برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دامنه احداث فیبرنوری در کرمان از ۵۰ شهر عبور کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دامنه احداث فیبرنوری در کرمان از ۵۰ شهر عبور کرد

ایرنا/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان با اشاره به اینکه احداث فیبرنوری در مرکز این استان در مراحل پایانی قرار دارد اعلام کرد: در عین حال شمار کل شهرهای استان که تاکنون این قرارداد احداث را امضا کرده‌اند به بیش از ۵۰ شهر رسیده و کار اجرایی آنها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

حسین ساجدی‌فر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان ضمن تشریح ابعاد مختلف اقدامات دولت در احداث فیبر نوری با هدف ارائه اینترنت با سرعت بیشتر و دسترسی آسان‌تر اظهار کرد: با همکاری شرکت «های‌وب» و پشتیبانی دولت، کار احداث فیبرنوری در استان زمستان سال گذشته از شهر کرمان به عنوان مرکز استان شروع شد که عمده کار فیبرگذاری داخل لوله‌های آن در این شهر انجام شده و پیش‌بینی می شود طبق قرارداد، تا شهریورماه امسال واگذاری سرویس اینترنت کلید بخورد.
عملیات اجرایی احداث پروژه فیبرنوری در شهر کرمان از اوایل آذرماه سال ۱۴۰۲ شروع شد.
وی با بیان اینکه زودتر از شهریور نیز امکان واگذاری برخی خدمات اینترنت فیبرنوری در مرکز استان وجود دارد گفت: کار آزمایش (تست) خدمات اینترنت بر پهنه فیبرنوری در حال آماده‌سازی است و امید می‌رود با آغاز واگذاری سرویس، پس از فیبرکشی به منازل، به مرور بین شهروندان نیز عمومیت یابد.
ساجدی‌فر با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ کیلومتر در شهر کرمان فیبرگذاری شده و هنوز ۳۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده اظهار داشت: پیش‌بینی می شود تا همان زمان تعیین شده در قرارداد، پروژه به اتمام برسد.
آماده‌سازی برای آزمایش
وی با اشاره به اینکه به‌احتمال طی ۲ تا سه هفته آینده ارائه اینترنت بر این بستر به شکل اختصاصی برای مشترکانی خاص و به‌منظور آزمایش(تست) انجام شود تاکید کرد: واگذاری عمومی نیازمند مراحلی است که اطلاع‌رسانی خواهدشد و انتظار می‌رود پس از آن شهروندان با مراجعه به سایت شرکت های‌وب و براساس کدپستی، درخواست استفاده و خرید این سرویس را داشته باشند.
مدیرکل ارتباطات استان کرمان با اشاره به اینکه سرعت اینترنت فیبر نوری حداقل پنج برابر اینترنت ای.دی.اس.ال خواهد بود گفت: هزینه مودم این نوع سرویس را نیز دولت تامین می‌کند تا دسترسی به آن سهل‌تر باشد.
چه خبر از ترمیم و آسفالت معابر؟
ساجدی‌فر همچنین درباره گلایه‌ها از ترمیم و آسفالت نشدن به‌موقع معابر شهر کرمان گفت: براساس قراردادی که به امضای مدیریت شهری کرمان رسیده، کار ترمیم و آسفالت شامل جمع‌آوری نخاله و ترمیم آسفالت با خود مجموعه شهرداری است که در حال انجام هستند.
وی در ادامه با اظهار خوشبینی نسبت به توسعه فراگیر اینترنت فیبرنوری در شهرهای مختلف استان کرمان گفت: با امضای قرارداد بیش از ۵۰ شهرداری که از نقاط مختلف استان نیز هستند، انتظار می رود پس از لوله گذاری و انجام فرآیندهای اجرایی، زمینه دسترسی شهروندان به این نوع اینترنت در زمان مناسب فراهم آید که انقلابی از نظر تحول حوزه ارتباطات ایجاد می کند.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar