logo

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره آشنا شوید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره آشنا شوید

ايسنا/ استان «گيونگي-دو» که سئول، پايتخت کره جنوبي را احاطه کره است، خانه حدود ۱۳ ميليون نفر محسوب مي‌شود که اين رقم بيش از يک پنجم کل جمعيت کره‌جنوبي را تشکيل مي‌دهد.

«گيونگي-دو» نقش مهمي را در حوزه گردشگري، تجاري، اقتصادي و فناوري کره‌جنوبي امروزي دارد. اين استان علاوه بر آنکه بالاترين آمار و بيشترين نرخ رشد سالانه توليدات ناخالص داخلي را بين ساير استان‌هاي اين کره‌جنوبي در اختيار دارد، نقاط گردشگري مهمي را نيز در خود جاي داده است.

شهر «سوون» از مهم‌ترين شهر‌هاي «گيونگي-دو» است. جاذبه‌هاي گردشگري همچون «دژ هوآسيونگ سوون» که نامش در اواخر دهه ۹۰ ميلادي در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است، در شهر «سوون» قرار دارد. اين دژ تاريخي در سال ۱۷۹۶ و به فرمان يکي از پادشاهان چوسان براي احترام و به عنوان يادبودي براي پدرش ساخته شد. بخش اعظمي از ديوار‌هاي اين دژ که شهر «سوون» را احاطه مي‌کنند، هنوز سالم باقي مانده‌اند. اين مکان از جمله مقاصد محبوب گردشگراني است که به دنبال تجربه و کسب اطلاعاتي از فرهنگ سنتي کره هستند.

فستيوال‌هاي فرهنگي همچون فستيوال «فرهنگي هوآسيونگ سوون» و «شب فرهنگي سوون» که با کمک نورپردازي و داستان‌هاي صوتي تاريخچه «سوون» را نقل مي‌کند، از ديگر عوامل جذب گردشگر به اين استان هستند. «فستيوال فرهنگي هوآسيونگ سوون» که هرساله در ماه اکتبر برگزار مي‌شود و به برگزاري رويداد‌هاي مختلفي براي نمايش تاريخچه «سوون» اختصاص دارد، سالانه حدود ۸۰۰ هزار بازديدکننده را به اين مکان جذب مي‌کند.

با سرزمين پارک مدرن و خانه‌هاي سنتي کره آشنا شويد
موزه «هوآسيونگ سوون»

اين شهر علاوه بر جاذبه‌هاي تاريخي، مجموعه‌اي از موزه‌هاي مختلف، از جمله موزه «هوآسيونگ سوون» را که اطلاعاتي درباره ساختار دژ «هوآسيونگ سوون» ارائه مي‌دهد، موزه «سوون» که بازتابي از تاريخچه و فرهنگ شهر است، «موزه ملي نقشه» را که موزه تخصصي در حوزه نقشه‌هاي کره به شمار مي‌رود و نيز موزه هنر «سوون را در برگرفته است.

با سرزمين پارک مدرن و خانه‌هاي سنتي کره آشنا شويد
پارک تفريحي «اِوِرلند»

«اورلند» بزرگترين پارک تفريحي کره‌جنوبي که در شهر «يونگين» قرار دارد، از ديگر اماکن ديدني اين استان شناخته مي‌شود. اين پارک شامل باغ‌وحش، پارک موضوعي، پارک آبي و يک موزه هنر مدرن مي‌شود.

با سرزمين پارک مدرن و خانه‌هاي سنتي کره آشنا شويد
«دهکده سنتي يونگين» در کره

دهکده سنتي کره، موزه‌اي زنده براي نمايش فرهنگ و شيوه زندگي مردم طبقات مختلف اين کشور در دوران پادشاهي چوسان است که در «يونگين» ديگر شهر استان «گيونگي-دو» قرار دارد و از جمله مقاصد گردشگري محبوب اين استان براي بازديدکنندگان خارجي و داخلي است. اين مکان که بيش از ۲۵۰ خانه‌هاي سنتي کره‌اي را در برگرفته است، براي نخستين‌بار در اوايل دهه ۷۰ ميلادي افتتاح شد و اغلب به عنوان لوکيشن سريال‌هاي کره‌اي هم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar