نمناک/ آغاز و هدايت يک کار پردرآمد و موفق با يک تبليغات حرفه اي و درست نتيجه و تاثيري دو چندان خواهد داشت که در اين راه کلماتي هستند که به عنوان قوي ترين ها براي جلب مشتري عمل مي کنند. تبليغات در طي سالها تغييرات بسياري داشته است اما کلمات موثر استفاده شده همچنان ثابت و يکه تاز باقي مانده اند.
در واقع موسسه جامعه شناسي دانشگاه يالي تحقيقات و مطالعات فراواني در اين زمينه به دست آورده است که در قانع کردن مشتري و جلب نظر آن تاثيري فوق العاده دارد.
1. جديد:
خود ما هميشه در همه جا و در هر زمينه اي به دنبال يافتن جديد ترين ها هستيم.براي انتخاب ک گوشي تلفن همراه مدلهاي تازه به بازار آمده را در صدر انتخاب خود قرار مي دهيم چرا که کلمه جديد را به همراه دارد.ماشين جديد- کفش جديد- مدل لباس جديد- مزه جديد- بوي جديد و هزاران جديد ديگر همان هايي که اششتياق خريد ايجاد مي کنند.
2. ذخيره:
چه کسي خواهان ذخيره کردن پول و وقت نيست؟ 99% ما خواهان ذخيره و حفط پول هايمان هستيم چرا که حفظ سرمايه ايجاد احساس قدرت را همراه دارد. قانوني بين پولدارترين ها حاکم هست و آنهم خريد اجناس و کلاي گران است ميدانيد چرا؟
به دليل اينکه در تبليغات اجناس با ارزش و ماندگار اينطور عمل مي شود که اگر به فکر ذخيره و حفظ سرمايه خود هستيد و اگر وقتتان برايتان اهميت دارد و به هر قيمتي حاضر به از دست دادن آن نيستيد از اين فرصت خريد استفاده کنيد.
3. ضمانت:
زماني که لغت ضمانت به چشم مي خورد حس اطمينان در خريد براي مشتري و حتي تحريک براي خريد کالاي مورد تضمين به وجود مي آيد.
4. نتيجه:
اگر شما به مشتري قول نتيجه بدهيد اين عاملي در موفقيت شما را ثابت مي کند و به اين دليل مشتري شانس اين را در خود مي بيند که با خريد به نتيجه که همان هدف اصلي است برسد.
5. کشف:
کلمه اي محکم در ثبت علمي بودن و معتبر بودن محصول ، مشتري با اين تيتر در قدم اول به اين فکر مي کند که اين محصول صرف وقت و علم و تخصص را به خود اختصاص داده پس حتما ارزش مطالع- امتحان و در نهايت خريد را خواهد داشت .
6. عشق و علاقه:
اين کلمه که به تنهايي هزاران معنا و مفهوم را دارد در فکر و احساس فرد نفوذ مي کند دقت کنيد اگر بر روي جعبه کفشي اين عبارت ثبت شود حس دوستانه و نزديکي با توليد کننده را ايجاد مي کند.
7. شما:
به جرات مي توان گفت قوي ترين کلمه در تبليغات شما است. اين کلمه فرد را سراپا گوش مي کند و تمام توجه او را به خود جلب مي کند.
8. امنيت
امنيت يکي از مهمترين انتظارات هر مشتري از کالاها و خدمات است چراکه همه ي افراد دوست دار اطمينان داشته باشند که در حوزه ي امني سرمايه گذاري کرده اند . در کاربرد اين کلمه بايد دقت داشته باشيد چرا که گاهي استفاده از اين کلمه با توجه به کالايي که قرار است در برايش تبليغ کنيد مناسب نيست.
9. ثابت شده ، تاييد شده
اصلي مهم و موثر ؛ بايد به مشتريان خود ثابت کنيد که برند شما همان چيزي است که آنها نياز دارند و در جستجويش هستند. به عنوان مثال، يک شرکت توليدکننده لوازم ورزشي ادعا نمود که از هر 10نفر، 8 نفر از محصولات توليدي آنها رضايت کامل دارند.
هشت از ده نفر، عدد بزرگي است و راه خوبي براي ثابت کردن است پس به ياد داشته باشيد که فقط مورد کيفيت و مزاياي محصول خود صحبت نکنيد و به دنبال راهي براي اثبات آن باشيد.
بازار