برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دیدنی-خواندنی

وقتی عامل ترور «جان‌اف‌کندی» به قتل رسید!

منبع
فرارو
بروزرسانی
وقتی عامل ترور «جان‌اف‌کندی» به قتل رسید!

فرارو/ ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ ميلادي يک نفر با تصميم و اراده خودش خيلي راحت رئيس‌جمهور آمريکا را ترور کرد. اين سناريويي است که هيچ‌گاه کسي باور نکرد و ترور «جان اف کندي» به مهم‌ترين موضوع تئوري توطئه در تاريخ معاصر آمريکا تبديل شد!
در روايت رسمي که تاکنون منتشر شده، ترور «جان اف کندي» توسط "لي هاروي اسوالد" بدون انگيزه‌هاي سياسي و جناحي صورت گرفته و او از بالاي يک مدرسه در نزديکي محل عبور کاروان کندي، رئيس جمهور را هدف قرار داده است.
با اين حال فاصله اين مدرسه با محل اصابت گلوله به حدي زياد است که تنها افراد آموزش ديده با مهارت بالا در تيراندازي مي‌توانند هدف در حال حرکت را با اين دقت بزنند. اسوالد، به عنوان ضارب رئيس جمهور دستگير شد اما دو روز بعد در حين انتقال به زندان و در برابر دوربين‌هاي خبري و ديدگان بسياري، توسط جک روبي به قتل رسيد. خود جک روبي نيز دو سال بعد پس از اينکه حکم اعدامش صادر شده بود به طرز مشکوکي در زندان جانش را از دست داد!

 در لحظه شليک "لي هاروي اسوالد" به سمت جان اف کندي حاضران وحشت زده شده اند؛ رئيس جمهور امريکا در حالي که در 22 نوامبر 1963 در سفر به شهر دالاس تگزاس همراه با همسرش ژاکلين کندي سوار ماشين روباز بود از داخل ساختمان مدرسه و از ناحيهٔ صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

لحظه شليک به رئيس جمهور امريکا؛ در اين حادثه کندي هدف اصابت دو يا سه گلوله قرار گرفت و کشته شد.

محل عبور خودروي جان اف کندي لحظاتي پس از شليک "لي هاروي اسوالد" به سمت رئيس جمهور امريکا

عکسي از "لي هاروي اسوالد" متهم اصلي قتل رئيس جمهور امريکا با اسلحه که خود او بعدها ادعا کرد جعلي است و سر او را بر روي بدن کس ديگري چسبانده اند؛اسوالد در ساعت 7 بعد از ظهر روز ترور به‌ عنوان قاتل رئيس جمهور معرفي شد.

فشنگي که گفته مي شود رئيس جمهور امريکا با آن ترور شده است؛ برخي معتقداند تيري که جان کندي را گرفته از روبه رو شليک شده است. اين در حالي است که اسوالد از بالاي ساختمان در پشت سر رئيس جمهور شليک کرده است.

تفنگ و فشنگي که رئيس جمهور امريکا با آن ترور شده است؛ مجلس نمايندگان آمريکا نيز در سال 1979 تحقيقي درباره اين ترور انجام داد و در آن نوشت که به احتمال زياد دو تيرانداز در اين ماجرا دست داشته‌اند.

پيراهن خوني رئيس جمهور امريکا جان اف کندي؛ بنا بر نظرسنجي‌هاي صورت‌گرفته از سال 1966 تا 2004، حدود 80 درصد از مردم آمريکا بر اين باورند که اين قتل بخشي از يک توطئه بوده است.

"لي هاروي اسوالد" پس از بازداشت توسط نيروهاي پليس امريکا؛ او بلافاصله پس از دستگيري اعلام کرد به کسي تيراندازي نکرده و مدعي شد که دارند از او به عنوان "طعمه" استفاده مي‌کنند.

تصويري از سالن تئاتري که "لي هاروي اسوالد" در آنجا بازداشت شد؛ بعضي معتقداند اسوالد هيچ نقشي در اين ترور نداشته‌ است.

"لي هاروي اسوالد" متهم به ترور رئيس جمهور امريکا پس از بازداشت؛ او پيشتر از تفنگداران دريايي بود و خود را مارکسيست مي‌خواند. در سال1959 به اتحاد جماهير شوروي سفر کرده بود و تا 1962 در آنجا زندگي مي کرد.

"لي هاروي اسوالد" پس از بازداشت به عنوان متهم اصلي ترور رئيس جمهور؛ در آن زمان تيم تحقيقات اعلام کرد که اسوالد دو ماه پيش از ترور کندي در مکزيکو سيتي به سفارتخانه‌هاي روسيه و کوبا رفته بود.

"لي هاروي اسوالد" پس از بازداشت به عنوان متهم اصلي ترور رئيس جمهور؛ گفته مي شود بعد از دستگيري اسوالد، گونه او را با پارافين آزمايش کردند اما اثري از اينکه وي با تفنگ شليک کرده باشد به دست نياوردند. با اين حال عده اي همين آزمايش را نيز زير سوال مي برند.

"لي هاروي اسوالد" در بازداشت؛ بر اساس اسناد تازه منتشر شده يک خبرنگار ارشد روزنامه "کمبريج نيوز" انگليس تماسي ناشناس دريافت کرده بود که در آن از او خواسته شده بود تا براي اطلاع از "خبرهايي بزرگ" با سفارت آمريکا در لندن تماس حاصل کند. بررسي‌هاي انجام شده پس از حادثه نشان داد که اين تماس 25 دقيقه پيش از ترور کندي برقرار شده بود.

اسلحه اي که رئيس جمهور امريکا با آن ترور شد؛ او چند روز قبل از ترور، اسلحه اش را از طريق پست سفارش داده بود.

محلي که گفته مي شود اسوالد از آنجا به سمت رئيس جمهور شليک کرده بود؛ بنا به گزارش کميته وقت تحقيق اسوالد در حالي که تعادل رواني نداشته از طبقه پنجم اين انبار کتاب سه گلوله شليک کرده است.

نمايي ديگر از پنجره اي که اسوالد از ان رئيس جمهور امريکا را هدف قرار داد؛ کميته تحقيق ديگري در سال 1979 به اين نتيجه رسيد که همه گلوله ها از اين نقطه شليک نشده و گلوله چهارم از نقطه ديگري شليک شده است.


بررسي محل ترور و بازسازي صحنه قتل رئيس جمهور امريکا؛ همه تحقيقات درباره ترور کندي در سال 1988 از سوي وزارت دادگستري آمريکا به دليل کافي نبودن مدارک مستدل متوقف و پرونده مختومه شد.

لحظه ترور "لي هاروي اسوالد" متهم اصلي قتل رئيس جمهور امريکا؛ او در زيرزمين اداره پليس دالاس حين انتقال به زندان با شليک گلوله جک روبي صاحب يک باشگاه شبانه به قتل رسيد.

انتقال اسوالد زخمي به بيمارستان؛ او در لحظه مرگش 24 سال داشت.


انتقال اسوالد زخمي به بيمارستان؛ بر اساس اسناد تازه منتشر شده اف‌بي‌آي پس از ترور اسوالد ماموري را به بيمارستان مي فرستد تا شايد پيش از مرگ از او اعترافي بگيرد.

پيکر بي جان اسوالد پس از ترور؛ با مرگ اسوالد سوالات بسياري درباره يکي از مهمترين حوادث تاريخ معاصر امريکا بي جواب ماند.

انتقال "جک روبي" قاتل اسوالد به زندان؛ او چندي بعد در دادگاه ايالتي به اتهام قتل به مرگ محکوم شد اما پس از ارائه درخواست فرجام، جانش را از دست داد. علت مرگ او انسداد ريوي ناشي از سرطان اعلام شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره