برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازگشت ۴۰ هزار مترمربع اراضی مرغوب همدان به چرخه تولید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بازگشت ۴۰ هزار مترمربع اراضی مرغوب همدان به چرخه تولید

ایرنا/ مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغی در زمین های کشاورزی همدان تخریب و ۴۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب این شهرستان آزاد شد.

فرهنگ زمانی، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز به مساحت تقریبی ۵۱۰ مترمربع بنا، ۷۳۰ متر به طول دیوارکشی، ۲۸۵ مترمربع محوطه سازی، ۹۸۰ مترمربع فنس کشی و پایه فنس، ۱۶۵ مترمربع استخر، ۷۰ مترمربع کانکس و ۴۰ مترمربع سکو واقع در اراضی زراعی روستای یکانه شهرستان همدان قرار داشت.

وی ادامه داد: این ۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳) در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی چهار هکتار و به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تخریب شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان انجام شد.

وی گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

زمانی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است، می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today