برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شناسایی ۱۰ کانون اصلی مبارزه با ملخ در شیروان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شناسایی ۱۰ کانون اصلی مبارزه با ملخ در شیروان

ایرنا/ کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: ۱۰ کانون اصلی مبارزه با ملخ در این شهرستان خراسان شمالی شناسایی شد و مبارزه با آن ادامه دارد.

انیسه رنجبر، کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیروان اظهار کرد: روستای «رزمغان، مشهدطرقی، باداملق، قزل حصار، شورک عبدآباد، شیرآباد، سکه، باغان، کلاته هندی و دوین» از توابع بخش مرکزی شیروان اصلی ترین کانون های مبارزه با ملخ شناسایی شد.

وی با اشاره به آغاز مبارزه با ملخ بومی و مراکشی از روز گذشته افزود: مبارزه با ملخ روستای رزمغان در سطح، ۲۵ هکتار با تراکم در متر مربع به طور متوسط ۲۵ عدد به صورت محلول پاشی با سم مالاتیون انجام شد.

کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیروان اضافه کرد: کانون های شهرستان از اسفندماه تاکنون، ۱۵ بار پایش شده و پس از یک هفته نتیجه سم پاشی را بررسی می کنیم و این روند تا مردادماه همچنان ادامه دارد.

رنجبر ادامه داد: مبارزه با ملخ بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و چنانچه منطقه مرطوب باشد درصد سمپاشی بالا می رود که اجازه نخواهیم داد سطح وسیعی را در برگیرد، مرحله پوره سن بهترین مرحله برای مبارزه با ملخ است زیرا که قدرت حرکت و جابجایی ندارد.

وی افزود: سطح مبارزه با ملخ در اراضی زراعی و باغی شهرستان در سال ۹۶ در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که با مبارزه به موقع کانون کوبی هر ساله روند کاهشی داشته و تا سال گذشته به سطح ۲۷۰ هکتار رسیده است و پیش بینی می شود امسال همین میزان یا کم تر مبارزه انجام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مبارزه با ملخ در این شهرستان هزینه شد گفت: امسال ۹ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفات زراعی و باغی شهرستان از جمله سن گندم، مبارزه با ملخ، جوندگان و سایر بیماری ها در نظر گرفته شده است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today