برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته

ایسنا/ رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد یک سامانه بارشی از پایان روز چهارشنبه وارد مناطق مختلف دشت کاشان شده و تا پایان روز جمعه فعال خواهد بود.

عباس ارغوانی، رئیس اداره هواشناسی کاشان اظهار کرد: دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی برای شرایط رعد و برق، بارش‌های رگباری، تندباد و تگرگ به صورت نقطه‌ای قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات متناوب این‌گونه سامانه‌های آب و هوایی، پیش‌بینی دقیق مشکل است و آمادگی‌های لازم برای مدیریت این شرایط ضروری است و مناطق در صورت مشاهده بارش‌های شدید و تگرگ محل وقوع را به مسئولان شهر یا روستای خود اعلام کنند.
رئیس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی به خصوص در روز پنجشنبه فعال‌تر و قوی‌تر خواهد بود و سفارش می‌شود که شهروندان از اسکان و تردد در مسیر مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌های فصلی و مناطق پرخطر خودداری کرده و برای رفع مانع در مسیر آب‌های جاری اقدام شود.
ارغوانی گفت: دمای هوا در روز چهارشنبه ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و با روند کاهشی در روز پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۲۷ و ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.
وی تأکید کرد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر به صورت محدود و جاری شدن روان آب موقتی وجود دارد و سفارش می‌شود که برای عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌ کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط لازم را داشته باشند.
بارش‌های هفته اول اردیبهشت در کاشان، ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به همراه داشت که از جمله آن ۱۷۱ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۲۳۰ میلیارد ریال  نیز در حوزه راه‌های اصلی و فرعی بود.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today