برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

با 10 تا از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا آشنا شوید!

منبع
لست سکند
بروزرسانی
با 10 تا از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا آشنا شوید!

لست سکند/ اگرچه جمعيت توکيو اکنون در حال پايين آمدن است، ولي پيش‌بيني مي‌شود که اين شهر همچنان تا سال 2030 جايگاه خود را به‌عنوان پرجمعيت‌ترين شهر جهان حفظ کند.در يک جهان روبه‌پيشرفت که مردم به داروي کارآمد براي کاهش نرخ مرگ‌ومير و نيز منابع غذايي با توليد انبوه دسترسي دارند، شهرهاي مدرن به مراکز پيشرفت علم و فناوري تبديل شده‌اند و اين موضوع به رشد تصاعدي جمعيت در مراکز شهري انجاميده است.

ولي پرسش اصلي اينجاست که اين کلان‌شهرها چگونه رشد کرده‌اند؟ بگذاريد نکاتي را درباره 10 شهر پرجمعيت زمين با شما در ميان بگذاريم.

10- شهر نيويورک و نيوارک – ايالات‌متحده آمريکا


شهر نيويورک که به آن «سيب بزرگ» و «شهري که هرگز نمي‌خوابد» هم مي‌گويند، چيزي حدود 18604000 نفر را در خود جاي داده‌ است.

9- شهر قاهره – کشور مصر


همان‌طور که در فيلم‌ها و گزارش‌ها مي‌بينيم و مي‌شنويم، قاهره شهري بسيار زيبا و براي گردش مناسب مي‌باشد، ولي براي آنان که فوبياي محيط بسته و شلوغ دارند اصلاً جاي خوبي نيست، چراکه حدود 19128000 نفر آن را خانه خود مي‌دانند. جمعيت بالاي اين شهر را مي‌توان به دانشگاه‌هاي خوب و به‌روز و مراکز درماني مدرنش نسبت داد.

8- شهر اوساکا – کشور ژاپن


اوساکا با فروشگاه‌هاي کوچک کنار خياباني و سرمايه‌هاي فرهنگي پرمايه‌اش، خيلي از خارجي‌ها را براي زندگي به‌سوي خود کشانده است و اين امر سبب شده تا اين شهر به يکي از پرجمعيت‌ترين شهرهاي جهان با حدود 20337000 نفر شهروند تبديل شود. البته شهر ژاپني ما اخيراً نرخ زادوولد پاييني داشته است و انتظار مي‌رود که در سال‌هاي آينده جمعيتش سير نزولي پيدا کند.


7- شهر مکزيکوسيتي – کشور مکزيک

مکزيکوسيتي که قلب اقتصادي آمريکاي لاتين، يک مرکز فرهنگي با دارايي‌هاي فرهنگي مدرن و باستاني، و شهري است که در مکان سابق امپراتوري آزتک برپا شده است، مطمئناً با 21157000 جمعيت، بسيار شگفت‌انگيز است.  

6- پکن – چين



ازآنجايي‌که بيش از 3/1 ميليارد نفر درون مرزهاي چين زندگي مي‌کنند، خيلي تعجب‌برانگيز نيست که پايتخت اين کشور غول‌پيکر در فهرست پرجمعيت‌ترين شهرهاي جهان ديده شود. 21240000 نفر شهروند پکن هرگز نخواهند گذاشت که هيجان و هياهو لحظه‌اي از شهر رخت برکشد.

5- شهر سائوپائولو – برزيل



سائوپائولو به‌عنوان پرجمعيت‌ترين شهر زير خط استوا، 21297000 نفر را در خود جاي داده است و موسسه‌ها و سازمان‌هاي مالي و فرهنگي فراواني در آن فعاليت مي‌کنند.

4- شهر بمبئي – هند


بمبئي که به خاطر گوناگوني نژادي و فرصت‌هاي شغلي، افراد را از شهرهاي نزديک به‌سوي خود مي‌کشاند، اکنون به جمعيت 21357000 رسيده است و ازآنجايي‌که 280 ميليارد دلار سرمايه در آن جريان دارد، مطمئناً فرصت‌هاي خوبي را در اختيار شهروندانش مي‌گذارد.

3- شانگهاي – چين



شانگهاي به‌عنوان پرجمعيت‌ترين شهر چين، مطمئناً پيشنهاد خوبي براي کساني که شلوغي و همهمه شهري خسته شده‌اند نيست. اين شهر که شمار شهروندانش به 24484000 نفر رسيده است، اکنون يک مرکز اقتصادي مهم است و فعال‌ترين بندرگاه جهان را دارد.

2- دهلي – هند


پيش‌بيني مي‌شود که دهلي تا سال 2030 به يک جمعيت 36 ميليون نفره برسد، بنابراين اگر بگوييم که يک شهر خيلي شلوغ است، بازهم حق مطلب را درست به‌جاي نياورده‌ايم. در حال حاضر، 26454000 نفر انسان در اين شهر روزگار مي‌گذرانند.

1- توکيو – ژاپن


اگرچه بر پايه پيش‌بيني‌ها جمعيت توکيو روند کاهشي به خود خواهد گرفت، ولي بازهم انتظار مي‌رود که رتبه خود را به‌عنوان پرجمعيت‌ترين شهر جهان تا سال 2030 حفظ کند. توکيو شهري بسيار مدرن، خوش طراحي و غني از فرهنگ است و دل خيلي‌ها را اسير خود کرده است، ولي شلوغي‌اش را نمي‌شود کاري کرد. و در ميان 38140000 نفر جمعيت آن، قطعاً مجبوريد خودتان را با دردسر از لابه‌لاي توده‌هاي مردم رد کنيد تا بتوانيد به مقصد برسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره