برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کشف شیء فلزی مرموز در بیابان آمریکا

منبع
لست سکند
بروزرسانی
کشف شیء فلزی مرموز در بیابان آمریکا

لست سکند/ 2020 هنوز هنوز کارش با ما تمام نشده است! جمله اي که بسياري از کاربران توئيتر پس از کشف يک مونوليت فلزي با لحن‌هاي مختلفي آن را به سخره گرفتند يا حتي آن را ترسناک تلقي کردند.

ماجرا از جايي شروع شد که يک گشت هليکوپتر آمريکايي در تاريخ 18 نوامبر حين ماموريت و شمارش گوسفندان صحراي يوتا  با يک شيء فلزي عجيب مواجه شدند که پس از بازگشت و بازرسي مشخص شد که اين شيء يک مونوليت فولادين ضد زنگي است که حدود دوبرابر قد يک انسان معمولي بزرگي دارد.اين شيء به طور دقيق تر در صخره‌هاي سرخ، جنوب غربي بيابان يوتا و در ايالت يوتا واقع شده است.

البته نکته حائز اهميت پيرامون اين شئ فلزي مرموز اين است که دست کم قدمتي  4 ساله دارد. زيرا که ماموران مربوطه براي مشخص کردن زمان نصب اين شيء در بيابان به اين موضوع پي بردند که از سال 2016 اين جسم در خاک آمريکا وجود داشته و تا 18 نوابر سال 2020 از چشم همگان به دور بوده است.



 
نظريه‌هاي شايع درباره مونوليت فلزي
اکنون که  اين مونوليت حواس بسياري را به خود مشغول کرده است نظريه هاي مختلفي نيز مبني بر منشأ آن مطرح مي‌شود که طور خلاصه در اين 3 گروه جاي مي‌گيرند.

فضايي ها؛ جذاب ترين اما نامحتمل ترين نظريه: کم نبوده تعداد اشخاصي که اين شيء ناشناخته را متلعق به فرازميني ها دانسته‌اند و بر اين باور بودند که فضايي ها براي دلايلي چون ارتباط با کره زمين اقدام به نصب اين مونوليت فلزي کردند. وزن، ابعاد، دور افتادگي جغرافيايي و نبود اثار انساني از جمله دلايلي بودند که به اين نظريه دامن زده است.
فيلم اوديسه فضايي هنوز هم طرفداران دو آتيشه‌اي دارد: يکي از محتمل ترين نظريه هاي مطرح شده به فيلم «2001: اديسه فضايي»، ساخته استنلي کوبريک باز مي‌گردد که در سال 1968 منتشر شد. در اين فيلم سنگ مونوليتي وجود داشت که به طور کلي شباهت زيادي به اين مونوليت دارد، اما به طور دقيق تر مونوليت واقع در فيلم کوبريک مات و سياه رنگ بود که اين سوال رو ايجاد مي‌کند، اگر شخص يا اشخاصي که قصد اقتباس از فيلم اوديسه کوبريک (که خود يک فيلم اقتباسي است) را داشتند، نمي‌توانستند با وجود تمامي اين زحمات براي شبيه‌تر شدن به آن، نمي‌توانستند دقت بيشتري به خرج دهند؟
 


3. ساخت مجسمه توسط هنرمندي بي نام و نشان: رويکرد و ذهنيت بسياري از هنرمندان با افکار عمومي در يک راستا نيست. به همين دليل عده اي اذعان داشتند اين شيء مرموز ساخته مجسمه سازي است که بدون گذاشتن هرگونه ردپايي از خود، اثرش را براي جلب توجه در جايي نامعلوم و عمومي در دسترس گذاشته است. اين مونوليت همچنين شبيه به آثار جان مک‌کرکن، هنرمند مينيماليست نيز مي‌باشد.

البته تمامي اين موارد فرضيه هايي هستند که هيچ سند و دليل محکمي نميتواند آن‌ها را رد يا تائيد کند. اداره امنيت عمومي يوتا محل دقيق اين مونوليت را اعلام نکرده است تا کاشفان احتمالي خود را دچار معضل نکند و اين اداره تنها هفته گذشته تصاويري از اين شيء فلزي مستطيل‌ شکل را در اختيار عموم قرار داد.




اين پايان ماجرا نيست. چرا که چند روز پس از کشف اين شيء مرموز، به طور مرموزانه تري ناپديد گشت. اين مونوليت در 18 نوامبر سال جاري کشف شد و درست در 27 نوامبر، در حالي که تحقيقات آن درجريان بود ناپديد شد. رايان بَچر، خلباني که در عصر جمعه به بازديد اين مکان رفته بود خبر ناپديدي مونوليت را براي نخستين بار اعلام کرد. 

 دفتر مديريت زمين‌هاي يوتا اعلام کرده است که اين اين مونوليت جزء اموال خصوصي محسوب مي‌شد و دولت آمريکا اين شيء را مصادره نکرده است. همچنين در ادامه بيانيه اعلام نمودند که طبق گزارش هاي موثقي که دريافت کردند. اين شيء به طرز ناشناخته برداشته شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره