برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

راز نهفته در یک مزرعه آسمان سوئد را بنفش کرد!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ آسمان شهر «ترلبرگ» سوئد در شب‌ها رنگ بسيار زيبايي به خود مي‌گيرد. به گفته رسانه‌هاي محلي رنگ بنفش آسمان در شهر ترلبرگ از يک مزرعه گوجه فرنگي نشات مي‌گيرد که زيبايي خاصي به آسمان اين شهر ساحلي مي‌دهد.
اين پديده عمدتا به دليل نصب سيستم انرژي اقتصادي در يکي از بزرگترين مزارع توليد گوجه فرنگي در کشور ايجاد مي‌شود که از نظر انرژي خودکفاست. توليد گوجه فرنگي به سيستم انرژي اقتصادي مبتني است که نور بنفش از خود ساطع مي‌کند.
کارشناسان مي‌گويند اين نور براي کاشت مفيد است و به افزايش فصل توليد گوجه فرنگي کمک مي‌کند. اما تعدادي از ساکنان شهر‌هاي گسلوف و ترلبرگ از اين موضوع شکايت و ابراز نارضايتي کردند، زيرا نور مستقيما به سمت خانه‌هاي آن‌ها مي‌تابد. پس از اين شکايت، صاحبان مزرعه تصميم گرفتند بين ساعت پنج عصر تا يازده شب چراغ‌ها را خاموش کنند و وقتي که بيشتر ساکنان به خواب مي‌روند، آنها را روشن کنند. اين رنگ وقتي ابر‌هاي مه آلود در ارتفاع محدودي در آسمان قرار بگيرند، بسيار مشهود مي‌شود. 
ساکنان اين شهر‌ها به اين شيوه کاري راضي نشدند، بنابراين مايکل نورن، مسئول محيط زيست براي جلوگيري از ايجاد هرگونه ناراحتي از طرح شکايتي ديگر در آينده خبر داد. در همين حال آلفرد پادرسون، صاحب مزرعه و پسرش با انتشار بيانيه‌اي اعلام کردند توليد گوجه فرنگي را در طول شب کاملا متوقف کنند.
در واقع در اين مرزعه کشت گوجه فرنگي، از سيستم انرژي بحث برانگيز براي تأمين برق و سرعت بخشيدن به توليد گوجه فرنگي استفاده مي‌شد که هر چند به گفته صاحبان آن متوقف شدنش «يک قدم به عقب» بود، اما رضايت ساکنان را جلب کرد.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره