برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

آلپ و باورنکردنی ترین مناظر طبیعی آن!

منبع
لست سکند
بروزرسانی

لست سکند/ ترکيبي اعجاب انگيز از هويت شهري و سبک زندگي روستايي، بهشت ناهموار کوهستان‌هاي آلپ در مقابل پس زمينه‌ي مهيج قله‌هاي پوشيده از برف، شهرهاي زيبا و روستاهاي فريبنده، درياچه‌هاي آرام، پيست‌هاي اسکي شگفت‌انگيز و تنوع فرهنگي که وامدار 4 زبان اصلي مختلف اين کشور است؛ سوئيس را به يکي از زيباترين مقاصد گردشگري تابستاني در جهان تبديل کرده است.

اين رشته کوه‌هاي زيبا در اروپا يکي از محبوب‌ترين محل‌ها براي انجام بسياري از فعاليت‌هاست که علاوه بر آن، منظره‌هاي ‏زيبايي را نيز مي‌توان در گوشه و کنار آن مشاهده کرد. همچنين درياچه‌هاي زمردي زلال، تنگه‌ها و کوهپايه‌هايي که بين اين ‏کوه‌ها ايجاد شده است و دهکده‌هاي زيبايي که در پاي اين کوه‌ها وجود دارند نيز هر کدام زيبايي خاص و منحصر به فردي ‏دارند که محبوبيت ويژه‌اي به اين کوه‌ها در هر بخش از اروپا مي دهند.

کوهستان آلپ يکي از عظيم‌ترين رشته کوه‌هاي اروپاست که بين اتريش و اسلووني واقع در شرق تا ايتاليا، سوئيس، ليختن اشتاين، آلمان، فرانسه و موناکو در غرب گسترده شده است. قله ي بلانک مرتفع‌ترين قله‌ي کوهستان آلپ است که حدود 4811 متر ارتفاع دارد و در مرز بين ايتاليا و فرانسه واقع شده است. پيزبرنينا با ارتفاع 4049 متر مرتفع‌ترين قله‌ي آلپ شرقي است. قله‌ي روزا با 4634 متر و اورتلر با 3905 متر، ديگر قلل مرتفع اين رشته کوه را تشکيل مي‌دهند. قله ي بلانک اولين بار در سال 1786 فتح شد و تمام 4000 قلل ديگر آلپ تا نيمه‌ي نخست قرن 19 ميلادي فتح شدند. شخصي به نام ماترهورن در سال 1865 آخرين فتح را انجام داد و به عصر طلايي آلپينيسم خاتمه بخشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره