برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۷۱ روستا در گیلان از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۷۱ روستا در گیلان از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

ایرنا/ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: بر اساس تعریف فاز نخست آب‌رسانی به روستاهای استان از ۷۱۱ روستا ، ۱۷۱ روستا از سهم بسیج سازندگی طی سال گذشته از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان دومین استان کم برخوردار در بهره مندی از آب شرب سالم روستایی است، فاز نخست آبرسانی به روستاهای گیلان از ۱۵ ماه گذشته آغاز شد.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مرحله یادشده قرار است که به ۷۱۱ روستا آبرسانی شود که از این تعداد، ۳۷۰ روستا سهم بسیج سازندگی استان است که برای آبرسانی به این روستاها باید ۸۴۸ کیلومتر لوله گذاری و ۲۶ حلقه چاه نیز حفر شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۷۹۹ کیلومتر لوله گذاری آب توسط بسیج سازندگی انجام شده و ۱۰ حلقه چاه نیز حفر شد تا ۱۷۱ روستا بتوانند از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند؛ تاکنون برای آبرسانی به این تعداد روستا، چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده است و تمام تلاش خود را هم انجام خواهیم داد تا در پایان سال بتوانیم به روستاهای باقیمانده در این طرح نیز، آبرسانی انجام شود.
وی به سایر فعالیتهای بسیج سازندگی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: طی ۶ سال اخیر ۲ هزار مسکن برای مددجویان احداث شد و هم اینک نیز ۷۵۰ مسکن در حال احداث است که در هفته بسیج سازندگی ۵۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اضافه کرد: طی سال گذشته در حوزه آبخیزداری و آب کشاورزی، ۱۷ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط این نهاد در استان به بهره برداری رسید و در حوزه پروژه آسفالت راه روستایی نیز با انجام ۴۱ پروژه طی سال گذشته، ۵۳ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال آسفالت شد.
وی با توجه به در پیش بودن هفته بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: این مناسبت از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ماه با شعار خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم با بهره‌گیری از ظرفیت گسترده بسیج برگزار می شود؛ البته خدمت‌گزاری به مردم در تمام طول سال اولویت نیروهای بسیجی است.
سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: طی سال گذشته تاکنون، ۲۰۲ هزار بسته معیشتی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به افراد کم بضاعت اهدا شد و همچنین طی ۲ سال اخیر توسط نیروهای جهادی و با کمک خیرین و افراد نیکوکار، بسته‌های شب یلدایی را به افراد کم بضاعت اهدا کردیم.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در گیلان فعالیت دارند، اظهار کرد: این گروه های جهادی برای خدمات رسانی در همه حادثه ها و بلایای طبیعی پای کار هستند و به همه اقشار مختلف مردم خدمت‌رسانی می کنند و در مشکلات کنار مردم هستند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: با توجه به اینکه طی سال گذشته ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد، در هفته بسیج سازندگی نیز ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا خواهد شد.
وی به فعالیت صندوق های اشتغالزایی نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک هزار و ۴۲۶ صندوق اشتغالزایی در گیلان فعال است که طی سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ فرصت شغلی ایجاد شد و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند.
سرهنگ ابراهیمی در خاتمه با اشاره به اینکه هدف اصلی بسیج سازندگی خدمت رسانی بی قید و شرط به اقشار مختلف مردم است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال ۴۶۸ گروه جهادی استان گیلان با ۲ هزار و ۳۲۰ نیروی جهادی، هزار و ۴۲۵ مورد خدمت رسانی به مردم انجام دادند.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today