نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

7 فیلم معروف که از روی بازی‌های پرهیجان تولید شدند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
7 فیلم معروف که از روی بازی‌های پرهیجان تولید شدند

آخرین خبر/ شهرت بازی‌های کامپیوتری طی سه دهه اخیر چنان بوده که استودیوهای فیلمسازی را ترغیب کند با استفاده از محبوبیت این بازی‌ها، فیلم‌هایی بسازند. فیلم‌هایی که در بیشتر اوقات، بهترین استفاده را از ظرفیت‌ها و ایده‌های موجود در بازی کردند و فروش جهانی بالایی داشتند و چند نسخه از روی آن‌ها ساخته شد. در ادامه چند فیلم موفق که بازسازی یک بازی بودند را با هم مرور می‌کنیم.

1- آنچارتد| هیجان پرش

فیلم «آنچارتد» با بازی تام هالند براساس یک بازی محبوب در سبک پرشی ساخته شد و انصافاً طرفداران این بازی را حسابی سیراب کرد. فیلم جلوه‌های ویژه عجیب و غریبی داشت، مثل جنگ روی دو کشتی پرنده. هرچند اگر بازی را تجربه کرده باشید لذت مضاعفی از فیلم می‌برید اما فیلم برای مخاطبی که شناختی از بازی نداشت هم جذاب بود. این هم لینکش با دوبله فارسی اختصاصی:

>>> لینک تماشای فیلم

2- وارکرفت| نبرد با اهریمن

اُرگ‌ها موجودات خشن و بی‌رحمی هستند که در سریال «ارباب حلقه‌ها» با آن‌ها آشنا شدیم. اما در وارکرفت که برگرفته از یک بازی قدیمی و بسیار محبوب است یک ارگ بامرام در کنار انسان‌ها قرار گرفته و نبردی بین خیر و شر شکل می‌گیرد. فیلم راوی یک دنیای فانتزی و خاص است. اگر شما هم مثل من در نوجوانی با دیدن کاور بازی «وارکرفت» دوست داشتید یک‌ بار این‌ دنیا را تجربه کنید، اما کارت گرافیک سیستم‌مان شرمنده شما می‌شد، لااقل نسخه سینمایی‌اش را از لینک زیر تماشا کنید.

>>> لینک تماشای فیلم

3- سایلنت هیل| جنگ با ترس

یا فیلمش را دیده‌اید یا بازی‌اش را تجربه کرده‌اید یا هر دو با هم. خلاصه با یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها طرفیم که فیلم‌های موفقی هم درباره‌اش ساخته شد. فیلم‌هایی که هرچند ایده بازی را با دقت دراماتیزه کرده بودند اما باز هم به خطوط اصلی بازی وفادار ماندند و نفس‌گیر از کار در آمدند.

>>> لینک تماشای فیلم

4- جنون سرعت| آدرنالین خالص ماشین‌سواری

«جنون سرعت» یا need for speed یکی از اولین بازی‌های سرعتی و ماشینی بود که در اوایل دهه هشتاد با کامپیوترهای خانگی تجربه می‌کردیم. حس خوب رد شدن از مراحل سخت، ارتقاء ماشین، لایی کشیدن بین رقبا و... همه با این بازی تجربه می‌شد. اما فیلم خوش‌ساختی که براساس آن ساخته شد بیشتر ادای دینی به بازی بود و علی‌رغم جذابیت و هیجان، از جنس خود بازی نبود. اگر به‌ دنیای سرعت و رالی‌ها علاقه‌ دارید فیلم را از لینک زیر تماشا کنید.

>>> لینک تماشای فیلم

5- مورتال کامبت| نیازی به معرفی ندارد

حتی اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هم نباشید اسم «مورتال کمبت» به گوش‌تان خورده. یک‌ زمانی کلوپ‌های زیرپله‌ای شهرها در تصرف تلویزیون‌های 14 اینچ و کنسول‌های قدیمی بود تا بچه‌ها مورتال بازی کنند. از روی این بازی چند نسخه فیلم و حتی سریال انیمیشینی ساخته شد، اما آخرین نسخه‌ها با تاکید روی شخصیت اسکورپین موفقیت بیشتری کسب کرد. فیلم‌ها همه در مدار بازی و اتمسفر خاصی بودند که این بازی نوستالژیک داشت. اگر اهل خاطره‌بازی هستید جدیدترین نسخه فیلم‌های کمبت را با دوبله فارسی از لینک زیر ببینید.

>>> لینک تماشای فیلم

6- رزیدنت اویل| بیشترین ادای دین سینمایی

بازی «رزیدنت اویل» ظرفیت‌های زیادی برای تولید فیلم داشت. فیلم‌هایی اکشن با زیرژانرهای وحشت، تریلر و اسلشر. فیلم‌هایی هم که براساس این سری بازی ساخته شد همه موفق بودند. تنها شکست در کارنامه این مجموعه سریالی بود که نتفلیکس در سال 2022 ساخت و بسیار ناموفق از کار درآمد. اما این شما و این لینک آخرین فیلم از این سری:

>>> لینک تماشای فیلم

7- پوکمون| احترام به کارآگاه پیکاچو

از بازی محبوب و ساده پوکمون که بعداً وارد دنیای بازی‌های واقعیت افزوده هم شد بیشتر سریال‌های انیمیشنی ساخته شد تا این‌ که «پوکمون، کارآگاه پیکاجو» اکران شد و حسابی مورد توجه قرار گرفت. این فیلم پرخرج ریسک بزرگی بود اما توانست مخاطب زیادی جذب کند و حتی کسانی که از بازی‌ها هم سررشته‌ای ندارند را با داستانی جذاب و کمدی سرحالش سرگرم کند. باور ندارید؟ لینک خدمت شما:

>>> لینک تماشای فیلم
  

.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar