برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پنج استاد نمونه کشوری از استان اصفهان انتخاب شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پنج استاد نمونه کشوری از استان اصفهان انتخاب شدند

ایرنا/ پنج عضو هیات علمی از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و کاشان در بین ۶۵ استاد نمونه کشور در سال ۱۴۰۳ قرار گرفتند.

۶۵ عضو هیات علمی دانشگاه‌ها توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان استاد نمونه کشوری در سالجاری معرفی شدند که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.
نگاهی به فهرست استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.
اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.
حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری در سالجاری معرفی شده است.
استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.
استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.
۱۲ اردیبهشت در تقویم کشور یادآور سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که به‌عنوان «روز معلم و استاد» نامگذاری شده است.
اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today