برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در استان مرکزی ادامه دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در استان مرکزی ادامه دارد

ایرنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه بارشی که فعالیت خود را از امروز (چهارشنبه) در نقاط مختلف این استان آغاز کرده تا جمعه تداوم دارد.

رضا مرادی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره بیانگر شروع فعالیت سامانه بارشی در ساعات گذشته در کشور و این استان است که این سامانه طی امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب می‌شود.
وی بیان کرد: مطابق بررسی‌های فعلی، بارش‌ها طی امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در مناطق جنوب استان مرکزی احتمال بیشتری دارد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها شود و احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
مرادی عنوان کرد: بر این اساس علاوه بر هشدار زرد شماره چهار در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری، امروز هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره در خصوص احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید در برخی نواحی نوار جنوب استان مرکزی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب صادر شده است.
وی گفت: همچنین طی روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش‌بینی، سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر روزهای جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی شده است.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today