برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتظار ۱۷۵ اسب برای تاخت‌وتاز در کورس گنبدکاووس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انتظار ۱۷۵ اسب برای تاخت‌وتاز در کورس گنبدکاووس

ایرنا/ هفته چهارم کورس بهاره گنبدکاووس با حضور ۱۷۵ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون، تروبرد» برای شرکت در ۱۶ دور، پنجشنبه و جمعه این هفته در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مالکان، مربیان و چابک‌سواران در هفته چهارم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تلاش خواهند کرد، بخشی از جایزه نقدی ۲۵ میلیارد ریالی پیش بینی شده در ۲ روز برگزاری این رخداد ورزشی را از آن خود کنند.
سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس فردا پنجشنبه با رقابت ۸۷ راس اسب در هشت کورس شامل سه دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود.
ذکریا فرامرزی افزود: کمیته برگزاری این مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز نخست ۱۰ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.
فرامرزی اضافه کرد: روز دوم مسابقات هفته چهارم کورس بهاره گنبدکاووس روز جمعه با رقابت ۸۸ راس اسب در هشت کورس شامل ۶ دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار خواهد شد که کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر ۱۴ میلیارد ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.
مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.
مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today