برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازدید استاندار از طرح‌های مترو و منوریل قم

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
بازدید استاندار از طرح‌های مترو و منوریل قم

صدا و سیما/ در آستانه سفر رئیس‌جمهور به قم استاندار و شهردار قم از روند تکمیل خط‌ یک مترو و مونوریل بازدید کردند.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در این بازدید با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل و نقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، گفت: تلاش می‌کنیم که در زمانبندی ۶ یا ۷ ماه آینده اولین رام قطار را به استان بیاوریم.
آقامیری انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم تامین منابع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود و واردات قطار مستلزم داشتن ارز است که پیگیری‌های از سوی ریاست محترم جمهور انجام شده و امید داریم این مسئله که در کوتاه‌ترین زمان حل شود و در زمینه بستن قرارداد برای ساخت و خرید قطار اتفاقات خوبی افتاده است.
وی گفت: برای پروژه مترو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق تحویل داده و هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده شده و این گام اولی است که در این زمینه برداشته شده است.
استاندار با اشاره به اینکه سیاست کلی ریاست محترم جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در کشور است در خصوص طرح مونوریل گفت: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور همانطور که استحضار دارید ریاست محترم جمهور از روز اول این این سرمایه گذاری عظیمی که در استان قم شکل گرفته و تبدیل به یک پروژه نیمه کاره شده است باید تکمیل شود.
وی افزود: مونوریل پروژه‌ای است که مسیر۴/۷ کیلومتر آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عزم ما برای تکمیل پروژه مونوریل در قم جدی است و در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده و کار کارشناسی صورت گرفته است که به این نتیجه رسیدیم در فاز اول این کار نیمه کاره تمام شود و در فازهای بعدی آن چیزی که به نفع مردم است تصمیم گیری خواهد شد.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday