيادي متحمل مي شويد. - يک کار جانبي را شروع کنيد: آغاز کسب وکار هيچ وقت اسان نيست آيا شما استعداد درست کردن چيزهايي را داريد؟ محصولات خويش را بصورت آنلاين بفروشيد! آيا عاشق حيوانات هستيد؟ آيا چشم خوب و يک دوربين زيبا داريد؟ آغاز به گرفتن عکس و فروش آن کنيد.
- از پرداخت سنگين ترين بدهي ها آغاز کنيد البته منظور از سنگيني مقدار رقم بدهي نيست، شايد يک بدهي بخاطر طلب کار کم تحمل که دارد بتواند در الويت قرار بگيرد يا بدهي به بانک بخاطر بهره اي که دار د و با گذشت هرروز ، مبلغ آن هم افزايش مي يابد، پس ليست کردن بدهي ها طبق اولويت روشي بسيار مؤثر خواهد بود. در شيوه گفته شده بايد به اين نکته توجه کرد که پرداخت بخشي از بدهي ها ميتواند از اولويت آن ها کم کند. به عنوان نمونه پرداخت به روز شده وام بانکي که ديگر شامل بهره اضافه نخواهد گرديد و يا پرداخت قسمتي از بدهي طلب کار باعث شود تا تحمل بيشتري براي گرفتن باقي طلب خويش به خرج دهد.شناسايي و يه کار بردن اين موارد ميتواند سبب کاهش فشار کل بدهي شوند. همان طور که گلوله برفي را چنانچه به جلو هل دهيد به مرور بزرگ تر مي شود پرداخت قدم به قدم بدهي ها سبب افزايش سرعت تسويه شده و در نهايت به پايان مي رسد. - فروش وسايل بلا استفاده با استفاده از اين شيوه ميتوانيد قسمتي از پول نقد موردنياز را تامين کند. فروش وسايل غير ضروري که حتي در طول يک سال هم مورد کاربرد قرار نمي گيرند علاوه بر اين که سبب ايجاد فضاي آزادتر در منزل مي شود به پرداخت قسمتي از بدهي شما هم کمک خواهد کرد. - کار بيشتر، درامد بيشتر به ذهنتان تلنگر بزنيد براي اينکه هرچه سريعتر بدهي هاي خويش را پرداخت کنيد بايد بيشتر کار کنيد اکنون اين شامل اضافه کاري و شغل دوم هم مي شود پس از همين اکنون به سراغ آن ها برويد تا هرچه سريعتر از اين گرفتاري راحت شويد. - به خودتان پاداش دهيد هنگامي که به مقاصد خويش چه مقاصد اصلي و چه مقاصد کوچک رسيديد به خودتان پاداش دهيد! حواستان باشد که دوباره نمي خواهيم تو دام بدهي بيفتيم پس از شام بيرون و خرج ۱۰۰ هزار توماني خبري نيست! ميتوانيد براي خودتان يک فنجان قهوه بخريد يا چيزهاي کوچکي که شادتان مي کند يا حتي ميتوانيد موفقيت خودتان را در شبکه هاي اجتماعي به رخ سايرين بکشيد البته در آخر با پايان کل بدهيتان اجازه يک مهماني کوچک با عزيزانتان را خواهيد داشت!
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره