برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

خیره کننده ترین باغ های جهان که هرگز ندیده اید!

منبع
لست سکند
بروزرسانی
خیره کننده ترین باغ های جهان که هرگز ندیده اید!

لست سکند/ اگر به دنبال باغي زيبا براي عکاسي هستيد و يا به گياه‌شناسي علاقه داريد، هيچ کمبودي از باغ‌هاي زيبا که سزاوار بازديد هستند وجود ندارد. از چمنزارهاي بيکران باغ‌هاي سلطنتي ورساي گرفته تا درخت‌هاي گيلاس چشمگير باغ گياه‌شناسي بروکلين، در اينجا اطلاعاتي از ۱۰ باغ مشهور در سرتاسر دنيا وجود دارد. هر باغ مشهوري،‌ تحت ساعت‌ها مراقبت و نگهداري قرار گرفته تا اين مناظر زيبا را براي شما به نمايش بگذارد.

باغ گياه‌شناسي بروکلين، بروکلين، ايالات‌متحده آمريکا

باغ گياه‌شناسي بروکلين با مساحتي بيش از 210 هزار مترمربع در سال 1910 در پارک کوه پراسپکت تأسيس شد. اين باغ گياه‌شناسي محبوب داراي 14000 نوع گياه مي‌باشد و در مناطق مختلف باغ از جمله يک باغ آبي، يک باغ با تم انگليسي که درون آن گياهاني با نام‌هايي از نمايشنامه‌هاي شکسپير کاشته شده و يک باغ رايحه براي افرادي که مشکل بينايي دارند، ديده مي‌شود. باغ گياه‌شناسي بروکلين احتمالاً به خاطر باغ ژاپني استثنايي‌اش معروف است، اولين باغي که در يک باغ عمومي آمريکايي ايجاد شد و بيش از ۲۰۰ درخت گيلاس را در خود جاي‌ داده و هرساله در بهار جمعيت کثيري را به خود جذب مي‌کند.

باغ ورساي، ورساي، فرانسه

اين باغ بزرگ که درست در ضلع غربي کاخ ورساي قرار دارد، مساحتي نزديک به ۸ ميليون متر مربع دارد. بخش اعظم مناظرش به سبک باغ‌هاي کلاسيک فرانسوي به همراه امضايش، تقارن و نظم مي‌باشد. چمن‌هاي آرايش‌شده با نقش‌هايي از گل، سنگ تراشه‌ها و آبفشان‌هايي که به زمان لوئي چهاردهم برمي‌گردد. اين باغ و کاخ ورساي به‌عنوان يک ميراث جهاني در يونسکو به ثبت رسيده است.

باغ ويلا دئسته، تيوولي، ايتاليا

اين ويلاي قرن شانزدهمي به خاطر باغ‌هاي رو به تراسش و فواره‌هاي آبش که با موزيک مي‌رقصد، مورد توجه قرار مي‌گيرد. اين ويژگي در نورپردازي و تحت تأثير قرار دادن بينندگاني که براي سرگرمي به ويلا مي‌آيند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين باغ براي پسر يک اشراف‌زاده و نوه‌ي پاپ ساخته‌ شده است. ويلا دئسته،‌ يک نمونه‌ي فوق‌العاده از يک رنسانس باغ ايتاليايي است که چشم‌اندازش باعث ايجام الهام و تعمق مي‌شود.

باغ‌هاي بوچارت، بريتيش کلمبيا، کانادا

اين واحه‌ي زيبا در ويکتوريا، بريتيش کلمبيا بيش از يک قرن است که با فضاي سرسبز و گل‌هاي رنگارنگ خود باعث تعجب بازديدکنندگان مي‌شود. باغ‌هاي بوچارت داراي 50 باغبان تمام‌وقت است تا از باغ‌هاي با مساحت بيش از 220 هزار مترمربع و 26  گلخانه، مراقبت کنند. گودال باغچه، که در تصوير بالا مشاهده مي‌کنيد، جزو محبوب‌ترين مناطق اين باغ است. اين باغ در داخل يک معدن سنگ‌آهک قديمي شکل ‌گرفته و توسط جني بوچارت، همسر يک کارخانه‌دار سيمان ثروتمند، تبديل به اين چشم‌انداز رويايي شد.

کوکنهوف، ليسه، هلند

نمي‌شود که در بهار از هلند بازديد کرد و به لاله‌هاي زيباي آن فکر نکرد. اگر شما يکي از علاقه‌مندان واقعي گل‌هاي لاله هستيد، پس حتماً از باغ مشهور کوکنهوف در ليسه بازديد کنيد- البته پس از برطرف شدن بحران کرونا. از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه مه، بازديدکنندگاني از سراسر جهان براي ديدن نمايشي رنگارنگ از گل‌هاي لاله، نرگس، زعفران و سنبل،‌ دور هم جمع مي‌شوند. هرساله ۷ ميليون بذر گياهان گل‌دار از ۱۰۰ شرکت گل‌فروشي آلماني در اين باغ گردآوري مي‌شود. اين گل‌ها با چينش خيره‌کننده‌ي خود، هرساله در اين دو ماه، ميزبان ۱ ميليون بازديدکننده و علاقه‌مند از سراسر دنيا مي‌باشند.

 باغ گياه‌شناسي گرمسيري نونگ نوچ، شهر پاتايا، تايلند

اين باغ گياه‌شناسي در تايلند فقط يک جاذبه توريستي نيست، بلکه يک مرکز تحقيقاتي است که به مطالعه سرخس‌هاي نخلي اختصاص دارد، يک سري گياهان دانه‌اي، شبيه به کف دست که قدمتشان به ۲۸۰ ميليون سال مي‌رسد. جالب اينجاست که در ابتدا باغ گياه‌شناسي گرمسيري نونگ نوچ به‌عنوان يک مزرعه خريداري شد، اما مالکان به‌سرعت تصميم گرفتند تا مساحت حدود ۲.۵ ميليون مترمربعي را وقف کاشت گياهان گرمسيري و حفظ طبيعت وحشي آن منطقه کنند. اين باغ شامل ۶۵۰ نوع گياه بومي، با نواحي‌اي شامل گياهان کاکتوس و باغ ساکولنتس از گياهاني مانند ارکيده، مي‌باشد.
 
باغ ريوئان-جي، کيوتو، ژاپن


باغي که در معبد بودائي رويوئان جي ذن، کيوتو واقع ‌شده‌ است، شامل مظاهر چشم‌انداز خشک ژاپن «karesansui» يا باغ صخره مي‌شود. اين باغ ذن توسط چينشي از صخره‌هاي بزرگ محاصره‌ شده با شن ريگي، ساخته‌ شده است. به اين منظور که وقتي از ايوان معبد به آن نگاه کنيد، سنگ‌ها به شکل استراتژيکي چيده شده‌اند به همين خاطر نمي‌توانيد همه را در يک‌لحظه ببينيد. باوري وجود دارد که مي‌گويد، هر کس که بتواند همه‌ي آن‌ها را از يک موقعيت مکاني ببيند، به روشن‌فکري رسيده است.

باغ‌ها و املاک پاوراسکورت، انيسکري، ايرلند

اين ملک بزرگ در ايرلند هم به خاطر خانه‌اي که در آن واقع‌ شده که ساخت آن به قرن ۱۳ ميلادي برمي‌گردد و همين‌طور به خاطر باغ‌هايش که مساحتي در حدود ۱۹۰ هزار مربع دارد، شناخته مي‌شود. در قرن نوزدهم پس ‌از اينکه مروين وينگفيلد 21 ساله، هفتمين اشراف‌زاده پاوراسکورت، اين ملک را به ارث برد، بخش عمده‌اي از باغ‌هاي املاک پاوراسکورت محوطه‌سازي شد. اين باغ‌ها الهام گرفته از باغ‌هاي ورساي و ديگر باغ‌هاي معروف جهان است که اين اشراف‌زاده در سفرهايش ديده بود. اون يک باغ ژاپني، ايتاليايي، باغ‌هاي ديواري و حتي يک گورستان حيوانات خانگي ساخت.

 باغ‌هاي گياه‌شناسي پادشاهي، کيو، لندن، انگلستان

باغ‌هاي کي کيو، واقع در جنوب لندن، براي جاي دادن بيش از ۴۰۰۰ گياه زنده معروف است. علاوه بر اين، اينجا ‌يک مرکز مهم براي تحقيقات گياه‌شناسي است، يک شاهکار معماري نيز به خاطر آن خانه‌ي خود، به‌حساب مي‌آيد: بزرگ‌ترين خانه‌ي شيشه‌اي ويکتوريايي. اين مکان تاريخي،‌ خانه‌ي گونه‌هاي گياهي در معرض انقراض مي‌باشد. از ديگر جاذبه‌هاي اين باغ مي‌توان به باغ بامبو، باغ‌ کشاورزي و هنرستان شاهزاده‌ي وال‌ها اشاره کرد که يک‌خانه‌ي شيشه‌اي شامل گياهاني از ۱۰ منطقه‌ي آب‌وهوايي مختلف مي‌شود.
 
 باغ مونه، گيورني، فرانسه

اين باغ‌ها که در محل خانه کلود مونه واقع ‌شده است، باعث الهام سري نيلوفر‌هاي آبي نقاش معروف امپرسيونيست بوده است. امروزه با سفر به روستاي گيورني اين امکان وجود دارد که خود را در دنياي مونت شناور کنيد. باغ آبي نمادين او، همراه با يک پل ژاپني‌ که همچنان پا بر جاست، ميزبان گردشگران در تمام طول سال است. بازديدکنندگان همچنين از باغ گل پرطراوت که براي کمک به تخيل خلاقانه مونه ساخته‌شده بود، لذت خواهند برد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره