logo

سوالات متفاوت مصاحبه کاری برای استخدام یک کارمند خوب

منبع
نمناک
بروزرسانی
سوالات متفاوت مصاحبه کاری برای استخدام یک کارمند خوب
نمناک/ هنگام راه اندازي يک شرکت بزرگ و يا کوچک اولين نکته اي که موجب موفقيت کسب و کار شما خواهد شد تمرکز شما بر استخدام کارمند خوب و مناسب است. براي استخدام يک کارمند خوب مصاحبه لازم است . شما از طريق مصاحبه مي توانيد افراد مناسب را بر گزينيد ، استخدام افراد مناسب مي تواند سرنوشت کسب و کار شما را تعيين کند و شما را به سمت موفقيت پيش ببرد. در اين بخش از رازهاي موفقيت شغلي، شما را با سوال مصاحبه کاري که به استخدام کارمند خوب کمک مي کنند آشنا خواهيم کرد. سوال مصاحبه کاري چگونه يک کارمند خوب استخدام کنيم؟ اولين نکته براي استخدام افراد اين است که عجله نکنيد و هرگز کسي را که به اندازه کافي خوب است، استخدام نکنيد، هميشه منتظر بهترين باشيد.زمان طولاني در انتظاربودن براي استخدام شخص مناسب براي يک نقش دردناک است، اما موجب ذخيره زمان و پول خواهد شد. استخدام افراد مناسب مي تواند سرنوشت کسب و کار شما را تعيين کند و استخدام افراد غلط باعث مي شود زماني که کسب و کار شما رشد مي کند، شما کارکنان متوسطي داشته باشيد که فقط چشم به ساعت دوخته اند و فعال نيستند. پس در نظر داشته باشيد اگر عجله نکنيد مي توانيد بهترين ها را استخدام کنيد . اين سوالات که در ادامه به آن پرداخته ايم به شما کمک مي کنند تا بهترين افراد را استخدام کنيد. خارج از پرسش ها، هرگز احساس خود را در طول مصاحبه ناديده نگيريد ؛ اگر حس ميکنيد چيزي درست نيست يا شما در مورد استخدام يک شخص کاملا مطمئن نيستيد،از گزينه خير استفاده کنيد. طول مي کشد تا شخص مناسب را استخدام کنيد، اما عجول نباشيد که شما مي خواهيد يک شرکت پر از افراد مناسب براي نقش ها استخدام کنيد. چگونه مطمئن شويم که افراد مناسب را استخدام کرده ايم؟ براي اينکه از استخدام افراد مناسب اطمينان يابيد ، اين هفت سوال را بپرسيد: 1. در مورد کسب و کار ما چه چيزي را دوست داريد؟ چطور ميتوانيد چيزي رو که دوست نداريد عوض کنيد؟ با اين سوال به دو نتيجه مي رسيد . اولا، فرد در مورد علايق خود صحبت مي کند يا در مورد مشکل صحبت مي کند و يک راه حل ارائه مي دهد يا به شما مي گويد که کسب و کار شما کامل است. به دنبال افرادي باشيد که 5 درصد در مورد مشکل صحبت مي کنند و 95 درصد در مورد راه حل آن صحبت مي کنند . با پرسيدن اين سوال که چگونه آنها چيزي را که دوست ندارند عوض مي کنند، چگونگي حل مسائل آنها را مي شنويد . بهترين کارکنان مشکلات را سريع و به تنهايي حل مي کنند. 2. کدام کتاب را در حال حاضر مطالعه مي کنيد؟ افراد پرشور براي بهبود مهارت هاي خود به خواندن کتاب و يا گوش دادن به کتاب هاي صوتي تمايل دارند. اين که آيا کتاب ها به يک مهارت خاص مانند فروش و بازاريابي خاص يا خواندن يک کتاب متمرکز بر توسعه خود اهميت مي دهند يا خير، همه نشانه هاي خوبي هستند. اگر آنها يک کتاب تخيلي را بخوانند و براي مدتي يک کتاب آموزشي را مطالعه کنند، اين يک پرچم قرمز است. هوشمندترين افراد هميشه يادگيري و جذب اطلاعات جديد را دنبال مي کنند. 3. در مورد مشکلاتي که در شغل فعلي دارند و چگونگي حل آنها بپرسيد؟ باز هم اين مسأله حل مسائل و مهارت هاي تفکر خلاقانه يا عدم آن است. اينکه آنها بتوانند با يک رويکرد متفکرانه مشکل خود را حل کنند يا آن را به شخص ديگري انتقال دهند مي تواند انتخاب شما را تحت تاثير قرار دهد. 4. چيزي که در زندگي حرفه اي خود به دست آورده ايد،که به آن افتخار کنيد؟ شما با اين سوال مي توانيد ديدگاه افراد از موفقيت را متوجه شويد . اگر آنها در طول يک دوره دو ساله پنج بار در نقش قبلي خود ارتقاء يافته باشند، ممکن است فرد مورد نظر خود را يافته باشيد. 5. آيا قبلا ورزش تيمي انجام داده ايد؟ حضور افراد در ورزشهاي تيمي نظير بسکتبال، فوتبال و قايقراني سبب تمرکز آنها بر اهداف و تناسب اندام جسمي شده و ارتباطات آنها را قوي تر مي کند و آنها مي توانند در شرايط سخت تيمي عمل کنند. 6. براي تفريح چه کار ميکنيد؟ بخش مهمي از موفقيت تعادل است و اکثر افراد موفق هميشه و درهمه شرايط زندگي خود، آمادگي جسماني، مشارکت روابط و يادگيري، تلاش مي کنند. 7. "من مطمئن نيستم که شما براي اين نقش مناسب هستيد ...": اين بهترين روش براي شناخت افراد با شخصيت هاي قوي است . افراد قوي با شنيدن "نه"، کاملا قوي برخورد مي کنند و خود را نمي بازند ؛ با بيان اين سوال، افراد سه کار را انجام ميدهند. آنها شما را ناديده بگيرند و از اين موضوع عبورمي کنند يا سعي مي کنند ارزش خود را بروز دهند که چه مزايايي براي کسب و کار شما خواهند داشت. نکاتي که قبل از مصاحبه و در حين مصاحبه بايد در نظر بگيريد 1. خود را قبل از تاريخ مصاحبه، آماده کنيد و از سؤال ها و جزئيات وظايف و مسئوليت هاي کار مورد نظر آگاهي کامل داشته باشيد. همچنين مدارک هر کانديد را بخوانيد . 2. يک ساختار براي روند مصاحبه طرح ريزي کنيد و براي عادلانه بررسي نمودن همه شرکت کننده ها اين روند را براي همه کانديدها حفظ کنيد. 3. براي مصاحبه يک اتاق ساکت و آرام را در نظر بگيريد تا رفت و آمد حواستان را پرت نکند . در حين يک مصاحبه به تلفن ها جواب ندهيد و از منشي خود بخواهيد تا اين کار را براي شما انجام دهد. 4. فقط سؤالات کاربردي بپرسيد و سؤالاتي بپرسيد که به طور خاص به جزئيات شغل مورد نظر مربوط شود. 5. در مورد شرکت و جايگاه آن از فرد مصاحبه شونده سؤال کنيد. درباره ي ميزان تحصيلات و يا هر مدرک او بپرسيد و در مورد ميزان دانش و سطح مهارت هاي فردي او سؤال کنيد. 6. با تعيين ويژگي هاي لازم براي موقعيت شغلي ، در طول مصاحبه سؤالاتي از او بپرسيد و اگر او اين ويژگي ها را نشان داد، نتيجه گيري کنيد. مثلا اگر موقعيت مورد نظر، رهبري و مديريتي است، در مورد مسئوليت هايي که شخص اخيراً داشته مانند مسئوليت هاي انضباطي، توانايي ايجاد اهداف، مسئوليت هاي مالي و سازماندهي تيم سؤال کنيد. 7. در حين مصاحبه سؤالات اجتماعي از کانديد بپرسيد هم بپرسيد تا او درباره رهبري يک پروژه يا يک موقعيت بحراني که به مهارت هاي مديريتي خاص نياز دارد، به شما بگويد. 8. براي قضاوت درباره او چند پرسش فرضي که به يک موقعيت بحث برانگيز منجر مي شود، بپرسيد. 9. واضح صحبت کنيد و زماني که تصميم گيري نموديد ، در مورد آن به فرد کانديد هم بگوييد تا مجبور به جواب دادن سؤالات زيادي از جانب اونباشيد. 10. با دقت به پاسخ هاي کانديد گوش کنيد. اگر او در مورد دستاوردهاي خودش صحبت کرد، فرد بلند پروازي است. اگر در مورد همکاران گذشته و يا مافوق شکايت کرد، کنترل کردن او کمي سخت است. 11 . به نحوه پوشش خود و فرد مصاحبه کننده دقت کنيد.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره