برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

5 راه که بعد از شکست عشقی، به زندگی عادی خود برگردید

منبع
يوکن
بروزرسانی
5 راه که بعد از شکست عشقی، به زندگی عادی خود برگردید

يوکن/ جدايي و شکست عشقي يکي از تلخ‌ترين تجربيات يک رابطه عاطفي است. خيلي از زوج‌ها بعد از ماه‌ها يا حتي سال‌ها بعد از طلاق قادر به پذيرش اين شرايط نيستند، زيرا زخم جدايي يک شبه التيام نمي‌يابد. با يوکن همراه باشيد تا به شما بگوييم چطور بعد از شکست عشقي به زندگي روزانه‌تان برگرديد.

هرچقدر مدت بيشتري باهم زندگي کرده و عشق بيشتري در رابطه‌تان باشد، سخت‌تر مي‌توانيد شکست عشقي‌تان را بپذيريد و با شرايط جديد کنار بياييد. خصوصا زوج‌هايي که بعد از جدايي اميدوارند همسر قبلي‌شان برگردد، ديرتر با شکست رابطه‌شان کنار مي‌آيند و به زندگي عادي برمي‌گردند. همين روزنه‌ي اميد شرايط را سخت‌تر مي‌کند و باعث مي‌شود زخم جدايي به اين زودي‌ها التيام پيدا نکند.

در ادامه روي صحبت‌مان با زوج‌هايي است که هنوز جدايي را نپذيرفته و روزهاي سخت را پشت سر نگذاشته‌اند. بدون شک، شکست عشقي پايان زندگي نيست و بايد به زندگي عادي برگرديد. اکنون توصيه‌هايي برايتان داريم که به شما کمک مي‌کند توصيه‌هاي عشقي را با موفقيت پشت سر بگذاريد و در آينده از اين تجربيات مفيد استفاده کنيد.

1. در شبکه‌هاي اجتماعي با عشق سابق‌تان ارتباط نداشته باشيد
حقيقتا کار بسيار سختي است، اما اين شرايط را تحمل کنيد و نامزد/همسر سابق‌تان را از تمام صفحات اجتماعي‌تان حذف کنيد تا هيچ ردپايي از او باقي نماند. البته اگر حساب کاربري طرف مقابل براي همه قابل مشاهده باشد، کارتان کمي سخت‌تر است، چون حتي اگر او را از ليست مخاطبان‌تان حذف کنيد، باز هم ممکن است وسوسه شويد به صفحه‌ي او برويد و به حس کنجکاوي‌تان پاسخ دهيد.

حتما مي‌دانيد شبکه‌هاي اجتماعي احساس صميميت و نزديکي ايجاد مي‌کند. اين احساس در مورد خانواده و دوستان بسيار خوب است، به خصوص اگر در شهر يا کشور ديگري زندگي مي‌کنيد، به واسطه شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد با اعضاي خانواده و دوستان‌تان ارتباط نزديک برقرار کنيد. اما ارتباط مجازي با کسي که با او تجربه‌ي شکست عشقي داشته‌ايد، شرايطي ايجاد مي‌کند که سخت‌تر مي‌توانيد با جدايي کنار بياييد و شکست عشقي خود را بپذيريد.

برخي افراد با اينکه سال‌ها از طلاق رسمي‌شان مي‌گذرد و هيچ برخوردي هم با همديگر نداشته‌اند، اما چون مدام طرف مقابل را در شبکه‌هاي اجتماعي دنبال مي‌کنند، به سختي مي‌توانند اين جدايي را بپذيرند و به زندگي عادي برگردند. پس بهتر است بعد از پايان دادن به يک رابطه عاطفي، به هيچ وجه صفحات اجتماعي عشق سابق‌تان را دنبال نکنيد.

2. شماره تماس او را از ليست مخاطبان‌تان پاک کنيد
اگر دچار شکست عشقي شده‌ايد و پيوند بين‌تان به طور کامل قطع شده است و هيچ دليلي براي ارتباط با همديگر نداريد، شماره تماس او را از ليست مخاطبان‌تان پاک کنيد. ما معمولا عادت داريم شماره‌هايي که نياز نداريم را هم در ليست مخاطبان‌مان نگه داريم. بايد سعي کنيد هر چيزي که بعد از جدايي شما را به همديگر وصل مي‌کند، کنار بگذاريد تا راحت‌تر بتوانيد به زندگي عادي برگرديد و زخم جدايي را التيام دهيد و رابطه‌ي جديدي را شروع کنيد.

3. قبول کنيد که ديگر براي هم مناسب نيستيد
در هر رابطه‌اي فرازونشيب‌هايي وجود دارد و همين فرازونشيب‌ها ممکن است به رابطه آسيب بزند و از دوام آن بکاهد. هر چند وقت که با همديگر زندگي کرده‌ايد و عاشق هم بوديد، اگر رابطه‌تان هيچ فايده‌اي ندارد، همينجا بپذيريد براي همديگر مناسب نيستيد و بايد به رابطه‌تان پايان دهيد.


شايد در آغاز رابطه‌تان زوج خوبي براي هم به نظر برسيد، اما حقيقت اين است که شرايط و آدم‌ها با گذر زمان تغيير مي‌کند و گاهي لازم است از هم فاصله بگيريم و شکست عشقي را بپذيريم. ممکن است انتخاب اول‌تان براي زندگي تا پايان عمر مناسب نباشد، اما بايد قبول کنيد که گاهي اين حقيقت در طي زمان به دست مي‌آيد و اگر مدتي را با هم سپري نمي‌کرديد، نمي‌توانستيد به اين نتيجه‌ي مهم برسيد.

4. هيچ حرفي را در دل‌تان نگه نداريد
به جاي اينکه تمام حرف‌ها را درون خود بريزيد و تنها داغون شويد، تمام چيزهايي که باعث ناراحتي‌تان شده است، روي کاغذ بياوريد و با نوشتن خودتان را تخليه کنيد. هدف اين نيست که نامه را به دست عشق سابق‌تان برسانيد، بلکه تنها براي آن است که احساسات‌تان را بدون هيچ کم و کاستي بيرون بريزيد و سبک شويد. اگر فکر مي‌کنيد حرف زدن رودررو موثرتر است، ممکن است نامه نوشتن کمکي به بهبود حالتان نکند. اما اگر به دنبال صحبت رودررو نيستيد، نامه‌اي که تمام حرف‌هاي دلتان در آن نوشته مي‌شود، انتخاب خوبي است. البته نامه‌ي سوزناکي که اصلا قصد ارسالش را نداريد.

5. بعد از التيام، به شروع رابطه‌اي جديد فکر کنيد
نبايد بعد از شکست عشقي به سرعت به دنبال شروع رابطه‌اي جديد باشيد. وقتي رابطه‌ي جديدي را شروع کنيد که بدانيد چه خصوصياتي در طرف مقابل وجود دارد که به دنبال آنها هستيد و چه خصوصياتي را در او نمي پسنديد. بعد از اينکه کمي تنها مانديد و با شکست عشقي‌تان کنار آمديد و به زندگي عادي برگشتيد، فکر خوبي است که به دنبال شروع يک رابطه‌ي جديد باشيد.

براي اينکه بدانيد براي شروع رابطه جديد آماده هستيد يا نه بايد احساسات‌تان را درنظر بگيريد. اگر مي‌خواهيد وارد رابطه جديدي شويد تا تنها خلاء نبود عشق قبلي‌تان را پر کنيد، يعني هنوز شروع رابطه جديد به صلاح‌تان نيست و آمادگي لازم براي ورود به رابطه جديد را نداريد. 

اما اگر خود را با شرايط جديد وفق داده، به زندگي عادي برگشته‌ايد، روي احساسات‌تان تسلط کامل داريد و از مواجهه با مسير جديدي که پيش رويتان قرار گرفته است، احساس شادابي و هيجان مي‌کنيد، به احتمال زياد براي ورود به رابطه جديد آماده هستيد و بهتر است رابطه‌‌ي ديگري را تجربه کنيد.

شکست عشقي تجربه‌اي سخت و دردناک است، اما اگر مي‌خواهيد هر چه زودتر اين تجربه‌ي تلخ را پشت سر بگذاريد، خودتان را از رابطه‌ي اشتباهي که داشتيد، بيرون بکشيد و تمام چيزهايي که شما را به ياد عشق قبلي‌تان مي‌اندازد دور بريزيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره