برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ترویج کودک‌همسری در فضای مجازی با هدف جذب مشتری آرایشگاه زنانه!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترویج کودک‌همسری در فضای مجازی با هدف جذب مشتری آرایشگاه زنانه!

ایرنا/ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری مروج کودک همسری در اینستاگرام خبر داد و در خصوص چنین برخوردهای سودجویانه‌ای به خانواده ها هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدئویی از یک دختر خردسال در فضای مجازی و معرفی او به عنوان تازه‌عروس اظهار کرد: انتشار این ویدئو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را در پی داشت و در همین راستا پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تیم رصد و پایش مبدأ اصلی انتشار این ویدئو را مورد شناسایی قرار داد.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این ویدئو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است، گفت: در ادامه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مدیر سالن زیبایی که ویدئوی مذکور را تولید و منتشر کرده بود به پلیس فتای تهران بزرگ هدایت شد.
معظمی گودرزی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک، سناریوی تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال‌کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: این زن پس از مواجهه با مأموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی‌اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان پرونده‌ای تشکیل شد، خاطرنشان کرد: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا گردید.
وی ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرایم علیه کودکان و بانوان پلیس فتای تهران بزرگ با والدین این کودک نیز ارتباط برقرار کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تأکید کرد که صیانت از هویت و شخصیت فرزندنشان نیز بر عهده آنان بوده و بی‌توجهی و هر گونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

آخرین خبر تهران در اینستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran