logo

گوشه‌‌ای از چشم‌انداز خلیج نایبند بوشهر را تماشا کنید

منبع
کارناوال
بروزرسانی

کارناوال/ براي تماشاي ويديويي از خليج نايبند بوشهر با ما همراه شويد و نگاهي به اين خطه ديدني از کشورمان داشته باشيد. نايبند از خليج‌هاي ديدني کشورمان است که در سواحل خليج فارس جا خوش کرده است. خليج نايبند در عسلويه، و روستاهاي بساتين و هاله کشيده شده است و طبيعتي ديدني را شامل مي‌شود. در ويديو مقابل مي‌توانيد گوشه‌‌اي از چشم‌انداز اين خليج را تماشا کنيد و همينطور، با خواندن ادامه مطلب، بيشتر از اين جاذبه چشم‌نواز کشورمان بدانيد. 

منطقه حفاظت‌شده نايبند، مانند دماغه‌اي به درون خليج‌فارس پيش‌روي کرده است و شامل خليج نايبند، پارک ملي نايبند، جنگل‌هاي حراي حوزه عسلويه و روستاهاي بساتين و هاله مي‌شود. پارک ملي اين منطقه، در سال 1383، همراه با بخشي از آب‌هاي خليج فارس به عنوان اولين پارک ملي دريايي ايران به ثبت رسيد.

دماغه نايبند با وجود جنگل‌هاي حرا و ساحل مرجانيش يکي از زيباترين سواحل خليج فارس شمرده مي‌شود و به خاطر پوشش گياهي چشمگير خود، مورد توجه افراد زيادي قرار دارد. در سواحل اين منطقه، گياهان مقاوم شورپسندي مثل شصت عروسان، گز و خار شتر مي‌رويند و کمي دورتر از ساحل، کُنار، کهور ايراني، انجير معابد و انار شيطان در پوشش گياهي ديده مي‌شوند.

يکي ديگر از ويژگي‌هاي شاخص و متمايز منطقه نايبند، حيات وحش آن است. اين منطقه زيستگاه حيواناتي نظير گرگ، شغال، خرگوش، قوچ، روباه، لاک پشت پوزه عقابي و لاک پشت سبز، خرچنگ، نهنگ، دلفين، ماهي گل خورک و پرندگان مهاجر و انواع جوندگان است و همينطور، نوعي آهو به نام جبير که از گونه‌هاي نادر و تحت حمايت کشورمان شمرده مي‌شود هم در اين منطقه زندگي مي‌کند. در ضمن لاک‌پشت‌ها سواحل اين منطقه را براي تخمگذاري سالانه‌شان بر مي‌گزينند که اتفاق بسيار مهمي‌ست و به همين خاطر حفاظت‌هاي سختگيرانه‌اي از سوي سازمان محيط زيست در اينجا صورت مي‌گيرد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره