برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

4گوشه دنیا/ کشف گورستان 100 ساله گمشده که بوی تبعیض نژادی می‌ دهد!

منبع
لست سکند
بروزرسانی
4گوشه دنیا/ کشف گورستان 100 ساله گمشده که بوی تبعیض نژادی می‌ دهد!

لست سکند/ در کليرواتر هايتز (Clearwater Heights) و در فلوريدا، شايعات ديرينه‌اي پخش شده بود مبني بر اينکه گورستاني گمشده متعلق به سياه پوستان آمريکا وجود دارد که در هنگام نقل ‌مکان کليساي باپتيست سنت متيو در دهه 1950 به حال خود رها شده است. هنگامي‌که باستان شناسان از رادار زمين نفوذ براي رصد مکاني که قبلاً قبرستان کليسا بود استفاده کردند، به آن‌ها ثابت شد که اين شايعات درست بوده و اکنون اين مکان به يک پارکينگ روباز تبديل ‌شده که متعلق به کمپاني فرنک‌کروم (FrankCrum) است.

باستان شناسان تنها حدود يک‌پنجم از 2.5 هکتار مساحت گورستان قديمي را مورد بررسي قرار دادند، اما نتايج بررسي همين مقدار کم هم کشف ۷۰ شي با اندازه و شکل صحيح قبر را نشان مي‌دادند. با توجه به اينکه بخش کوچکي از منطقه‌ مورد بررسي قرار گرفته است، به نظر مي‌رسد که قبرهاي ديگري وجود داشته باشد که هنوز کشف نشده‌اند.

اين کليسا در سال 1909 ساخته شد و زميني که در آن قرار داشت، در سال 1955 فروخته شد. در زمان فروش تلاش شد تا افرادي که در آنجا دفن شده‌اند به گورستان سياهان ديگري در شهري به نام دوندين منتقل شوند. همه قبرهاي داراي نشان جابجا شدند و ظاهراً قبرهاي بدون علامت ناديده گرفته ‌شدند.
از همان 50 سال گذشته تاکنون، اين زمين مورد استفاده صنف‌هاي مختلفي از جمله يک فروشگاه، يک شرکت فناوري و يک ساختمان اداري قرار گرفته است. کمپاني فرنک‌کروم، صاحب فعلي اين ملک، آن را در سال 2004 خريداري کرد و هيچ تصوري از وجود قبور نداشته است. امسال اين چهارمين بار است که يک قبرستان سياهان آمريکا در منطقه تمپا کشف ‌شده است.


همه ‌چيز در ژوئن سال 2019 آغاز شد، هنگامي‌که روزنامه تايمز وجود اولين و قابل ‌توجه‌ترين آن‌ها يعني گورستان صهيون واقع در خيابان فلوريداي شمالي در تمپا را گزارش داد. يک محقق گورستان به نام ري ريد گفت که گواهي فوتي را ديده که محل دفن آن قبرستاني به نام صهيون مي‌باشد که تاکنون اسم آن را نشنيده است. اين خبرنگار و يکي از همکارانش ماه‌ها به تحقيق پرداختند و در نهايت کشف کردند که اولين قبرستان تماماً متعلق به افراد سياه‌پوست، در سال 1901 تأسيس شد و حدود 800 نفر در آنجا دفن شده‌اند.

باستان شناسان از رادار زمين‌نفوذ در خيابان فلوريداي شمالي که گورستان در آن قرار دارد استفاده کردند و شواهدي از حدود 200 قبر را در آنجا پيدا کردند. قبرستان بعدي که کشف شد قبرستان ريجوود است که آن‌ هم در شهر تمپا واقع ‌شده است. ريد به همان دو گزارشگر که به جستجوي صهيون مشغول کار بودند، خبر داد و درحالي‌که مشغول کار بودند، ريد با شواهدي مبني بر اينکه ممکن است يک قبرستان ديگر در زير دبيرستان کينگ در تمپا وجود داشته باشد به حوزه‌ي آموزشي (آمريکا) محلي رفت.

حوزه‌ي آموزشي (آمريکا) اطلاعاتي را در اختيار آن‌ها گذاشت و معلوم شد که آن مکان يک گورستان گدايان بوده است که در حدود 267 قبر را در خود جاي‌ داده است، همچنين رادار نشان داد که 145 عدد از آن‌ها هنوز پر هستند. بيشتر افرادي که در آنجا دفن شده‌اند، سياه‌پوست‌هاي آمريکا بودند. از زمان کشف، اين مدرسه حصارهايي را در اطراف منطقه قرار داده است تا مراحل بعدي مشخص شود.

سومين قبرستان از چهار مورد کشف ‌شده، گورستان کالج هيل (College Hill) در تمپا است. پس از احساس ناشي از کشف قبرستان صهيونيستي، يک زن به يکي از خبرنگاران، پل گزو، مراجعه کرد تا ببيند آيا او را دريافتن گور مفقودالاثر عمويش ياري مي‌کند يا نه. گزو گهگاهي چيزهايي از يک گورستان در نزديکي حاشيه شهر يبور (Ybor)، که ممکن است در نزديکي گورستان کلوپ ايتاليا باشد، شنيده بود. او پس از انجام تحقيقات بيشتر، گورستان کالج هيل را پيدا کرد، قبرستاني که براي سياه‌پوست‌هاي آمريکا و کوبايي‌ها بوده که در اوايل قرن بيستم ساخته ‌شده و بيش از 100 قبر در آنجا قرار داشت.

اين کشف، انگيزه آن‌ها را براي کشف کليرواتر هايتز برانگيخت. همان‌طور مانند کالج هيل، مردم در کليرواتر هايتز چيزهايي در رابطه با يک گورستان در حال حاضر ناشناخته براي سياه‌پوست‌هاي آمريکا در شهر خود شنيده بودند، بنابراين آن‌ها به گزو مراجعه کردند تا ببينند آيا او مي‌تواند حقيقت را پيدا کند يا خير. در اکثر مناطق، محلي‌ها نمي‌توانستند نام آن يا مکان احتمالي آن را به خاطر بياورند، اما به ياد مي‌آوردند که اعضاي خانواده‌شان احتمالاً در آنجا دفن شده‌اند.

عجيب نيست که سياه‌پوستان آمريکايي، هنوز که هنوز است از تبعيض نژادي شکايت دارند. اين مورد و يافته‌هاي اين چنيني، تنها موارد کوچکي از هزاران ظلمي است که به اين قشر روا داشته شده. قبرستان‌هايي که حتي نام و نشان درستي هم نداشته‌اند!

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره