نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

داستان «نادرشاه»؛ مردی که جهان او را ناپلئون آسیا می‌نامد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
داستان «نادرشاه»؛ مردی که جهان او را ناپلئون آسیا می‌نامد

آخرین خبر/ هرچند ناپلئون مرد خوش‌نامی نیست؛ اما تاکتیک‌های جنگی و هوشش زبانزد خیلی‌هاست و نادرشاه را هم خیلی‌ها ناپلئون آسیا می‌نامند. هرچند که نام نیک نادر بسیار بهتر و برتر از ناپلئون خون‌ریز است. نادر که موسس سلسله افشاریه است به‌واسطه شهامت، خدمات بزرگ به ایران زمین و دستاوردهای فراوانی مثل سرکوب چند شورش، مبارزه با افغان‌ها و بیرون راندن عثمانی و روس از سرزمین‌مان فرمانروای خوش‌نامی است که نامش در تاریخ به‌نیکی ماندگار شده است. او بعد از بیرون راندن افغان‌ها از ایران‌زمین و در تعقیب آن‌ها فتوحات بزرگی داشت که فتح دهلی و دریافت غرامت یکی از آن‌هاست.

نادر شاهزاده نبود، حتی از تبار مشهور و قدرتمندی هم نبود اما توانست با شجاعت و شرکت در نبردهای فراوانی در یک سلسله مراتب دشوار چنان آوازه‌ای کسب کند بزرگان قبائل، علما و فرماندهان ارتش او را به‌عنوان پادشاه ایران برگزیدند. او از آخرین فرمانروایانی بود که بر فلات بزرگ ایران که ایران امروز بخشی از آن است حکومت کرد. اگر به مشهد آمده باشید در نزدیکی حرم مطهر رضوی موزه‌ای با مجسمه‌ای زیبا و حماسی از او قرار دارد. مستند «سرگذشت نادرشاه» با نگاهی تاریخی و دقیق زمینه‌های ظهور و دستاوردهای گسترده او را در 8 قسمت حدود 20 دقیقه‌ای بررسی می‌کند. اگر علاقه‌مند هستید با زندگی این مرد بزرگ بیشتر آشنا شوید می‌توانید از لینک زیر به تماشای سرگذشت او بنشینید و لذت ببرید.

>>> برای تماشای مستند کلیک کنید

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره