نمناک/ گاهی اوقات، آرزو می کنیم کاش ساعات در روز بیشتر بود ،متاسفانه ما نمیتوانیم زمان را کنترل کنیم. آنچه که می توانیم کنترل کنیم بهره وری است. باید به نحوه گذراندن زمان خود در روز توجه کنید، تا کارهای بیشتری را به اتمام برسانید.
زود بیدار شدن، مدیتیشن کردن، ایجاد لیست های روزانه برای انجام کارها، راه های زیادی برای استفاده از هر دقیقه وجود دارد. اگر می خواهید در طول روز بیشتر فعالیت کنید، این روش های ساده ولی موثری که در بخش ارائه شده است را اجرایی کنید که به شما در راه رسیدن به هدفتان کمک خواهند کرد.

1. یک ساعت زودتر بیدار شوید
اگر فرد سحرخیزی نیستید، همچنان توانایی انجام آن را دارید.با تنظیم زنگ هشدار یک ساعت زودتر از معمول (و دکمه چرت زدن را نزنید!)، شما قادر خواهید بود ساعت اضافی را دریافت کنید.مطالعات متعددی در این زمینه وجود دارد که میزان بهره وری و موفقیت افزایش میابد.

2. یک لیست روزانه تهیه کنید
یک لیست روزانه از وظایف واقع بینانه ایجاد کنید و آن را نیز ساده نگه دارید، نیازی نیست وظایف سنگین در آن جای دهید. اگر شما نیاز به شستن لباس های خود دارید، آن را به لیست اضافه کنید. این وظایف کوچک نه تنها به شما کمک می کند که روزانه کار بیشتری انجام دهید، بلکه آنها همچنین به شما در دستیابی به اهداف بزرگتر کمک می کنند.

3. ابتدا سخت ترین وظایف را انجام دهید
بهتر است این کارها را از ابتدا انجام دهید. پس از رفع مشکل بزرگ، بقیه روزتان زمان آزاد خواهید داشت تا همه چیز را کامل کنید.

4. میز خود را مرتب کنید
15 دقیقه قبل از شروع کار میز خود را پاک کنید واشیا اضافی را کنار بگذارید که این به تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی کمک می کند.

5. ورزش در صبح
به یک پیاده روی سریع بروید یا یوگا انجام دهید ، تمرین در صبح با خلق و خوی بهتر و سطوح بالاتری از بهره وری مرتبط است.

6. یک سیستم را تنظیم کنید
داشتن یک سیستم سازمان یافته به شما یک ایده روشن و یکپارچه از پروژه هایی که در حال انجام است را می دهد. این فهرست تعهد، تمرکز و کنترل را فراهم می کند. این به شما کمک خواهد کرد که مهمترین چیزها را بدانید.

7. تمرکز بر یک چیز در یک زمان
بر روی یک پروژه تمرکز کنید تا تمام شود و بعد به پروژه بعدی بروید. در واقع تلاش برای انجام دو وظیفه به طور همزمان می تواند بهره وری را کاهش دهد به خصوص اگر وظایف سنگین باشند.

8. شروع به گفتن نه
گاهی اوقات گفتن این کلمه کوچک کار سختی است، اما خوب است گاهی از آن استفاده کنید. مهم است که انتظارات مردم را مدیریت کنید، بنابراین اگر شما نمیتوانید کاری را صد درصد انجام دهید آن را قبول نکنید.

9. خواب کافی
با توجه به بنیاد ملی خواب، بزرگسالان به طور متوسط به ​​7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. شاید وقت آن رسیده که زودتر به رختخواب بروید ؛ خواب می تواند بهره وری و رفاه شما را فراهم کند.

10. ایمیل های خود را سازماندهی کنید
مشاهده 200 پیام خوانده نشده در صندوق ورودی فقط اضطراب شما را افزایش می دهد اما مهم این است که هر گونه پیام مهمی را نادیده نگیرید. پس از باز کردن آن، صندوق پستی خود را با پاسخ دادن، تهیه، تهیه نسخه پشتیبان یا حذف ایمیل، پاک کنید.

11. شبکه ها و رسانه های اجتماعی را خاموش کنید
از استرس و شلوغی جهان خارج بیرون بیایید و از فیس بوک، توییتر و اینستاگرام جلوگیری کنید. آنها فقط شما را منحرف می کنند. افرادی که به رسانه های اجتماعی برای کار نیاز دارند، مطمئن شوید که از حساب های شخصی خود خارج شده اید، تا تمرکزتان بیشتر شود.

12. با دقت بخوانید، سرسری رد نشوید
مهم است اسنادی که بدستان می رسد را دقیق مطالعه کنید.چون اگر با بی تفاوتی این کار را انجام دهید قسمت های زیادی را متوجه نخواهید شد و باید زمان بیشتری را صرف مطالعه مجدد کنید.

13. برنامه زمان بندی بدون وقفه
هنگامی بر روی کار تمرکز دارید به همین حالت باقی بمانید ، یک فریم و برنامه دقیق از کار روزانه خود بدون وقفه ایجاد کنید، تلفن یا لپ تاپ را خاموش کنید.15 دقیقه زمان می برد تا مغز دوباره روی یک موضوع تمرکز کند پس اگر تمرکز قطع شود زمان زیادی باید صرف آن کنید.

14. هدفون های خود را در گوشتان قرار دهید:
این که آیا میخواهید آهنگ گوش کنید یا خیر، به شما بستگی دارد. اما مردم تمایل کمتری به اختلال در تمرکز شما خواهند داشت اگر ببینند هدفون در گوشتان است.

15. قبل از رفتن به دفتر مدیتیشن کنید:
بعد از بیدار شدن چند دقیقه صبر کنید، ذهن خود را پاک کنید و مدیتیشن کنید. با توجه به بنیاد هنر زندگی، مدیتیشن صبحگاهی قدرتمند هستند زیرا شما را برای چالش هایی که پیش روی شماست، آماده می کند.

16. جلسات غیر ضروری را حذف کنید
ارتباطات رو در رد در محل کار بسیار حیاتی است، اما گاهی اوقات جلسات طولانی و بی پایان می تواند هدررفتن وقت باشد. هنگام برنامه ریزی هر گونه جلسات، اطمینان حاصل کنید که آنها واقعا ضروری هستند.

17. تصمیمات 60 ثانیه ای را اتخاذ کنید
اگر می خواهید در طول روز بیشتر کار کنید، باید سریع باشید به خصوص در مورد تصمیمات روزانه. تصمیم گیری می تواند یکی از مهم ترین وظایف روزمره شما باشد، پس برای کاهش زمان خود، آن را کاهش دهید.