نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

«طالع نحس»؛ بهترین فیلم در ژانر وحشت تاریخ سینما

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«طالع نحس»؛ بهترین فیلم در ژانر وحشت تاریخ سینما

آخرین خبر/ ژانر وحشت را می‌توان جالب‌ترین ژانر سینمایی دانست، چون به‌مخاطب اجازه می‌دهد دلهره، ترس و هیجانی را تجربه کند که در زندگی معمولی چندان در دسترس نیست. به‌خصوص اگر سوژه فیلم ماورایی باشد مثل سری «جن‌گیر» و این اواخر «کانجورینگ». اما طی 50 سال اخیر و در بیشتر نظرسنجی‌های سایت‌ها و مجلات معروف سینمایی دنیا، یک فیلم درصدر این ژانر قرار داشته به‌نام «طالع نحس». فیلمی که ارزش چند بار تماشا را دارد. وحشتی شگفت‌انگیز، با ابعاد بالا و خاص در این فیلم وجود دارد که در دیگر فیلم‌های وحشتناک تاریخ سینما نمی‌توان آن‌ را تجربه کرد. شاید دلیل این وحشت عمیق داستان پردلهره و عامل ترس در فیلم باشد یعنی حضور فرزند شیطان. یک پسر ناز و در ظاهر معصوم که نیرویش را مستقیم از شیطان می‌گیرد. هرچند حتماً این فیلم خاطره‌انگیز را دیده‌اید و نیازی به معرفی‌اش نیست، اما با مرور ویژگی‌های برجسته این اثر کلاسیک و استثنایی با ما باشید.

ظهور شیطان در کالبد یک کودک

فیلم به‌ کارگردانی ریچارد دانر و با بازی گرگوری پک افسانه‌ای، لی رمیک و دیوید وارنر، محصول 1976 و داستان یک سیاستمدار و دیپلمات آمریکایی به نام رابرت تورن است که در کشور دیگری زندگی می‌کند. فرزند او هنگام تولد مُرده به‌دنیا می‌آید و به پیشنهاد کشیشی که مدیر آن بیمارستان است می‌پذیرد برای پیشگیری از افسردگی همسرش، کودکی که همان‌شب در بیمارستان به‌دنیا آمده و هیچ‌کسی را ندارد بدون مراحل قانونی به فرزندی قبول کند. چند سال بعد دیمین فرزندخوانده رابرت بزرگ شده و در جشن تولدش پرستار به ناگاه خودکشی می‌کند. دیمین و مادرش برای فراموشی این حادثه به باغ وحش می‌روند اما حیوانات با دیدن این کودک وحشت‌زده می‌شوند. کشیشی که دیمین را به رابرت داده بود به دیدارش می‌آید و هشدار می‌دهد پسرخوانده‌اش یک انسان عادی نیست و... (لینک تماشای فیلم با دوبله فارسی)

چرا «طالع نحس» بهترین است؟

فیلم پر از سکانس‌های وحشتناک که با موزیک، تدوین تند و فیلمبرداری پردلهره و کات‌های ناگهانی شما را بترساند نیست، بلکه روایتی است از نفوذ شیطان بین انسان‌ها. با سکانس‌های خلاقانه و در مواردی هیچکاکی. خیلی از ایده‌های درخشان و کوتاه فیلم مثل عکس‌های چاپ شده از قربانیان دیمین که نوع قتل آن‌ها را توسط شیطان نشان می‌دهد بعداً سوژه سری فیلم‌های موفقی چون «سرنوشت نهایی» شدند. موسیقی متن ریتم آرام اما پر اضطرابی دارد. بازی‌های فیلم شگفت انگیز هستند و در راستای ایده درخشان فیلم. خوش شانس بودیم که می‌توانیم این فیلم را با صدای بهترین دوبلورهای تاریخ ایران تماشا کنیم. صداهای ماندگاری که همان 46 سال قبل فیلم را دوبله کردند. راستی پایان‌بندی فیلم به‌خصوص راه‌یافتن اهریمن به کاخ سفید هم نمادین و جالب است. اگر مایلید با تماشای این فیلم خاطره‌بازی کنید و از دیدن یک کلاسیک جاویدان سینما لذت ببرید می‌توانید به‌لینک زیر بروید.

>>> لینک تماشای فیلم با دوبله فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود).   
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:



.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar