برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

ترین ها/ عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
ترین ها/ عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان

تابناک با تو/ در دنيايي که زندگي مي‌کنيم روش‌هاي عجيب پزشکي وجود دارد، در اين گزارش با عجيب‌ترين روش‌هاي پزشکي به انتخاب مجله تايم آشنا شويد.

۱. فصد (خون‌گيري)

فصد يک روش پزشکي باستاني براي بيرون کشيدن مقادير زيادي خون است. اين عمل در دوران قرون وسطي براي درمان تقريباً همه چيز از طاعون سياه تا آکنه، انتشار داشت. آرايشگران مسئول اين روش پزشکي بودند (روبان قرمز پيچيده شده بر روي ستون نماد آرايشگر بود که فصد انجام مي‌داد). روش‌هاي فصد در قرون وسطي متفاوت بود، از اندازه آتش گرفته تا سوراخ شريان.

۲. زالو درماني

زالو نوعي حيوان است که در گروه کرم‌ها قرار مي‌گيرند، از زالوها، در اروپا در قرون ميانه براي بيرون کشيدن خون فاسد از بدن بيماران استفاده مي‌شد، زيرا پزشکان قرون وسطايي معتقد بودند که خون فاسد علت بسياري از بيماري‌ها است. در طب مدرن، زالو‌ها در جراحي ترميمي براي تحريک گردش خون مورد استفاده قرار مي‌گيرند به عنوان مثال، زالو‌ها براي بازگرداندن گردش خون در انگشت قطع شده کمک مي‌کنند.


۳. استخوان‌سازي تحت کشش

يکي از روش‌هاي جديد براي درمان نقص رشد استخوان‌هاي بدن استخوان سازي تحت کشش" است. پايه فکري اين تئوري خيلي جديد نيست. استفاده از اين روش به زمان بقراط بر مي‌گردد که از يک نيروي خارجي در استخوان شکسته يک پاي کوتاه جهت رفع اين نقيصه استفاده مي‌شد. يک جراح روسي بنام گابريل اليزاروف در سال ۱۹۵۰ اين تئوري را گسترش داد. با اين روش به محل جدايي دو قطعه استخوان به تدريج نيرو وارد مي‌شود و باعث استخوانسازي در اين فضا مي‌گردد که اين تدريجي بودن نيرو‌ها باعث تطابق تدريجي بافت‌هاي نرم شامل ماهيچه‌ها - تاندون‌ها - اعصاب و عروق نيز خواهد شد.

۴. لاروتراپي

لارو تراپي يک درمان بيولوژيکي است که در آن لارو‌هاي استريل مگس در داخل زخم‌ها قرار مي‌دهند تا آن‌ها را عقيم سازي کرده و سلول‌ها و بافت‌هاي مرده را خارج کنند، زيرا اين لارو‌ها در حالي که به بافت‌هاي سالم نزديک نمي‌شوند فقط از بافت‌هاي مرده تغذيه مي‌کنند. همچنين با از بين بردن باکتري‌هاي مضر در داخل زخم، نقش مهمي در پاکسازي زخم‌ها دارد. لارو تراپي يک روش درماني رايج در دهه سي و چهل قرن بيستم بود، اما پس از ظهور پني سيلين، محبوبيت خود را از دست داد و با گذشت زمان، باکتري‌هاي مقاوم به آنتي بيوتيک مانند MRSA ظاهر شدند، و بنابراين لارو‌ها مجبور بودند دوباره استفاده شوند.


۵. شير مادر، يا شير انساني

آيا مي‌توان شيمي درماني را با يک فنجان شير انسان جايگزين کرد؟ در سال ۲۰۰۹، محققان پرونده مردي را که نوشيدن شير همسرش را به عنوان راهي براي مبارزه با سرطان مورد مطالعه قرار دادند. يک مطالعه جديد توسط گروهي از محققان در دانشگاه لوند و دانشگاه گوتنبرگ در سوئد نشان مي‌دهد که شير مادر ممکن است سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرد، زيرا اين ماده حاوي ماده‌اي به نام HAMLET (آلفا لاکتالبومين) است که سلول‌هاي سرطاني را از بين مي‌برد، اما دانشمندان هنوز درباره خواص آن مطمئن نيستند.

۶. درمان با اتاق‌هاي خنک‌کننده

پس از برهنه شدن، بيماران در يک محفظه خنک کننده با نيتروژن مايع قرار مي‌گيرند، دماي داخل اين محفظه ۱۵۹ درجه سانتيگراد (۲۳۸ درجه فارنهايت)، به مدت دو تا چهار دقيقه است. درجه حرارت پايين باعث آزاد شدن هورمون اندروفين (داروي تسکين دهنده درد طبيعي بدن) مي‌شود. اين هورمون در تسکين درد در افراد مبتلا به فيبروميالژيا کمک مي‌کند. اين روش درماني براي ورزشکاران به عنوان روشي براي توانبخشي و آرام کردن درد اعمال مي‌شود.

۷. نوشيدن ادرار

فضانوردان ممکن است مجبور به نوشيدن ادرار بازيافت شده باشند، با اين حال برخي از مردم روي زمين نيز هنوز به هوميوپاتي يا همسان‌درماني اعتقاد دارند و براي معالجه برخي بيماري‌ها به نوشيدن ادرار متوسل مي‌شوند! طرفداران طب جايگزين ادعا مي‌کنند که ادرار حاوي مواد ايمني‌دهنده بدن در برابر همه بيماري‌ها، از سرطان گرفته تا ايدز است. تاکنون مطالعه علمي در مورد اين نوع درمان صورت نگرفته است؛ بنابراين، سازمان‌هايي مانند انجمن سرطان آمريکا موضع خاصي در مورد اين درمان نگرفته است.

۸.  پودر مرواريد

مرواريد‌ها معمولاً به عنوان جواهرات مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اما در طب سنتي چين از پودر مرواريد براي مراقبت از پوست استفاده مي‌شود. پزشکان اين نوع درمان ادعا مي‌کنند که پودر مرواريد آکنه را از بين مي‌برد، همانطور که از آن به عنوان ضماد ضد پيري استفاده مي‌شود و متوسط عمر يک فرد را افزايش مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره