برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رویایی ترین روستای جهان

منبع
بروزرسانی
رویایی ترین روستای جهان

دلتا/ دهکده گيتورن براي خودش يک ونيز است. ونيزي که اين بار نه در ايتاليا بلکه در منطقه خوش آب و هوايي در هلند قرار گرفته است.
 دهکده گيتورن، روستايي است در هلند که هيچ اتومبيلي ندارد و رفت‌و‌آمد در آن فقط از طريق قايق صورت مي‌گيرد. براي آشنايي با اين دهکده زيبا با ما همراه باشيد.

به طور کلي هلندي‌ها علاقه زيادي به استفاده از اتومبيل ندارند که البته دليل اصلي آن، گران بودن سوخت در اين کشور است. بيشتر اهالي آمستردام با دوچرخه مسيرهاي خود را طي مي‌کنند. هواي پاک و آسمان آبي واقعي را در هلند مي‌توان ديد

دهکده گيتورن چگونه پديد آمد؟

در گذشته‌هاي خيلي دور، گيتورن منبع خوبي از ذغال سنگ بود. گودال‌هايي که بر اثر استخراج ذغال سنگ بر روي زمين ايجاد شده بود، به مرور توسط درياچه‌هاي اطراف اين روستا پر از آب شد و روستايي زيبا و حيرت انگيز پديد آورد. مردم اين روستا، اولين بار در سال ۱۲۳۰ ميلادي پا به اين منطقه گذاشتند. در آن زمان، شاخ بزهاي فراواني در اين منطقه وجود داشت که در اثر مرگ دسته جمعي بزهاي منطقه در سيل به جاي مانده بود. همين امر موجب نام‌گذاري اين منطقه شد. گيتورن به معناي “شاخ‌هاي بز” است.

روستاي رويايي گيتورن در نگاه اول
بايد لقب رويايي ترين روستاي جهان را به گيتورن داد. روستايي که در آن فقط صداي پرندگان و اردک ها شنيده مي‌شود و حتي قايق‌هاي آن، موتورهاي بي‌صدايي دارند تا مسافران از طبيعت زيباي گيتورن لذت ببرند. به گيتورن ونيز هلند مي‌گويند اما گيتورن حتي يک خيابان هم ندارد در صورتي که ونيز خيابان‌ها و کوچه‌هاي متعددي دارد. اما از نظر کانال‌هاي آب، مشابه ونيز است.

قايق سواري در گيتورن
همه چيز در ونيز هلند تماشايي است. براي اين که در تمام دهکده گردش کنيد، سوار يک قايق مسافربري شويد. اين قايق‌ها سقف هاي شيب‌داري دارند و بهترين گزينه در روزهاي باراني براي جابجايي هستند. در ميان تماشاي خانه‌هاي زيباي اين روستا، سه خانه جدا افتاده را مي‌بينيد که شبيه يک جزيره در ميان آب‌ها قرار گرفته‌اند و حتي پلي براي عبور از آب‌ها در آن وجود ندارد.

مردم گيتورن يا قايق اختصاصي دارند و يا روبروي خانه‌هايشان پل‌هاي زيبايي قرار گرفته که اصلا نيازي به پرداخت اين هزينه‌ها به صورت روزانه ندارند. اين قايق‌ها بيشتر براي گردشگران تهيه شده تا تمام روستا را در ۳۰ دقيقه تماشا کنند. جالب است بدانيد که در چهارراه‌هاي کانال‌ها، آينه‌اي نصب شده تا از تصادفات کانالي پيشگيري شود.

مسير دوچرخه سواري در روستاي گيتورن
به تازگي مسير دوچرخه سواري در اين روستا احداث شده که سرعت عبور و مرور روستاييان گيتورن را بيشتر کرده است.


 لذت خوردن قهوه در کافي شاپ هاي روستا
به کافي‌شاپ‌ها و رستوران‌هاي روستا برويد و در صورتي که منظره زيباي دهکده را تماشا مي‌کنيد، قهوه‌اي نوش جان کنيد. با اين که خوردني‌ها در هلند و به طور کلي در کشورهاي اروپايي بسيار گران هستند اما فرصت خوردن غذا و يک فنجان نوشيدني گرم در چنين مکاني، نصيب هر کسي نمي‌شود.

مشهور شدن روستاي گيتورن توسط يک کارگردان
روستاي گيتورن حتي از ديد هلندي‌ها هم مخفي مانده بود. تا اوايل دهه ۷۰ کمتر کسي از وجود اين روستا باخبر بود اما کارگرداني به نام “برت هانسترا” براي ساخت فيلم خود، از گيتورن به عنوان لوکيشن اصلي فيلم استفاده کرد و همين امر موجب محبوبيت جهاني گيتورن شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره