برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیگیری مطالبات کارگری و کارفرمایی گلستان روی میز استاندار

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیگیری مطالبات کارگری و کارفرمایی گلستان روی میز استاندار

ایرنا/ استاندار گلستان در یک نشست چهار ساعته، مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی را شنید و تاکید کرد: مطالبات و چالش‌های کارگری و کارفرمایی در استان پیگیری و در بازه زمانی ۶ ماهه حل و فصل شود.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در نشست با کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گلستان اظهار کرد: در دین اسلام، قانون اساسی و فرامین رهبر معظم انقلاب و امام راحل موضوع کار و کارگر جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با تاکید بر اینکه، تولید سرمایه، کار و کارگر ارزش است، افزود: همانطور که به جایگاه تولید و برگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید توجه ویژه‌ای داریم مقوله کار و کارگر نیز نزد ما جایگاه خطیر و ویژه‌ای دارد.
استاندار گلستان تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کارگران ستون فقرات تولید هستند و بهبود حال جامعه کارگری تاثیر زیادی در بهبود حال کل جامعه دارد.
زنگانه خواستار تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه معاونت اقتصادی استانداری گلستان شد و گفت: هیات اندیشه‌ورز کار و کارگر فعالیت خود را با حضور فعالان بخش کار و تولید به‌ویژه نمایندگان و تشکل‌های کارگری آغاز کند.
وی با اشاره به نبود تنش بین جامعه کارگری گلستان، افزود: اقدام هوشمندانه کارگران گلستانی قابل تقدیر است و این مساله حکایت از آگاهی و بصیرت این قشر زحمت‌کش دارد.
استاندار گلستان، کاهش حوادث ناشی از کار در گلستان را خبر خوشایندی دانست و از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست بازرسی محیط‌های کار را با قدرت دنبال کند.
زنگانه یکی از حقوق کارگران را تامین محیط امن و کاهش خسارات ناشی از کار برشمرد و یادآور شد: هیات اندیشه‌ورز برنامه کاهش حوادث ناشی از کار را تدوین کند و اجرای آن را در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه خواستار رسیدگی بیشتر به کارگران آسیب‌دیده شد و گفت: کارگرانی که بر اثر حوادث ناشی از کار آسیب دیدند و یا دچار نقص عضو شدند باید به طور ویژه مورد توجه باشند تا مشکلات آنها دوچندان نشود.
استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی که موجب افزایش ایمنی کار می‌شود باید افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ داشته باشد، یادآور شد: هر اقدامی که امنیت شغلی کارگران را تقویت می‌کند باید در دستور کار جدی مسوولان قرار بگیرد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today